Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بر سر کار ماندن بارزانی هیچ توجیح قانونی ندارد چراکه مدت زمان مسئولیت وی دو سال پیش به اتمام رسیده است. حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بیانیه اخیر اقلیم کردستان عراق مبنی بر تعلیق روند همه پرسی در این منطقه اظهار داشت: اشتباه استراتژیک اقلیم کردستان مبنی بر برگزاری همه پرسی خدمتی به اسرائیل و امریکا و بازی در پازل صهیونیسم بین المللی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که اقدام اشتباه اقلیم کردستان می‌توانست منشا یک درگیری و بحران جدیدی در منطقه باشد افزود: این اشتباه استراتژیک می‌توانست اسرائیل دومی را برای سال‌ها در منطقه ایجاد کند و انرژی و توان نظامی و انسانی ملت‌های مسلمان عراق، سوریه، ترکیه و ایران را هدر دهد.

ترقی تصریح کرد: این در حالی است که تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و نقش موثر سردار سلیمانی از یک سو و عدم همراهی جامعه بین الملل با این اقدام نادرست و اشتباه استراتژیک از سوی دیگر موجب شد تا مسئولان اقلیم کردستان متوجه اشتباه خود شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: سیاست‌های هماهنگ و مشترک ایران، سوریه، ترکیه و عراق در قبال اقلیم کردستان آن‌ها را متوجه اشتباه استراتژیک شان کرد و به آن‌ها فهماند که نه تن‌ها به اهداف خود از برگزاری این همه پرسی نخواهند رسید بلکه ملت کرد که همواره از عزت، احترام و موقعیت مطلوبی در منطقه برخوردار بوده را نابود خواهند کرد.

وی در ادامه یاداور شد: همان گونه که بارزانی پیشتر اعلام کرده بود ماموریتش انجام همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بود و در نهایت آن را انجام داد، اما ظاهرا امروز در حال استفعا از این مسئولیت است.

ترقی با بیان این که در حال حاضر بر سر کار ماندن بارزانی هیچ توجیح قانونی ندارد چراکه مدت زمان مسئولیت وی دو سال پیش به اتمام رسیده است تصریح کرد: اقتداری که دولت مرکزی عراق از خود نشان داد و توانست کرکوک را بدون کوچکترین خونریزی بازپس گیرد پیش گامان همه پرسی اقلیم کردستان عراق را متوجه اشتباه استراتژیک شان کرد و نشان داد که دولت عراق حافظ منافع مردم کرد بوده و آن‌ها را جزیی از مردم عراق می‌داند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: هم چنین با حمایت دولت مرکزی عراق تبلیغات منفی که در بین کرد‌ها علیه دولت عراق به وجود آمده بود برطرف شد و به نظر می‌رسد مردم کرد متوجه فریبی که از بارزانی خورده اند شده اند و از آن روی برمی گردانند.
وی با اشاره به سفر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به تهران یادآور شد: به نظر می‌رسد سفر حیدرالعبادی به ایران همچون سفر اخیر اردوغان به کشورمان در جهت هماهنگی و اتخاذ یک استراتژیک و مشی مشترک با کشورهای همسایه به منظور جلوگیری از توطئه‌های امریکا و صهیونیست برای بی ثباتی جدید در منطقه باشد.

ترقی تاکید کرد: سفر حیدرالعبادی می‌تواند هماهنگی میان ایران و عراق بر سر مسائل پساداعش که تا مدت کوتاه دیگری عمر این گروه تروریستی به پایان می‌رسد را بیش از پیش تقویت کند و به ثبات و توسعه آینده منطقه منجر شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون سفر اخیر حیدرالعبادی به عربستان، با بیان اینکه ارتباط عراق با عربستان که هر دو از اعضای اتحادیه عرب هستند یک امر طبیعی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر این سفر برای جذب سرمایه‌های عربستان در عراق در جهت توسعه و سازندگی و رفع تهدیدهایی که توسط داعش به وجود آمده باشد می‌تواند نقطه مثبتی برای آینده منطقه تلقی شود.
وی با تاکید براینکه مواضع عراق نسبت به استراتژی‌های غلط عربستان همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: همان طور که عراق تاکنون در قبال سیاست‌های نادرست سعودی‌ها موضع گیری شفاف و روشنی داشته در آینده نیز همین مواضع را ادامه خواهد داد، اما در مجموع عراق نمی‌تواند از کشورهای عربی جدا و خود را منزوی کند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم رضوان پیش از ظهر امروز در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست  فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عنوان‌کرد: برای من افتخار است که در کنار برادر عزیز ، دوست و استاد خودم آقای محمدحسین لطیفی هستم و افتخار دادند که برای این دوره از جشنواره فیلم دینی رضوان به عنوان دبیر  در کنار ما باشند.

وی افزود: نخستین  جشنواره دینی فیلم رضوان  کار خودش را از امروز با انتشار فراخوان خود را آغاز خواهد کرد. امسال بنیاد امام رضا(ع) با حمایت جدی و همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است که با رویکرد خیلی جدی و شناسایی و فعال سازی جوانانی که در استان های مختلف هستند و استعدادهایی که نهفته هستند را شناسایی کنیم. در ادامه، کارگاههای را برگزار خواهیم کرد تا این روند را تسریع کنیم.گسترش تولید فیلم در استان های مختلف  توسط فیلمسازان جوان رویکرد اصلی این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: در جلسه اخیر دبیران جشنواره های امام رضا با آقای اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام شد که تولید  یک فیلم سینمایی با محوریت فرهنگ رضوی را آغاز کنیم این فیلم  براساس «رمان دو جلدی از عشق آباد تا عشق آباد» است که احتمالا اسم آن را به «عشق آباد»  تبدیل کنیم.

قائمیان گفت: اختتامیه جشنواره در نیمه آبان ماه خواهد بود اما برای  اختتامیه بخش بین الملل، اردیبهشت ماه سال بعد درنظر گرفته شده است که البته در بعد بین المللی بحث «دین» به صورت کلی محور آثار خواهد بود.

در ادامه محمد حسین لطیفی نیز عنوان کرد:  علاوه بر تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره باید از خود آقا امام رضا(ع)  تشکر کنم که این افتخار را به من داد تا با این رویداد سینمایی همراهی کنیم. امروزه خیلی ها در دنیا برای دین زدایی تلاش دارند اما غافل هستند که آرامش جهان مدیون قلب هوایی که به عالم معنا متصل شده آمد. در این جشنواره هم باید به دنبال این باشیم که در این فضای ملتهب و آشفته هنگام دیدن این فیلم ها حال خوب و آرامش به آن ها دست بدهد.

 وی افزود: حضور من در این رویداد بیشتر  به نیاز خودم به این فضا و آرامش است. رویکرد این‌ جشنواره  بسیار درست است و مورد نیاز کشور و جامعه است.به واسطه زمان کوتاهی که وجود داشت، بخش بین الملل جشنواره را جدا کردیم .امسال دریافت آثار  به صورت کشوری است و بخش بین الملل در سال ۱۳۰۴ برگزار خواهد شد. ما در این مسیر به حمایت همه عزیزان  نیاز داریم تا گستره بزرگی از فیلمسازان در سراسر کشور در این مراسم شرکت کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژاوی: ماندم چون اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته بود
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • بسکتبال NBA | دوراهی لیکرز، زنده ماندن یا حذف تحقیرآمیز؟
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق