Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون دبير کل اتحاديه ميهني کردستان عراق با اشاره با اظهارات مسعود بارزاني قبل از همه‌پرسي جدايي، گفت که وي مسئول بحران فعلي بوده و بهتر است کناره‌گيري کند.
العالم ـ عراق
معاون دبير کل «اتحاد ميهني کردستان» عراق مي‌گويد مسعود بارزاني، رئيس منطقه کردستان عراق مسئول بحران اخير است.
بولا طالباني در نشست خبري روز پنجشنبه گفت که «بارزاني همه پيامدهاي همه پرسي جدايي کردستان از عراق را بر عهده خواهد گرفت و اميدواريم بعد از اين رويدادها استعفا کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در مورد برگزاري همه‌پرسي جدايي گفت که اين مسئله منطقه کردستان را وارد گرداب دودستگي‌هاي داخلي کرد و باعث شد که بحران بين بغداد و اربيل بيشتر شود».
به نوشته وبگاه خبري معلومه، طالباني بحران اخير را نتيجه بي‌خردي دانست و گفت: «اگر حکمت سياسي و تفکر منطقي وجود داشت، ما نيازي به اين بحران نداشتيم».
معاون دبير کل اتحاديه ميهني کردستان ادامه داد: بارزاني پيش از انجام همه‌پرسي طي سخناني گفت که اگر مسئله‌اي ضد کردستان اتفاق افتاد، همه تبعات قانوني و سياسي آن را خواهد پذيرفت؛ امروز وقتش رسيده و بارزاني بايد بار سنگين اين بحران فعلي را بايد به دوش بکشد».
وي همچنين ابراز اميدواري کرد که رئيس منطقه کردستان عراق از سمت خود کناره گيري کرده و زمينه را براي فراکسيون‌هاي ديگر فراهم کند تا به شکل صحيح نقش خود را ايفا کنند.
مسعود بارزاني در اولين اظهارات خود بعد از غائله کرکوک بدون اينکه اشاره‌اي به فرد يا حزبي کند، بحران کرکوک را نتيجه خيانت برخي افراد دانست.
با اين حال از همان ساعات ابتداي عمليات کرکوک، هواداران بارزاني حزب اتحاديه ميهني کردستان به رهبري دبير کل فقيد آن جلال طالباني را مسئول حوادث کرکوک معرفي مي‌کردند.
حوادث دو هفته اخير و از دست دادن متصرفات چند ساله کردها در مناطق مورد مناقشه به ويژه کرکوک اشغالي، نگاه‌ها را به سوي بارزاني معطوف داشت به گونه‌اي که افکار عمومي کردستان عراق آن را نتيجه سياست‌هاي زيادخواهانه و يکجانبه وي قلمداد مي‌کنند.
سه حزب سياسي مخالف منطقه کردستان عراق (گوران، جماعت اسلامي و ائتلاف براي دموکراسي و عدالت به رهبري بُرهم صالح) سه‌شنبه اين هفته در بيانيه‌‌اي مشترک خواستار انحلال حکومت منطقه کردستان و تشکيل دولت نجات ملي براي گفت‌وگو با بغداد شدند.
به گزارش فارس، برخي منابع غير رسمي ديروز چهارشنبه احتمال دادند مسعود بارزاني طي روزهاي آينده از منصب خود کناره گيري خواهد کرد.
روزنامه سعودي «الحيات»، چاپ لندن در گزارشي به نقل از محافل سياسي امروز نوشت که بغداد براي انجام مذاکرات با اربيل شرط گذاشته است که «مسعود بارزاني» رئيس منطقه کردستان در روند اين مذاکرات نقشي نداشته باشد و از آن دور باشد.
شبکه الجديد اعلام کرد که قرار است پارلمان منطقه کردستان عراق، براي تعليق منصب رياست اين منطقه و معاون رياست تشکيل جلسه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق