Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری اولین همایش هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه تجاری سازی نساجی سنتی (توبافی) خراسان جنوبی در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الله مرادخانی امروز (4 آبان) نشست هم اندیشی و تفاهم نامه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل و دانشگاه بیرجند اظهار کرد: استان خراسان جنوبی دارای ظرفیت های انسانی و فرهنگی بسیار خوبی است و مردم باور اصیل به کار کردن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت های غنی در آثار طبیعی و تاریخی است، گفت: اما این ظرفیت ها ناشناخته باقی مانده و باید با تمرکز شدید رسانه ای و دیگر ابزارها به افکار عمومی جامعه منتقل شود.

 

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید جاذبه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی این استان از کوه های مینیاتوری نهبندان، آسیاب بادها و کویر لوت با معرفی بیشتر به مزیت های استان تبدیل شود و تمام برنامه ها رو آن متمرکز کنیم تا تحوبل ایجاد شود.

 

مراد خانی با تاکید بر اینکه باید به سمت برندسازی فرهنگی و اقتصادی برویم، ادامه داد: در سال گذشته 16 نشست علمی با مشارکت مستقیم دانشگاه ها برگزار شده تا از ظرفیت علمی و پژوهشی آنان به عنوان یک اهرم اصلی برای رونق صنایع دستی استفاده شود.

 

وی بیان کرد: امیدواریم در خراسان جنوبی بتوانیم با امضاء تفاهم نامه با دانشگاه این ظریفت انجام شود و در این راستا در بهمن ماه اولین همایش هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه تجاری سازی نساجی سنتی ( توبافی) خراسان جنوبی برگزار خواهد شد و معاونت صنایع دستی کشور در این زمینه اعتبارات لازم را تخصیص می دهد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل

بنیاد ملی نخبگان از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌های حل مسئله ادامه مسیر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، میز هم‌اندیشی و تبادل دانش و فناوری با موضوع امنیت غذایی (کشاورزی) جهت به‌کارگیری ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل به همت بنیاد ملی نخبگان تشکیل می‌شود.

احصای نظام مسائل کشور حول چالش‌های امنیت غذایی (کشاورزی) و بررسی گلوگاه‌های آن، تبدیل مسئله کلان به مسائل خرد و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور برای ایفای نقش در لایه‌های حکمرانی، ساختاری و لایه‌های علمی و فناوری از اهداف تشکیل این میز است که جهت بهره‌مندی گسترده از ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل در بستر فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

در ادامه، تعمیق موضوع، جمع‌بندی و تشخیص اولویت‌ها و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و با حضور اعضای میز هم‌اندیشی دنبال می‌شود.

همچنین بنیاد ملی نخبگان در راستای تشکیل هسته‌های حل مساله و اجرایی‌سازی، از راهکارهای استخراج شده حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌ها ادامه مسیر می‌دهند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، فراخوان عمومی برای تشکیل میزهای تخصصی حول موضوعات آب، ناترازی انرژی، بانک، اصلاحات ارزی، قیمت‌گذاری کالا با هدف تحقق پیشرانی نخبگان در پیشرفت کشور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir و دفتر امور بین‌الملل به آدرس international.bmn.ir به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد