Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - وزیربهداشت با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از باورهای مردم با نام طب اسلامی، تاکید کرد: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند صبغه دینی دهند یا آن را به مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می‌کنند.
حسن هاشمی در  بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری‌های کودکان اظهار کرد: برخی افراد از عوامی عده‌ای سوء استفاده می‌کنند، اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند؛ جهل باعث شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و امیرالمومنین(ع) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز عاشورا قاتلان امام حسین(ع)، وضو گرفتند نماز خواندند و شهادتین هم گفتند و تصور می کردند که کار خوب و درستی را انجام می دهند.
وی ادامه داد: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند سبقه دینی دهند یا آن را به مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می‌کنند. مثلا می‌گویند واکسیناسیون کار صهیونیستهاست یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیستها است. طرح چنین مسائلی در قرن ۲۱ و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی‌زنند. 
وزیربهداشت همچنین اضافه کرد: مگر فرزندان و نوه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند؟ چرا از کنار این مسائل راحت می‌گذریم؟ فردی هم به مردم می‌گوید که مسواک نزنید؛ زیرا کار صهیونیستها است و برای حرفهای خودش هم شاهد می آورد، یکی از شاهد هایش هم حیوان است که انسان خجالت می‌کشد.
هاشمی با تاکید بر اینکه  نباید اجازه ندهیم برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند، افزود: یکی دیگر لباس پیغمبر بر تن دارد و هر چه می خواهد علیه جامعه پزشکی می‌گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمنهای پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمیکنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم.
وی تاکید کرد: قوه قضاییه در برخورد با سوء استفاده از دین و آسیب به سلامت مردم باید حساسیت بیشتری نشان دهد. جامعه پزشکی که با مردم سروکار دارد، تکلیف و وظیفه دارد  با آنها صحبت کند، اما وقتی عرصه را خالی می‌کنید جاهلان و افرادی که به دنبال سوء استفاده از مردم هستند، هر طور دلشان بخواهد جولان میدهند و به سلامت مردم آسیب می زنند. مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوء استفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه‌های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.
هاشمی با بیان اینکه سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است، تصریح کرد: اگر در طول چهار سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم، اما توانسته‌ایم جلوی مرگ ۵۰۰۰ کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است. در دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان، مرگ مادران باردار یک سوم کاهش یافت که افتخار بسیار بزرگی است.
وزیربهداشت همچنین بیان کرد: برخی ما را متهم می‌کنند که جلوی رشد جمعیت را گرفته‌ایم. من چکاره‌ام که جلوی زیاد شدن بچه را بگیرم؟ یا اینکه می‌گویند چرا اجازه رشد نرخ باروری را نمی‌دهید؟، اما باید بگویم که در طول ۴ سال گذشته به لطف تلاش ها و خدمات معاون سابق وزارت بهداشت، هر سال ۶۰ هزار نوزاد به جمعیت کشور اضافه شد. نمی خواهیم قبول کنیم که مردم با فکرشان بچه‌دار می‌شوند و می‌نشینند حساب و کتاب می کنند. افزایش و رشد باروری مربوط به یک دستگاه نیست.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است