Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: ما به‌عنوان متولی حمل‌ونقل کشور، فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را تضمین نمی‌کنیم و هیچ نظارتی بر روی فعالیت شرکت‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمینی شهر، نهمین هم اندیشی مدیران عامل سازمانهای تاکسیرانی و حمل و نقل بار و مسافر مناطق مرکز و غرب و جنوب کشور به میزبانی سازمان تاکسیرانی خمینی شهر در شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهائی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مهندس حسین جعفری عضو هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در این همایش گفت: ما به‌عنوان متولی حمل‌ونقل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را تضمین نمی‌کنیم و هیچ نظارتی بر روی فعالیت شرکت‌ها وجود ندارد.

 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی استان اصفهان در نشست  هم‌اندیشی مدیرعاملان سازمان‌ حمل ونقل  دورن شهری وبرون شهری  12 استان کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی قبل بامشکل مهم   تاکسیهای اینترنتی روبرو شدیم و متاسفانه به دلیل برخورد منفعلانه برخی مسئولان سازمان تاکسیرانی اقدام پیشگیرانه ای صورت نگرفت، این شرکتها بدون مجوز هستند و هیچگونه تضمینی برای جان مسافران وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: اگر این موضوعات قبلتر پیگیری میشد و یک اتاق فکر موجود بود حال با این مشکلات مواجه نبودیم.

 

جعفری بابیان اینکه مجوز فعالیت این‌گونه شرکت‌ها تحت قالب مجوز فروشگاه‌های مجازی است، گفت: مجوز فعالیت این‌گونه فروشگاه‌ها مجازی فقط تحت قالب فروش اجناس به‌صورت مجازی است شامل فعالیت تاکسی نیست.

 

مهندس جعفری خاطرنشان کرد: فعالیت تاکسی های اینترنتی زیر نظر ما به‌عنوان متولی حمل‌ونقل نیست و ما هیچگونه  نظارتی برای فعالیت تاکسیهای اینترنتی نداریم و ضمانت آنها از عهده ماخارج است.

 

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان خبر داد: قرار است سازمان تاکسی‌رانی اصفهان روشی اتخاذ کند تحت عنوان تاکسی اینترنتی اسپین و این شرکت در مرحله مقدماتی قرار دارد.

 

 عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تاکسی‌رانی شهری کشور بابیان اینکه کلیه رانندگان سازمان‌های تاکسی‌رانی  کشور مراحل مختلف گزینشی را طی می‌کنند تا صلاحیت آن‌ها تائید شود، گفت: موضوع حمل نقل مردم و مسافرین به‌نوعی مسائل امنیتی و اجتماعی خانواده و افراد گره‌خورده ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

 

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی اصفهان در ادامه بیان کرد: سازمان حمل و نقل شهری علاوه برجابجایی مسافران ضامن امنیت جانی و مالی مسافران نیز میباشد و اطمینان خاطر مسافرین از صلاحیت رانندگان تاکسی حق مردم است.

   

جعفری با تأکید بر اینکه هیچکدام از رانندگان تاکسی اینترنتی هیچ‌یک از مراحل گزینشی و صلاحیت‌های لازم برای تردد مسافرین طی نکردند، گفت: طبق شواهد تجربه‌ای وجود دارد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در آینده با مشکل پرداخت مالیات و دارائی روبرو می‌شوند.

 

 وی با تأکید بر اینکه بیمه شخص ثالث در  خودروهای حمل‌ونقل عمومی 20 درصد از خودروهای شخصی اضافه‌تر است، ادامه داد: بروز تصادف و حوادث در آینده مشکلاتی برای اینگونه تاکسی ها در مواجهه با بیمه به وجود خواهد آورد.

 

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های تاکسی‌رانی قانونی نمی‌توانند بر روی شرکت‌های خصوصی اینترنتی نظارت و کنترلی داشته باشند، گفت: در شیوه‌نامه مشترک با مسئولین اداره کل صنعت، معدن و تجارت، مسئولین امنیتی نیروی انتظامی و پلیس فتا ساماندهی  تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار قرار دارد و ما منتظر تائید نهائی و ابلاغ دادستان کل استان اصفهان به شرکت‌های تاکسی اینترنتی هستیم.

 

 مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهر اصفهان با اعلام این خبر که تاکنون 13 شرکت خصوصی تاکسی اینترنتی به ما مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در صدور تائید شیوه‌نامه تنظیم‌شده توسط دادستان عمومی و انقلاب استان در فراخوانی فقط از شرکت‌های استفاده خواهد شد که مجو زهای موردنظر را دریافت کرده باشند .

 

گفتنی است فراکسیون تاکسی‌رانی کشور متشکل از مدیرعاملان سازمان تاکسی‌رانی مرکز، غرب و جنوب  هر دو ماه یک‌بار با هدف تعامل و انتقال تجارب و اتخاذ سیاست‌های لازم تشکیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای تشکیل این فراکسیون انتقال مشکلات ازجمله بیمه رانندگان، نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی به اتحادیه تاکسی‌رانی شهری کشور و مسئولین وزارت کشور است.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!

به گزارش همشهری آنلاین، دیرباز بازیگران و هنرمندان بسیاری برای ادامه مسیر کاری‌شان از کشور مهاجرت کردند، ‌ عده‌ای هم کار حرفه‌ای خود را در دیگر کشورها دنبال کردند؛ اما ارتباط‌شان را با میهن‌شان قطع نکردند؛ ‌ ۲ گروهی که حتما سرنوشت متفاوتی دارند.

جدایی از وطن اتفاقی است که نفسش ضرر است، ‌ حال اگر با ضرری دیگر همراه باشد شرایط مشخصی پیدا خواهد کرد.

هنرمندان بسیاری هم با هدف‌های متفاوت مهاجرت کرده‌اند، ‌ عده‌ای بعد از مهاجرت، عداوت با وطن را هم انتخاب کردند و عده‌ای ارتباطشان را با خاکشان قطع نکردند.

به بهانه سخنان اخیر اشکان خطیبی، بازیگری که در ایران شرایط موفقی داشت و به گفته خودش بعد از مهاجرت «به همه چیز پشت پا زده است.» قصد داریم تا به مسیر بازیگرانی که فعالیت در دیگر کشورها را انتخاب کرده‌اند.

از اینجا رونده و از اونجا مونده؛ ‌ از بیماربری تا تاکسی اینترنتی

برای بازیگران یک نقش خاص آغازگر مسیر درخشش در آسمان هنر است، ‌ شاید اگر همین الان هم به چند بازیگر چهره فکر کنید به یادبیاورید که هرکدام با چه نقشی در ذهن‌ها ماندگار شده‌اند.

شاید یکی از ماندگارترین‌های سینما و تلویزیون نقشی است که نه در ایران، بلکه در کشورهای منطقه هم ماندگار شده است؛ مختار ابن ابی عبید ثقفی، قهرمان تاریخی سریال مختارنامه. ماندگاری این سریال تا جایی است که تصویر فریبرز عرب‌نیا را روی ضریح مختار در مسجد کوفه قرار داده است.

فریبرز عرب‌نیا تمامی این اعتبار را رها کرد، به کانادا رفت و امروز راننده خودرو بیماربر است.

همچنین تنها چند روز از اظهارات ارژنگ امیرفضلی بازیگر ایرانی بعد از مهاجرت به کانادا گذشته است، او که بازیگر نقش ماندگار مجموعه «سلام» بود، امروز راننده تاکسی اینترنتی در این کشور است.

رفتگان اغتشاشات سال گذشته، امیدی که خالی ماندن سالن نمایش ختم شد

اغتشاشات و ناامنی‌های سال گذشته باعث شد تا برخی سلبریتی‌ها به امید حمایت‌های خارج از کشور مهاجرت کنند.

از این گروه خیلی حرفی از شرایطشان بیرون نیامد، اما چندی پیش اشکان خطیبی که بازیگری بهتری نسبت به باقی این افراد بود گفت که «از کارهایی که خارج از ایران انجام داده‌ام راضی نیستم.»

حمید فرخ‌نژاد، ‌ مهناز افشار، ‌ برزو ارجمند و احسان کرمی افرادی بودند که همزمان با اشکان خطیبی از کشور خارج شده بودند.

مهناز افشار، اخراج حتی از جمع اپوزوسیون

مهناز افشار بعد از خروج از ایران به واسطه شرایط ملتهب آن زمان با کمک بخشی از افراد در یک برنامه استعدادیابی به‌عنوان داور انتخاب شد، بعد از آن دیگر در رویداد هنری مشخصی حضور نداشته است.

اوج شرایط مهناز افشار جایی اتفاق افتاد که در یک تجمع توسط ایرانیان خارج از کشور و البته برخی از جامعه اپوزوسیون جمهوری اسلامی بیرون انداخته شد.

برزو ارجمند، ‌ بازی تنها در حد چند دقیقه رقص

برزو ارجمند با استفاده از اعتبار خانوادگی‌اش تبدیل به بازیگر معتبری در کشور شد، بازیگری که نام انوشیروان و البته داریوش ارجمند همیشه باعث می‌شد تا احترامش حفظ شود، ‌ هنوز هم به خاظر دارم نمایش ارس را که در نقش یکی از مرزبانان فداکار مرز ارس بازی می‌کرد.

امروز برزو ارجمد فعالیت هنری‌اش محدود شده به حضور در کنسرت خواننده‌های خارج نشین تا شاید مخاطب صدایش کند و برزو کمی آن رقص معروفش را روی سن انجام دهد.

فرخ‌نژاد، ‌ تنها یک مصاحبه و شرکت در فستیوال هنری با فیلمی که با حمایت وزارت ارشاد ساخته شده بود

حمید فرخ‌نژاد هم از روزی که ایران ترک کرد تنها در یک مصاحبه تلویزیونی جلوی دوربین رفته است، ‌ بازیگری که جز حلقه سلبریتی‌های ایرانی بود و حالا مدت‌ها است تجربه‌ای در بازیگری ندارد.

البته فرخ‌نژاد در یک فستیوال سینمایی در کانادا شرکت کرد، اما همین حضور او هم با فیلم «میجر» اتفاق افتاد، ‌ اثری سینمایی که با حمایت بنیاد فارابی ساخته شد تا فرخ‌نژاد تنها عملکرد هنری بعد از مهاجرتش را هم از ایران داشته باشد.

نمایشی که مشترکا روی صحنه نرفت ...

همه ظرفیت از ایران رفته در سال گذشته باهم یک نمایش را روی صحنه بردند، بازیگرانی که هرکدام سالن یک نمایش را در ایران پر از مخاطب می‌کردند، ‌ نمایششان بعد از چند اجرای محدود به دلیل عدم استقبال روی صحنه نرفت.

اتفاقی که سابقه داشت ...

این آینده برای این افراد غیرقابل پیش‌بینی نبود، ‌ پیش از این هم بازیگرانی بودند که اتفاقات سیاسی را دستاویز کردند تا از کشور مهاجرت کنند، رامسین کبرینی بازیگری که بعد از سریال ستایش چهره شد و بعد از خروج از ایران به دلیل نداشتن کار هنری به فعالیت دیگری روی آورد.

رابعه اسکویی هم دیگر بازیگری است که رفت و بعد از شکست به میهن بازگشت و امروز مقابل دوربین به ایفای نقش می‌پردازد.

کد خبر 847556 منبع: فارس برچسب‌ها اغتشاش خبر مهم مهناز افشار بازیگران سینما و تلویزیون ایران مهاجرت چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز