Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشوری که نتواند ماشین طراحی کند دانشگاه نمی‌خواهد ، توسعه زیست بوم علم، فناوری و نوآوری ماموریت اصلی ستاد انرژی، دانش آموزان خلاق امروز، آینده درخشان حوزه شناختی را نوید می‌دهند ، رویداد کارآفرینی رویان تک؛ نقطه آغازی برای توسعه کسب و کار‌ها در اکوسیستم از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توسعه زیست بوم علم، فناوری و نوآوری ماموریت اصلی ستاد انرژی

سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت اظهار کرد: در گذشته سه ستاد مرتبط به حوزه انرژی شامل ستاد‌های نفت و گاز، بهینه سازی سوخت و انرژی‌های تجدیدپذیر در معاونت علمی فعال بودند با ادغام این ستاد‌ها در غالب یک ستاد جدید با عنوان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی فعالیت خواهند کرد. این ستاد چهار بخش اصلی نفت و گاز، بهینه سازی و بهره وری انرژی (در کل حوزه‌های انرژی)، انرژی‌های تجدید پذیر و برق و نیرو دارد که همچون گذشته محور فعالیت‌های ستاد ماموریت‌های متوازنی است که از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

کشوری که نتواند ماشین طراحی کند دانشگاه نمی‌خواهد

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: این به خاطر اشتباهاتی است که ما در حوزه فرهنگ داشته ایم، چرا وی  تصریح کرد: این به نگاه نفتی که در جامعه به حوزه آموزشی وجود دارد برمی گردد باعث شده که دانشگاه‌های ما کمی عقب بمانند، وقتی به بچه‌های خود یاد می‌دهیم که معنی شغل تنها استخدام است و آن را ستایش می‌کنیم.

دانش آموزان خلاق امروز، آینده درخشان حوزه شناختی را نوید می‌دهند

کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی اظهار کرد: انتخاب پنج تیم در این دوره به عنوان برگزیدگان این رقابت ها نشان می دهد که ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد و دانش آموزان خلاق امروز محققان آینده کشور خواهند بود و قطعا در پیشبرد علمی ایران نقش مؤثری را ایفا خواهند کرد.

خرازی ادامه داد: این مسابقات کشوری در حوزه علوم اعصاب شناختی در سطح دانش آموزی برگزار شد و حمایت ستاد از آن به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه علوم شناختی است تا در آینده آگاهانه این حوزه را برای تحصیلات عالی خود انتخاب کنند.

 نظام مخالفی با استارت آپ‌ها وجود ندارد

مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: باید توجه داشت که استارت آپ‌ها انتخاب نیست بلکه جریانی هستند که به صورت درون زا در کشور  شکل گرفته اند.

معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: برخلاف تصورات موجود، استارت آپ‌ها کپی برداری از یک جریان خارجی نبودند همه کشور‌هایی که از سرمایه انسانی برخوردار هستند و محیط علمی و خلاق دارند این استارت آپ‌ها را درون خود افزوده اند.

وی با اشاره به اینکه استارت آپ‌ها راه خود را پیدا کرده اند، گفت: خوشبختانه در معاونت علمی و از ابتدای شروع بحث استارت آپ‌ها همیشه به دنبال این بودیم که زیست بوم مناسبی برای استارت آپ‌ها به وجود آید و امروز این زیست بوم جهت رفع حواشی موجود و استقرار محیط‌هایی برای شروع کار و شتاب دهنده‌ها راه خود را پیدا کرده اند.

رویداد کارآفرینی رویان تک؛ نقطه آغازی برای توسعه کسب و کار‌ها در اکوسیستم

مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری اظهار کرد: این رویداد کارآفرینی به عنوان اولین رویداد علوم زیستی است که با استفاده از ضایعات زایمانی که عمدتا دور ریخته می‌شوند به ارائه مدل تجاری می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان ادامه داد: ضایعات زایمانی از جمله بندناف، خون بندناف و جفت است که در این ایده‌ها و طرح‌هایی که ارائه می‌شوند به دنبال این هستیم  همانند کاری که شرکت ها می‌کنند به جداسازی سلول‌های بنیادین از آنها بپردازیم و برای درمان بیماری‌های خونی همچون تالاسمی و سرطان خون از این ه استفاده کنیم.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری