Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 50 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

شهریار حیدری روز پنجشنبه در حاشیه سفر رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی به قصرشیرین و بازدید از زیرساخت های این مرز رسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت کنسول های دایم عراق در ایران و دفاتر 12 گانه صدور روادید به صورت ریالی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته، 2 هزار و 400 شرکت زیارتی و همچنین سه شرکت مورد تایید سفارت عراق در امر دریافت مدارک برای صدور ویزا اقدام می کنند و همچنین چهار دفتر دائم کنسولی عراق در کرمانشاه، اهواز، مهران، مشهد و 12 دفتر موقت صدور ویزا در نقاط مختلف جغرافیایی کشور در راستای صدور ویزا اقدام می کنند.
وی با بیان این که همه امکانات و خدمات برای اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج از مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه فراهم شده گفت: روند ثبت نام زائران و صدور ویزا عادی است.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، همچنین امکانات و زیرساخت های لازم در مرز خسروی را برای تردد زائران را مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: مرز خسروی قدیمی ترین مرز ایران با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که از استاندارد های لازم بین المللی برخوردار است.
حیدری ، وجود مکان های اقامتی بسیار مناسب در مرز خسروی و قصرشیرین از جمله هتل ها و مهمانپذیرهای اسکان مسافران و زائران و همچنین نزدیکی مسیر آن به بغداد را از ویژگی های بسیار مطلوب در این منطقه بیان کرد.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و زایران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد


با توجه به وقوع بارش های اخیر و هشدارهای هواشناسی،  ستاد بحران شهرستان تفتان همچنان در حالت آماده باش قرار دارد و عملیات، پاکسازی و لایروبی معابر و کانالهای هدایت آب های روان در جهت کاهش خسارات ناشی از سیلاب و آبگرفتگی معابر در حال اجرا است.

اکیپ ‌های خدمت رسانی ستاد بحران متشکل از نیروهای فعال در واحدهای عمران، خدمات شهری، فضای سبز، حمل و نقل و غیره در چند نقطه شهر و بخش های تابعه و در دو شیفت خدمت رسانی خواهند کرد.

در جلسات ستاد بحران شهرستان تفتان گره‌ها و نقاط بحرانی شهر شناسایی شده و اکیپ‌های خدمات رسان برای رفع مشکلات احتمالی آمادگی دارند.

علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان از شهروندان خواست در صورت وقوع هرگونه مشکلی می توانند با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و  دفتر ستاد مدیریت بحران  شهرداری تماس بگیرند.

از شهروندان شهرستان انتظار می رود از حضور و تردد در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد