Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@08:49:38 GMT

شورای اقتصاد خودرو را از شمول انحصار خارج کند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۵۷۷۴

شورای اقتصاد خودرو را از شمول انحصار خارج کند

دبیر انجمن قطعه سازان ایران گفت: در سال 1396 با رشد 14.5 درصدی افزایش دست مزد رو به رو بودیم و همچنین تیرماه امسال هم قیمت فولاد 16 درصد رشد داشته و قیمت سایر نهاده ها و مواد اولیه هم بین 5 تا 15 درصد افزاش یافته؛ بنابراین خیلی طبیعی است که قیمت خودرو نیز افزایش یابد

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی‌منش رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران و دبیر انجمن قطعه سازان ایران، افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته از سوی برخی خودروسازان داخلی را موضوعی کاملا طبیعی می‌داند و می‌گوید زمانی که هزینه‌های تولید مانند دستمزد کارگران، قیمت مواد اولیه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. افزایش یافته، این واضح است که قیمت خودرو نیز رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال 1396 با رشد 14.5 درصدی افزایش دست مزد رو به رو بودیم و همچنین تیرماه امسال هم قیمت فولاد 16 درصد رشد داشته و قیمت سایر نهاده‌ها و مواد اولیه هم بین 5 تا 15 درصد با رشد مواجه بوده،‌ بنابراین خیلی طبیعی است که قیمت خودرو نیز افزایش یابد.

نجفی منش که از کارشناسان قدیمی خودرو در کشور است با اشاره به اینکه طبق اعلام دولت نرخ تورم تولید در سال گذشته 8.8 درصد بوده تصریح کرد: باوجود اینکه تورم تولید 8.8 درصد اعلام شده چگونه این انتظار وجود دارد که قیمت خودرو از سوی خودروسازان رشد پیدا نکند؟ شرکت‌های خودروسازی در حال حاضر به خاطر همین فشارها که در سال‌های گذشته وجود داشته و بحث قیمت‌گذاری‌ها از سوی شورای رقابت با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو شده‌اند.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران با بیان اینکه در هیچ کشور دنیا قیمت‌گذاری خودرو از سوی دولت صورت نمی‌گیرد، گفت: ما تنها کشوری هستیم که می‌بینیم دولت در آن به بحث قیمت‌گذاری خودرو ورود کرده و از سال 1391 که این موضوع در کشور ما اجرایی شده به بعد هم هیچ کشوری باز به تقلید از ما این کار را انجام نداده است.

نجفی‌منش همچنین با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرکت‌های خودروساز با ضرر و زیان 6 هزار میلیارد تومانی به دلیل قیمت‌گذاری خودرو مواجه شده‌اند، تاکید کرد: قیمت‌گذاری خودرو از سال 1391 باعث شد تا شرکت‌های خودروساز نتوانند بدهی‌های خود را به قطعه‌سازان پرداخت کنند و همچنین توسعه در کارخانه‌ها و تمرکز بر تولیدات جدید عملا متوقف شد.

علاوه براین ها رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار چاره را در پایان یافتن قیمت‌گذاری خودرو می‌داند و خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد باید خودرو را از شمول انحصار خارج کند و شورای رقابت هم دیگر وارد قیمت گذاری نشود. تعیین قیمت خودرو باید به بازار سپرده شود و اطمینان داشته باشید بازار هوشمندانه با این موضوع برخورد خواهد کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند

آفتاب‌‌نیوز :

فرشاد مؤمنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن هشدار نسبت به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور با بیان اینکه اگر شیوه‌های فعلی اصلاح نشوند، چالش‌های بزرگتری در راه هستند، گفت: «در نظام تصمیم‌گیری ما افرادی هستند که شخصاً آدم‌های محترمی هستند، اما صلاحیت تخصصی در زمینه اقتصاد توسعه ندارند. آن‌ها با مافیای رسانه‌ای شان از ضعف اندیشه‌ای افراد کارشناس استفاده می‌کنند و می‌گویند ما را با کشور‌های صنعتی مقایسه می‌کنند و می‌گویند آن‌ها هم اصلاحات پارامتریک و افزایش سن بازنشستگی هم دارند. ولی نمی‌گویند نرخ مشارکت نیروی کار در آن کشور‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.»

فرشاد مؤمنی گفت: «مرکز آمار گزارشی منتشر کرده و می‌گوید از کل جمعیت فقیر ایران ۸۹ درصد شان شاغلین سابق و لاحق هستند، این عدد تکان‌دهنده است! یعنی بیکار نیستند، ولی شغل‌هایی دارند که از نظر بازدهی درآمدی، قادر به تکافوی حداقل نیاز‌های اساسی‌شان نیست.»

اگر شما از کلام پیامبر می‌فهمید که فقر از هر دری که وارد می‌شود ایمان از آن در خارج می‌شود، ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید و ریشه‌های اصلی مساله را بفهمید!

بیش از ۵ سال است که می‌گوییم که گزارش‌های رسمی که منتشر شده حکایت از این دارد که به سوی یک روند قهقرایی به سمت فقر دائما رو به افزایش و عقب ماندگی دائما رو به افزایش حرکت می‌کنیم. شاخص‌های بهره وری کل عوامل تولید و روند‌ها و شاخص پیچیدگی اقتصادی و رابطه مبادله، از ناتوانی فزاینده سیستمی برای مواجهه خردورزانه و موثر با مساله فقر حکایت می‌کند.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!