Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون قضايي مجلس گفت: دولت بررسي کرده که بودجه سال آينده به نسبت بودجه سال‌جاري40 هزار ميليارد تومان کاهش پيدا خواهد کرد که شامل همه بخش‌ها، استان‌ها و دستگاه‌ها مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، محمدعلي پورمختار امشب در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان همدان با بيان اينکه نوبخت در مجلس گزارشي ارائه کرد و در فصل بودجه چند مطلب مهم مطرح شد تا استان بتواند حداکثر استفاده را ببرند، اظهار کرد: تصميم دولت توزيع بودجه مبتني بر عملکرد است و يا اينکه بودجه عملياتي و واقعي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بودجه بر اساس اقدامات واقعي دستگاه‌هاي مختلف تخصيص پيدا خواهد کرد و درخواست اعتبار به صورت کتبي براي دستگاه مورد قبول نخواهد بود.
عضو کميسيون قضايي مجلس افزود: براي تخصيص بودجه مبنا اين است که بر اساس عملکرد‌ها و بررسي همه فعاليت‌هاي دستگاه‌ها، اعتبار به پروژه‌ها و اقدامات تخصيص پيدا مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه در بودجه سال آينده کاهش 40 هزار ميليارد توماني را خواهيم داشت، بيان کرد: دولت بررسي کرده که بودجه سال آينده به نسبت بودجه سال‌ جاري 40 هزار ميليارد تومان کاهش پيدا خواهد کرد که شامل همه بخش‌ها، استان‌ها و دستگاه‌ها مي‌شود.
پورمختار با تأکيد بر اينکه شاخص‌ها، آمار‌ها و روش‌ها را هرچه زودتر بايد با روش جديد بودجه منطبق کنيم تا برخورداري بيشتري داشته باشيم، تصريح کرد: 85 درصد بودجه‌ها در اختيار وزارتخانه‌ها و 15 درصد در اختيار استان‌هاست اما تصميم گرفته شده اين روند بالعکس شود؛ پروژه‌هاي ناتمام بر اين مبناي اين بودجه جزء اولويت‌ها خواهد بود.
وي به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و با بيان اينکه بازنگري جدي در طرح نظام سلامت صورت خواهد گرفت چراکه دولت براي تأمين منابع و اعتبارات اين طرح مشکل دارد، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت نياز به بازنگري اساسي و جدي دارد.
عضو کميسيون قضايي مجلس بيان کرد: عدد و رقم‌هاي اختصاصي براي طرح تحول نظام سلامت کمتر خواهد شد و سهم افراد از نظر درآمد در تأمين هزينه‌هاي بيمارستان‌ها افزايش پيدا خواهد کرد.
وي به طرح هدفمندي يارانه‌ها اشاره کرد و با بيان اينکه دولت و مجلس تصميم دارند پرداخت يارانه هدفمند شود، افزود: براي هدفمند شدن يارانه‌ها دو موضوع وجود دارد نخست اينکه سپردن يارانه‌ها به استان‌هاست به اين شکل که هر استان هر چقدر از تعداد يارانه‌بگيران خود کم کند پول حاصل از آن را به عنوان بودجه در شوراي برنامه‌ريزي به سمت توليد و اشتغال سوق خواهد داد.
پورمختار ادامه داد: موضوع دوم در هدفمندي يارانه‌ها اين است پول حاصل از هدفمندي در خزانه بماند و متمرکز توزيع شوند و افراد نيازمند بر اساس قانون برنامه ششم 75 درصد حداقل حقوق را دريافت کنند.
وي با اشاره به اينکه دولت بخشي از افزايش دريافتي نيازمندان را آغاز کرده و به اين قشر هر ماه 150 تا 170 هزار تومان پرداخت مي‌کند، ادامه داد: بخشي هم بايد به بازنشستگان اختصاص داده شود، چراکه دريافتي برخي بازنشستگان کم بوده و توان اداره زندگي خود را ندارند.
عضو کميسيون قضايي مجلس با اشاره به نحوه توزيع بودجه‌ها در استان، تأکيد کرد: همه دستگاه‌ها اولويت‌هايي دارند که بايد به صورت مستمر تأمين شود اما اکنون موضوع حائز اهميت اشتغال است که بايد به صورت ويژه به آن پرداخته شود.
وي با بيان اينکه بايد بخش بيشتر بودجه به سمت اشتغال‌زايي برده شود و ذيل آن آموزش‌هاي نحوه اشتغال‌زايي مطرح است، افزود: دستگاه‌هاي مسؤول بايد بودجه‌اي براي موضوع اشتغال اختصاص داده و نسبت به آموزش، کارآفريني و اشتغال‌زايي فعاليت کنند.
پورمختار با اشاره به اينکه بايد به بخش کشاورزي بيشتر توجه شده و بودجه بيشتري اختصاص پيدا کند، ادامه داد: بهره‌وري بخش کشاورزي پايين بوده و بايد اين بخش به صورت ويژه ديده شود.
وي با بيان اينکه در حوزه روستايي بايد کمک بيشتري صورت گيرد، افزود: بايد به روستا‌ها کمک کرد تا انگيزه براي ماندن در روستا افزايش پيدا کند.
عضو کميسيون قضايي مجلس با بيان اينکه در حوزه گردشگري استان همدان داراي ظرفيت بالايي بوده اما کمترين پيشرفت را داشته است، تصريح کرد: سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري بايد بيشتر شود.
وي با تأکيد بر اينکه در حوزه شرکت تعاوني شهرستان‌ها در استان همدان کاري نشده است، افزود: اين شرکت تعاوني‌ها تاکنون راه‌اندازي نشده است در حالي که در صورت راه‌اندازي مي‌توانستند برخورداري بيشتري از بودجه داشته باشند.
پورمختار به اسناد خزانه اشاره کرد و افزود: برخي مديران به گرفتن اسناد خزانه اقبال نشان نمي‌دهند اما بر اساس صحبت نوبخت دولت تأمين نقدينگي اسناد خزانه در موعد مشخص شده را جزء اولويت گذاشته، درخواست دارم مديران از اسناد خزانه غافل نشوند.
انتهاي پيام/ي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ گردیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیازهای اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه 758.8 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 79 درصد از کل مصارف یعنی 599.6 هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار 485 هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال 1402 حدود 23 درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی