Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در مراسم  افتتاح دفتر دائمی موکب احمدبن‌موسی (ع)، سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس، سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس، آیت‌الله سیدعلی میلانی، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) حضور داشتند.

آیت‌الله دستغیب در این مراسم ضمن قدردانی از همه کسانی که در تشکیل موکب احمدبن موسی (ع) همت کردند، گفت: بر حسب روایات اسلامی زیارت اربعین از نشانه‌های مومنین است و امروز نیز مشاهده می‌کنیم که با اراده خداوند و از برکات انقلاب اسلامی و این نظام مقدس جمهوری اسلامی این زیارت با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برپایی باشکوه زیارت اربعین را مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های امام (ره) و رهبری و مردم عزیز و وفادار به مکتب اهل بیت (ع) دانست و گفت: امروز تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همراهی و مساعدت نهاد‌ها و سازمان‌های نظامی و عموم مردم محب و عاشق امام حسین (ع) این راه همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله دستغیب همچنین تأکید کرد که برپایی زیارت باشکوه اربعین حسینی و همچنین مساعدت و مشارکت در این راه، علاوه بر اینکه یک عبادت بزرگ و تعظیم شعائر الهی است، نشانه تقوا نیز هست.

میلاد امیری‌نژاد مسئول کمیته روابط عمومی واطلاع‌رسانی موکب احمدبن‌موسی (ع) نیز گفت: ۳۸ موکب از استان فارس با نام مبارک احمدبن موسی (ع) در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت می‌کنند که بهترین آن در کربلا و شلمچه برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال شبانه ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی را در موکب احمدبن‌موسی (ع) کربلای معلی پذیرا خواهیم بود، اظهار داشت: این دفتر به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی برای اربعین حسینی برپا شده است.

امیری‌نژاد ضمن قدردانی از همراهی و همکاری آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برای اختصاص این دفتر در یکی از بهترین نقاط حرم مطهر گفت: افتخار ما این است که نوکری زائران امام حسین (ع) را بر عهده داریم و امیدواریم توانیم به نحو مطلوب این مهم را به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام/ر

فعالیت 38 موکب با نام مبارک احمدبن موسی(ع) در ایام اربعین حسینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود