Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - ایلنا نوشت: عضو فراکسیون مستقلان ولایی گفت: در برنامه‌های اردکانیان دیدیم، مباحث و راهکارهای خوبی برای حل مشکل آب درنظر گرفته شده و درصورتی که بتواند این برنامه را اجرایی کند، قطعاً موفق خواهد بود.

قاسم احمدی لاشکی درباره وزیر پیشنهادی نیرو گفت: حقیقتاً با شناختی که از آقای اردکانیان دارم، ایشان را فردی توانمند یافتم که هم کارنامه قوی دارد و هم برنامه مشخص و مدونی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آقای اردکانیان فردی از بدنه وزارت نیرو است که تا به امروز عمده کارشناسان و کارکنان حوزه نیرو از معرفی ایشان استقبال کرده و از او رضایت دارند. البته در این مورد هم باید بررسی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد اما در مجموع این گزینه پیشنهادی را پسندیده‌ام.

نماینده مردم نوشهر در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره اولویت‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: قطعاً مهمترین اولویت وزارت نیرو «آب» است و برای این وزارتخانه هیچ بحثی مهم‌تر «آب»‌ نیست. وضعیت کم‌آبی و در مواردی بی‌آبی مشکلات بسیاری ایجاد کرده و معتقدم اگر سریع‌تر به حل این مشکلات نپردازیم، احتمالاً در آینده شاهد جنگ آب میان استان‌های مختلف خواهیم بود.

اردکانیان تجربه لازم برای حل چالش کم آبی را دارد

صدیف بدری گفت: اردکانیان فردی جامع، خبره و اهل فن برای حل چالش آب کشور به صورت علمی و اجرایی و دارای توانایی‌های فردی و مدیریتی قابل قبولی برای رفع چالش‌های آبی به وجود آمده بین شهرستان‌ها و استان‌های مختلف است. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس، شانس وزیر شدن اردکانیان را بالا دانست و تصریح کرد: عملکرد ایشان در معاونت وزارت نیرو و وجهه علمی ایشان در انجام مسئولیت‌های مشابه در این کسوت و اقبال نمایندگان مجلس به ایشان حکایت از رای خوب ایشان در روز (8مهرماه) رای اعتماد دارد به بیان روشن‌تر موضع اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به ایشان مثبت است و شانس وزیر شدن ایشان را بالا می‌دانم. فضای مجلس برای وزارت ایشان منفی نخواهد بود و به احتمال زیاد رای بالایی از مجلس کسب خواهد کرد.

گرایش نمایندگان به اردکانیان مثبت است

همچنین علی اصغر یوسف نژاد عضو فراکسیون امید اظهار کرد: سابقه و رزومه آقای اردکانیان قابل دفاع است و ایشان در جلسات فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف مجلس مسلط ظاهر شده. ضمن اینکه با توجه به سابقه کار اجرایی ایشان و وجهه بین‌المللی‌اش گرایش نمایندگان به او مثبت است.

حضور اردکانیان، فرصتی تاریخی برای حل بحران آب است

همیچنین ایرنا نوشت:

محمد علی وکیلی گفت: تجربه، پیشینه علمی و جایگاه بین المللی اردکانیان می تواند در مسیر رفع چالش های بخش آب بسیار موثر باشد. او به ابعاد اجتماعی آب به خوبی واقف است. البته برای حل مشکل آب باید دیگر سازمان‌های مرتبط، وزارت نیرو همراهی کنند.

نماینده مردم تهران گفت: وزیر پیشنهادی نیرو می داند که مشکلات آب بدون توجه به حوزه انرژی قابل حل نیست؛ بنابراین توسعه حوزه های مرتبط با بخش انرژی می تواند کمک شایسته ای به حل بحران آب کشور کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: در بخش آب و انرژی باید طرح های جامعی ارائه شود و احکامی که در برنامه های پنج ساله در خصوص آب‌شیرین کن‌ها داشتیم، اجرایی و عملیاتی شوند.

27214

کلید واژه‌ها : مجلس دهم - وزارت نیرو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود