Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بر اساس تحقیقات حدود ۲۱ درصد دانش آموزان اضافه‌وزن و چاقی دارند که باید با سیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت روند چاقی در دانش آموزان را متوقف کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی درس تربیت‌بدنی سراسر کشور که در سالن اجتماعات خانه معلم شهر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت رشته تربیت‌بدنی و تغییر نگرش معلمان به این درس اظهار داشت: باید در یک اقدام جهادی تمام معلمان مقطع ابتدایی از اطلاعات لازم در این رشته برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بالا رفتن سطح علمی معلمان در این رشته را عامل فعال شدن این درس در مدارس ابتدایی دانست و افزود: پس از منع حضور دبیران درس تربیت‌بدنی در مدارس ابتدایی باید به این معلمان انگیزه شرکت در درس تربیت‌بدنی را داده و با آگاهی از تأثیر فعالیت‌های ورزشی در سلامت جسم و روح آن‌ها زمینه‌های لازم برای فعال شدن رشته تربیت‌بدنی را ایجاد کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: برای مشخص شدن سطح علمی معلمان در رشته تربیت‌بدنی نیازمند بانک اطلاعات این رشته در کل کشور هستیم تا بدانیم هر معلم چه دوره‌هایی را گذرانده یا نیازمند چه دوره‌هایی است.

وی با تأکید بر شیوه‌های خلاقانه در تدریس این رشته گفت: اعضای گروه‌های آموزشی باید اطلاعات آموزشی لازم، درست و به‌روز را به معلمان تربیت‌بدنی بدهند و انتقال تجربیات و ارائه آموزش‌ها از طریق کانال گروه‌های آموزشی به معلمان انجام گیرد.

حمیدی از اختصاصی شدن درآمد سالن‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش برای تأمین هزینه‌های طرح‌های تربیت‌بدنی خبر داد و افزود: همچنین ردیف این معاونت در سال 95 بااعتبار 100 میلیارد تومان مستقل شد و حکمی را در برنامه ششم توسعه در خصوص اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش‌افزوده به بخش تربیت‌بدنی مدارس گرفتیم و اعتباراتی در حدود 200 میلیارد تومان در این زمینه سهم این بخش است.

وی در ادامه به مالیات در خرده‌فروشی سیگار و سهم مدارس از این درآمد دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 780 طرح نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که امیدوارم 120 طرح نیمه‌تمام آن در امسال به بهره‌برداری رسیده تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش با ابراز نگرانی از اضافه‌وزن دانش آموزان در ایران گفت: بر اساس تحقیقات حدود 21 درصد دانش آموزان اضافه‌وزن و چاقی دارند که باسیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در جهت حرکت به سمت مدرسه محوری، کیفیت محوری، تعمیم و همگانی کردن ورزش، برنامه محوری، علمی و تخصصی کردن روند چاقی در دانش آموزان را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

R7854/P1486/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟

خلاصه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهش ۱۴۰۳ برگزار شد، به این شرح است:

- پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

- ترمیم سند تحول با استفاده از نخبگان داخل و خارج آموزش‌وپرورش، باید مستمر ادامه یابد.

- توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

- معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیازها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد.

- نیت، روحیه، انگیزه و درک حقیقی از «معلمی»  لازمه پرورش نسل‌ نو است.

 - تقویت مراکز تربیت معلم لازمه دستیابی جامعه معلمین به سطح تراز است.

- دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملاً تقویت شوند.

- صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

- جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی جزو توقعات از جوانان است.

- در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

- تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی است.

- دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید از منطق و عقلانیت سیاست‌ها و رفتار نظام باخبر باشند و بدانند پشت شعارهای  «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیلِ» ملت چه منطقی نهفته است و چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست.

- ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش مهم است.

- در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کارهای مهم را دنبال کرد.

- الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر معلمان ضروری و شوق‌آفرین است.

- معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

- «دادن نگاه ملی به دانش‌آموز» انتظار دیگر است، یعنی دانش‌آموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعه‌ای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیش‌برنده کشور و نظام است.

- «امیدآفرینی» ، «تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی» و همچنین «مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان»، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به معلمان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟