Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:00:39 GMT

مرز خسروی با اعلام آمادگی رسمی عراق بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۳۵۶۱

مرز خسروی با اعلام آمادگی رسمی عراق بازگشایی می‌شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین از بازگشایی مرز خسروی طی هفته آینده خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی رسمی عراق مرز خسروی بازگشایی می‌شود.

مجید آقابابایی در گفتگویی با اشاره به برنامه ریزی و سیاست گذاری انجام شده از ماه های گذشته درباره اربعین حسینی، اظهار کرد: درحال حاضر در روند اجرای کامل تصمیمات اتخاذ شده قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعزام صحیح زائران حسینی از مرزهای چهارگانه مهم ترین دغدغه ما در حال حاضر است، افزود: رئیس ستاد مرکزی اربعین و برخی از مسئولان حوزه زیرساختی امروز (پنج شنبه) از مرز مهران و خسروی بازدید کرده تا در صورت وجود مشکلات، پیگیری و در صدد رفع آن برآیند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه براساس گزارشات رسیده وضعیت در مرز مهران مطلوب است، گفت: انتظار می رود در روزهای آتی نیز باقیمانده امور مربوط به زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات تکمیل شود.

آقابابایی به وضعیت مرز خسروی نیز اشاره کرد و یادآورشد: این مرز امسال برای نخستین بار است که برای تردد زائران در نظر گرفته شده و تقریبا همه زیرساخت ها در این مرز موجود است.

وی درباره زمان تردد زوار از مرز خسروی گفت: منتظر اعلام رسمی از سوی مقامات عراقی برای بازگشایی این مرز هستیم.

آقابابایی در ادامه از استان هایی که زائران آنها باید از مرز خسروی تردد کنند درخواست کرد که در حال حاضر از مرز مهران و یا شلمچه و چذابه برای تردد استفاده کرده تا مرز خسروی به صورت رسمی بازگشایی شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد : با توجه به اینکه مرز خسروی مسیر خاصی است، دولت عراق باید برای بازگشایی آن اعلام آمادگی کند که براساس پیش بینی ها به احتمال زیاد در هفته آتی این مسیر بازگشایی شود.

وی به موضوع صدور روادید نیز اشاره کرد و گفت: به هیچ وج مشکلی در زمینه صدور روادید وجود ندارد و تنها چند روزی به دلیل یک اقدام ملی که حذف دلار از این فرآیند بود وقفه ایجاد شد.

آقابابایی با بیان اینکه فردا (جمعه) تمامی کنسولگری ها و سفارت فعال هستند، افزود: در روزهای آینده روند طبیعی صدور ویزا را طی می کنیم.

وی که با رادیو اربعین گفت و گو می کرد، با اشاره به اینکه براساس بازدید های انجام شده اعلام شده که گذرنامه نیز در مدت حداکثری ۷۲ ساعت یا سه روز بعد از ارسال  مدارک، صادر می شود، تصریح کرد: در شهرهایی که از مرکز دور هستند نیز گذرنامه در مدت چهار روز صادر می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است

دریافت 6 MB کد خبر 6098308

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی