Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با شعار «جامعه آگاه‌تر: توسعه بیشتر، شعار کمتر» از ساعاتی قبل در مصلای بزرگ تهران آغاز به کار کرد و با توجه به مشاهدات انجام شده، به نظر می‌رسد ساعات اولیه روز نخست نمایشگاه امسال، نسبت به سال گذشته شلوغ تر است و با استقبال مخاطبان مواجه شده است؛ هرچند که بسیاری از حاضران نیز از دست اندرکاران نمایشگاه و مسئولان غرفه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حضور مسئولان غرفه‌ها در روز اول دارای رنگ و بوی متفاوتی است. برخی غرفه‌های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بسیار فعال و پر جنب وجوش از همان لحظات ابتدایی آغاز نمایشگاه فعالیت خود را شروع کرده و در برخی غرفه‌ ها حتی یک نفر هم حضور ندارد.
قطعا حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان در لحظات آغازین شروع این دوره از نمایشگاه بیانگر لزوم توجه جدی‌تر اهالی رسانه به نیازهای مردم است اما همچنان کاستی‌هایی در پاسخگویی به مخاطبان وجود دارد که شاید باعث دلسردی برخی از بازدیدکنندگان شود؛ البته همانگونه که اشاره شد قطعا در روز نخست نمایشگاه چنین کاستی ‌ها و عدم هماهنگی ‌هایی، طبیعی به نظر می‌رسد.
نمایشگاه مطبوعات امسال در چند بخش مختلف پذیرای علاقه‌مندان است و از جمله بخش ابتدایی و ورودی شبستان اصلی، همانند سال‌های قبل به مجلات تخصصی و عمومی اختصاص داشته و سپس نوبت به رسانه‌های تخصصی و دینی می‌رسد. بخش بعدی به روزنامه‌ها و در انتهای سالن طبقه اول، غرفه خبرگزاری‌های عمومی قرار دارد. بسیاری از سایت ها و پایگاه‌های خبر نیز در طبقه دوم قرار دارند که به نظر می‌رسد در روز نخست با استقبال چندانی مواجه نشده‌اند.
در ساعات ابتدایی روز نخست نمایشگاه بیست و سوم، هر کدام از غرفه‌ها وضعیت و حال و هوای خاص خود را دارد و از جمله رسانه‌هایی همانند دفاع پرس، شهروند، شهر آرا همشهری و تقریب، شاهد حضور نسبتا بیشتر افراد و جنب و جوش مسئولان غرفه‌هاست.
در بخش ابتدایی سالن که مجلات عمومی و تخصصی حضور دارند، مجله خانواده سبز همانند همیشه پررونق‌تر بود و مجله موفقیت نیز با استقبال چندانی از جانب مخاطبان مواجه نشده بود.
غرفه روزنامه هایی همانند کیهان و اطلاعات که همانند سال‌های قبل، فضای بیشتری را نسبت به سایر غرفه‌ها در اختیار دارند شاهد رونق نسبی است و به نظر می‌رسد در میان خبرگزاری‌ها، غرفه خبرگزاری پانا همچنان برای حضور فعال در نمایشگاه آمادگی لازم پیدا نکرده است.
بخش دیگری از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به رسانه‌های دینی اختصاص دارد و در این بخش غرفه‌هایی همانند خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبرگزاری تقریب، خبرگزاری شبستان، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، خبرگزاری حوزه، خبرگزاری رسا و خبرگزاری رضوی قرار دارند که برخی همانند خبرگزاری ایکنا شاهد جنب و جوش فعالانه دست اندرکاران غرفه و برخی دیگر از رونق و فعالیت کمتری برخوردار هستند.
غرفه خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) نیز همانند سال‌های قبل، از جمله اولین غرفه‌هایی است که فعالیت خود را با جدیت تمام آغاز کرده و امیدوار است همانند سالیان گذشته بتوانند بخشی از تعهدات خود نسبت به انتشار اخبار دینی و قرآن را ایفا کند. اما نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد حضور فعال و پررنگ مسئولان و دست اندرکاران غرفه‌ های مطبوعات اقتصادی در نمایشگاه بیست و سوم است. در ساعات اولیه برگزاری نمایشگاه، غرفه رسانه‌هایی همانند عصر اقتصاد، جهان اقتصاد، اقتصاد آنلاین، غرفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و روزنامه صبح اقتصاد بسیار فعال‌تر و پر جنب و جوش‌تر از سایر غرفه‌ها هستند و حتی با توجه به مشاهدات ما به نظر می‌رسد از جمله غرفه‌هایی هستند که تعداد زیادی از کارکنان را نسبت به سایر غرفه‌ها مستقر کرده‌اند.
غرفه برخی رسانه‌های هنری همانند صبا، هر آنلاین، روزنامه هنرمند، بانی فیلم و خبرگزاری ایران تئاتر نیز با توجه شرایط ساعات اولیه روز نخست نمایشگاه و تحت تأثیر جو کلی حاضر، همچنان از رونق و حضور کافی علاقه مندان برخوردار نشده است.
نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کرد این است که قطعا بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات هم دارای نقص‌ها و کاستی‌هایی خواهد بود ولی این مسئله نشان دهده اوضاع نامناسب آن نیست چراکه هنوز آئین افتتاحیه این نمایشگاه هم برگزار نشده است و قطعا برخی غرفه‌ها نیز دارای کمبودهایی از جهت امکانات هستند اما این امید وجود دارد که در روزهای آتی شاعد حضور پررنگ فعالان رسانه‌ای و علاقه‌مندان در این دوره از نمایشگاه باشیم.
یادآور می شود بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از صبح امروز جمعه پنجم آبان ماه 1396 در مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده است و تا دوازدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت. مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه، فردا شنبه ششم آبان ماه برگزار می‌شود.
بیست و سومین نمایشگاه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

ایسنا/اردبیل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که استان اردبیل هم در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

غرفه استان اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ مرکز نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت