Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از معلمان خبر داد

به گزارش خبرآنلاین لرستان، قاسم احمدی لاشکی افزود : مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان ، نمونه دولتی ، شاهد ، هیات امنایی و ..... دانش آموزان را با اولویت معدل جذب می کنند و دانش آموزانی که در مدارس عادی دولتی باقی می مانند نمی توانند در فضای رقابت آمیز قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد : فضای مدرسه باید به گونه ای باشد که رقابت را ایجاد کندو دانش آموزان در این فضا برای رسیدن به جایگاههای برتر علمی و فرهنگی با هم رقابت کنند ، در صورتی که تنوع و تعدد بیش از حد مدارس این فرصت را از مدارس سلب می کند .

احمدی لاشکی در ادامه به آسیب های آموزش عالی هم اشاره کردو افزود : وجود مراکز دانشگاهی متعدد هم باعث شده که بدون توجه به کیفیت برای جذب بیشتر دانشجو رقابت کنندو عملا به دنبال کیفیت آموزش و علوم نباشند . وی به تجربه کشورهای موفق در حوزه آموزش اشاره کردو افزود : در بازدیدی که از کشور ژاپن داشتم متوجه شدم در این کشور معلم محور آموزش است و با وجود رشد تکنولوژی باز هم حالت سنتی کلاس و آموزش در اولویت قرار دارد. وی به برداشت های نامناسب از هوشمندسازی مدارس اشاره کردو افزود : نباید هوشمند سازی ما را از معلم و نقش تو در یادگیری دانش آموزان غافل کند . احمدی لاشکی بر این نکته تاکید کرد که تا آموزش و پرورش به اولویت اول دولت و حاکمیت تبدیل نشود ، نباید انتظار چندانی برای بهبود این وضعیت داشت و اضافه کرد : باید مشکلات آموزش و پرورش را ریشه یابی کردو برای درمان آن چاره اندیشی کرد.

وی در ادامه سخنان خود به روند تند بازنشستگی در آموزش و پرورش اشاره کردو گفت : طی سالهای آینده تعداد قابل توجهی از فرهنگیان بازنشسته می شوند و باید برای جایگزینی این معلمان فکر اساسی کرد . احمدی لاشکی ادامه داد : تعداد دانشگاهها و پردیس های فرهنگیان به اندازه ای نیست که بتواند این کمبود ها را در زمان مناسب تامین کند.

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجبعلی برزویی با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: سال جاری ۱۰ هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود بر اساس این طرح که برای نخستین‌بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجو معلم به‌طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دو سال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تأیید صلاحیت عمومی آن‌ها از ابتدای سال سوم یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه در حال حاضر در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748394

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود