Web Analytics Made Easy - Statcounter

تربت حیدریه - ایرنا - آبشخور حیات وحش در ایستگاه نذر طبیعت تربت حیدریه واقع در ارتفاعات هزار و 750 متری آرش و فراز واقع بوستان پیشکوه این شهر، پنجشنبه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس هیات کوهنوردی شهرستان تربت حیدریه در آیین افتتاح گفت: آبشخور حیات وحش به همت گروه کوهنوردی باشگاه کیانمهر تربت حیدریه، با هدف احیای زیست گاه غنی جانوری منطقه پارک کوهستانی پیشکوه و با همکاری شهرداری و اداره محیط زیست شهرستان تربت حیدریه، ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد انصاری افزود: برای ساخت و بهره برداری پروژه یک صد میلیارد ریال اعتبار توسط خیران اهل تربت حیدریه و نیز تربتی های مقیم مشهد که همگی خیران حوزه محیط زیست هستند، هزینه شده است.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت از ابتدای ماه محرم و با شعار 'نذر طبیعت' آغاز شده بود، گفت: برای ساخت و تکمیل پروژه عملیات دیوار چینی، انتقال منبع پنج هزار لیتری حیات وحش و کاشت 30 اصله نهال زیتون تلخ و سرو در نظر گرفته شده است.
احمدعلی موهبتی معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه نیز در این ایین گفت: اهمیت طرح زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم در عصری که گروهی کمر به قتل انسان ها بسته اند، در مقابل گروهی دیگر آن هم در ماهی که دشمنان جاهل آب را بر بهترین بندگان خدا بسته اند، به فکر حیات و سیراب کردن حیوانات می افتند و این تاسیسات را بنا می کنند.
رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه نیز گفت: با توجه به خشکسالی اخیر، کاهش منابع آبی و البت حفاری های غیرمجاز حیات وحش برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور هستند با تحمل خطرات فراوان به نقاط شهری هجوم بیاورند.
داوود نورمحمدی افزود: اقدام این گروه کوهنورد خیر علاوه بر آنکه قدم خوبی برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش است، اقدام خوبی نیز برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به فعالیت های زیست محیطی است.
شهرستان تربت حیدریه 385 هزار هکتار اراضی ملی دارد که 22 هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان شامل منطقه شکارممنوع ژرف و بزمای است.
منطقه ژرف با گستره 58 هزار هکتار در حدفاصل شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد که حدود 22 درصد از وسعت این منطقه، در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد.
در این منطقه گونه های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری زیست می کنند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر افتاده
/1744/6121

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند