Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين- ايرنا- سخنگوي ستاد مرکزي اربعين گفت: تاکنون بيش از يک ميليون و 50 هزار رواديد براي زائران اربعين حسيني صادر شده است.

شهريار حيدري روز پنجشنبه در حاشيه سفر رييس ستاد مرکزي اربعين حسيني به قصرشيرين و بازديد از زيرساخت هاي اين مرز رسمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فعاليت کنسول هاي دايم عراق در ايران و دفاتر 12 گانه صدور رواديد به صورت ريالي انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: با تمهيدات صورت گرفته، 2 هزار و 400 شرکت زيارتي و همچنين سه شرکت مورد تاييد سفارت عراق در امر دريافت مدارک براي صدور ويزا اقدام مي کنند و همچنين چهار دفتر دائم کنسولي عراق در کرمانشاه، اهواز، مهران، مشهد و 12 دفتر موقت صدور ويزا در نقاط مختلف جغرافيايي کشور در راستاي صدور ويزا اقدام مي کنند.
وي با بيان اين که همه امکانات و خدمات براي اسکان و تغذيه زائران در داخل و خارج از مرزهاي چهارگانه خسروي، مهران، شلمچه و چذابه فراهم شده گفت: روند ثبت نام زائران و صدور ويزا عادي است.
سخنگوي ستاد مرکزي اربعين، همچنين امکانات و زيرساخت هاي لازم در مرز خسروي را براي تردد زائران را مطلوب ارزيابي کرد و اظهارداشت: مرز خسروي قديمي ترين مرز ايران با عراق براي تردد زائران عتبات عاليات است که از استانداردهاي لازم بين المللي برخوردار است.
حيدري، وجود مکان هاي اقامتي بسيار مناسب در مرز خسروي و قصرشيرين از جمله هتل ها و مهمانپذيرهاي اسکان مسافران و زائران و همچنين نزديکي مسير آن به بغداد را از ويژگي هاي بسيار مطلوب در اين منطقه بيان کرد.
طبق تصميم ستاد مرکزي اربعين قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زايران اتباع خارجي از مرز رسمي خسروي در ايام اربعين حسيني به کربلاي معلا عزيمت کنند.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يک تا سه با 322 اتاق و يک هزار و 200 تخت است که بيشتر اين اماکن در اوايل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يک شب را در اين منطقه مرزي اقامت داشته باشد.
مرز خسروي نزديکترين نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمين و سامراست که اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمين 203 و تا سامرا 326 کيلومتر فاصله دارد.
عمليات ساخت پايانه بين المللي مرز خسروي از سال 77 در نقطه صفر مرزي آغاز شد و اين مجموعه در سال 81 با 75 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
قصرشيرين با 27 هزار تن جمعيت در غرب کرمانشاه، بيش از 186 کيلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني 2 مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار دارد که اولي هم مرز با حوزه حکومت مرکزي (بخش عربي) و دومي هم مرز با اقليم کردستان عراق است.
مرز خسروي در 20 کيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۰ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت‌زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از ۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۸۰ هزار و ۵۰۰ لیتر انواع سوخت قاچاق ازجمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف‌شده را طبق نظر کارشناسان ۱۸ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی در پایان برخورد با پدیده قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 748519

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد