Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تطابق عملکرد دستگاه دیپلماسی در طول 2 سال گذشته از اجرای توافق هسته ای با شروط 9 گانه رهبر انقلاب در این باره در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده وزارت امور خارجه به وظیفه خود به عنوان مسئول اجرای پرونده هسته ای از سوی شورای عالی امنیت ملی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در غالب برجام، آمریکایی ها کارشکنی هایی را مرتکب شده اند و در این زمینه بخشی از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در نامه خود به وزارت امور خارجه ابلاغ کرده اند رعایت نشده است.

فلاحت پیشه با تاکید بر این که ما باید قدردان مسئولان دیپلماسی به ویژه آقای ظریف باشیم ادامه داد: در آخرین گزارش آقای ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شاهد 18 مورد از موارد نقض برجام توسط آمریکایی ها هستیم؛ این گزارش برخلاف گزارش های قبلی تا حد زیادی تحت شعاع عهد شکنی آمریکایی است که مانع تحریم زدایی از کشور شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قالب همین گزارش وزارت امور خارجه، در بخش های مختلف مانند نفت، بهداشت و درمان و موضوع حمل نقل تحریم زدایی صورت گرفته است، اما در حوزه بانکی آمریکایی ها به دنبال ایجاد تنگنا هایی برای ایران هستند.

وی با "نامرد" خواندن طرف آمریکایی خاطر نشان کرد: در این شرایط ما به هیچ عنوان نباید در داخل با یک دیگر چالش و اختلاف داشته باشیم؛ عهد شکنی آمریکایی ها حتی صدای متحدین اروپایی خودشان را نیز در آورده است.

فلاحت پیشه در پایان گفت: به نظر بنده دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه به وظیفه خودشان عمل کرده اند؛ تا زمانی که برجام در قالب منافع ملی بماند ما نیز به آن پایبند خواهیم بود اما اگر زمانی به این نتیجه برسیم که برجام با منافع ملی ما هم خوان نیست طبیعتا از آن خارج خواهیم شد.

302

فلاحت پیشه آمریکا تحریم ترامپ برجام ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی