Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@12:53:09 GMT

آژیر اعتیاد در آمریکا به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۷۸۲۱

آژیر اعتیاد در آمریکا به صدا درآمد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، روزانه ۱۴۰ آمریکایی بر اثر سوءمصرف این داروها می‌میرند و اکنون رئیس جمهوری این کشور از اجرای طرحی برای مقابله با این بحران خبر داده است.

پیش‌تر دونالد ترامپ وعده داده بود که در این خصوص "وضعیت اضطراری ملی" اعلام کند. در آن صورت می‌توانست بودجه عمومی آمریکا را به ایالت‌هایی که با چنین مشکلی دست به گریبانند سرازیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط موجود فقط کمک‌هایی از بودجه نهادهای دولتی به ایالت‌ها می‌رسد.

ترامپ روز گذشته (پنج‌شنبه) گفت: تعداد کسانی که از سوءمصرف دارو در آمریکا می‌میرند از مجموع قربانیان حملات با سلاح گرم و تصادف‌های جاده‌ای بیشتر است.

بنا به آمار دولتی از سال ۱۹۹۹ مرگ بر اثر مواد مخدر در آمریکا چهار برابر شده استاو گفت: سوءمصرف هم اعتیاد به مواد مخدر مثل هروئین را در بر می‌گیرد و هم اعتیاد به داروهای مسکنی که با نسخه می‌توان دریافت کرد.

موافقان می‌گویند این حرکت ترامپ به بالا رفتن آگاهی در زمینه اعتیاد کمک می‌کند اما مخالفان معتقدند که او بیش از این هم کاری نمی‌کند.

بنابر این گزارش، ایالات متحده با فاصله، بیشترین مصرف کننده این داروها در جهان است و به نسبت جمعیت، بیشترین تعداد قرص‌های مسکن اوپیویدی در این کشور مصرف می‌شود.

مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند که ترامپ از سرپرست وزارت بهداشت خواهد خواست تا "وضعیت اضطراری سلامت عمومی" را اعلام کند و از نهادهای دولتی خواهد خواست تا تلاش کنند که از تعداد مرگ‌ومیر بر اثر اوپیویدها بکاهند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مواد اوپیوید مخدرهایی هستند که اثرشان بر مغز همچون مواد مورفین دار است.

بنا به آمار دولتی از سال ۱۹۹۹ مرگ بر اثر مواد مخدر در آمریکا چهار برابر شده است. در سال ۲۰۱۵ تعداد کشته‌شدگان بر اثر سوءمصرف مواد به ۳۳ هزار نفر رسید.

۷۰۵

اعتیاد جوانان سیگار دخانیات مصرف وزارت بهداشت مواد مخدر داروهای مسکن

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا