Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هديه گرانقيمت بهداد به شيرين آن‌قدر دردسر‌ساز شد که در نهايت پاي اين زوج جوان را به دادگاه خانواده باز کرد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، شيرين که مثل هميشه به هديه شوهرش اعتراض کرد، هرگز تصورش را هم نمي‌کرد که اين اعتراض به نابودي زندگي مشترکش بينجامد.
مرد جوان که هفته گذشته همراه همسرش براي جدايي به دادگاه خانواده تهران رفته بود درباره ماجراي زندگي‌اش به قاضي چنين گفت: دو سال است با شيرين زندگي مي‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مدت هر بار برايش هديه خريدم‌، هديه‌ام را مسخره کرد و از آن استفاده نکرد.
هر بار خواستم او را خوشحال کنم، ناراحتم کرده است. دو سال است رفتارهايش را تحمل مي‌کنم. ديگر از تحقير‌شدن خسته شده‌ام. او نيت و عمل مرا نمي‌بيند، فقط به هديه توجه مي‌کند و چون آن را نمي‌پسندد دعوا به راه مي‌اندازد.
شايد باورتان نشود اما من و شيرين چند بار براي هديه‌اي که خريدم، دعوايمان شده؛ او سليقه مرا دوست ندارد، براي همين وقتي برايش چيزي مي‌خرم، چون مطابق سليقه‌اش نيست، ناراحت مي‌شود، اما يک‌بار هم به اين فکر نمي‌کند که من قصد خوشحال کردنش را دارم و براي شادي من هم که شده خودش را خوشحال نشان دهد.
آخرين بار هم وقتي ديدم شيرين به دليل يک مساله خانوادگي چند روزي ناراحت بود، براي شاد شدنش يک سرويس طلاي گرانقيمت خريدم. تصور مي‌کردم با اين هديه خيلي خوشحال مي‌شود. مي‌خواستم او را شاد کنم، ولي شيرين اين بار هم سرويس طلا را مسخره کرد و از من خواست آن را پس بدهم. خيلي ناراحت شدم و نسبت به اين رفتارش اعتراض کردم. ولي او گفت که از اين سرويس خوشش نمي‌آيد و من نبايد بدون نظر او برايش هديه بخرم. سر همين موضوع با هم بحث کرديم، ولي بحثمان به دعوا و درگيري کشيده شد، تا جايي که من از روي عصبانيت از خانه بيرون رفتم و وقتي برگشتم متوجه شدم که شيرين وسايلش را جمع کرده و به خانه مادرش رفته است. من ديگر نمي‌توانم اين زندگي را تحمل کنم، براي همين تصميم به جدايي از او گرفتم.
در ادامه همسر اين مرد نيز به قاضي گفت: آقاي قاضي من سليقه بهداد را در خريدن وسايل و هديه قبول ندارم. او مي‌داند که من سليقه‌ام مثل او نيست، ولي هر بار که هديه مي‌خرد، با سليقه خودش آن را انتخاب مي‌کند. بعد از دو سال هنوز هم نمي‌داند سليقه من چيست. باز هم مي‌رود و آن چيزي که دوست ندارم برايم مي‌خرد. آن روز هم بعد از ديدن سرويس طلا از او خواستم به مغازه برويم و آن را عوض کنيم، ولي بهداد چنان جنجالي به پا کرد که از گفته‌ام پشيمان شدم. او داد و فرياد به راه انداخت و گفت از اين‌که با من ازدواج کرده به‌شدت پشيمان است. حرف‌هاي آن شب بهداد مرا شوکه کرد. براي همين به خانه مادرم رفتم و بهداد هم بلافاصله پيشنهاد طلاق داد. من فکر مي‌کنم او به‌دنبال بهانه است و ديگر نمي‌خواهد با من زندگي کند.
در پايان قاضي سعي کرد اين زوج را از جدايي منصرف کند، ولي وقتي اصرار آنها را ديد زوج جوان را به بخش مشاوره معرفي کرد.
اختلافات کوچک را ساده نگيريد
دکتر مهيار، روان‌شناس در اين باره مي‌گويد: گاهي اوقات يک مساله و اختلاف کوچک در زندگي مشترک چنان بزرگ مي‌شود که نمي‌توان راه حلي براي آن يافت. بعضي وقت‌ها زنان و مردان در زندگي مشترک هيچ مشکلي ندارند، همديگر را دوست دارند، کسي در زندگيشان دخالت نمي‌کند، مشکلات مالي ندارند و درکل همه چيز بر وفق مراد است، اما در اين ميان يک اختلاف کوچک و جزئي زندگي‌شان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در اين صورت آنها بايد سراغ مشاوره بروند. با هم در آرامش حرف بزنند، از يک مشاوره متخصص کمک بخواهند يا حتي در اين مورد با افراد با تجربه صحبت کنند تا بتوانند بهترين راه‌حل را براي آن بيابند. چراکه گاهي اوقات ممکن است همين اختلاف يا مشکل ساده، زن و شوهر را آزار بدهد و اين عذاب آن‌قدر ادامه يابد که در نهايت شيريني زندگي مشترک از بين برود. وقتي آرامش در زندگي نباشد زن و مرد به اين فکر مي‌کنند که چرا بايد به زندگي مشترکشان ادامه بدهند و کم‌کم زندگي آن‌قدر برايشان سخت مي‌شود که در نهايت به جدايي فکر مي‌کنند. همين مي‌شود که يک مشکل يا اختلاف ساده بعضي از زندگي‌هاي مشترک را تا مرز نابودي مي‌کشاند. براي همين بايد تا دير نشده راه‌حلي براي مشکلات و اختلافات پيدا کرد و هيچ چيز را ساده نگرفت. زندگي مشترک تنها با آرامش است که مي‌تواند به خوبي و شيريني تداوم يابد.
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟