Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:21:15 GMT

فرصت‌های جدید اقتصادی با سفر ظریف به آفریقا

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۹۰۲۱

فرصت‌های جدید اقتصادی با سفر ظریف به آفریقا

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سفر ظریف به آفریقا موجب رفع ایران‌هراسی و برقراری روابط تجاری می‌شود، گفت: با سفر ظریف به آفریقا فرصت‌های جدید اقتصادی ایجاد می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدرحمان میرزازاده در گفت‌و‌گو با بلاغ، با اشاره به سفر ظریف به کشورهایی چون آفریقای جنوبی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در پسابرجام و پس از آنکه دولت تدبیر و امید نیز همانند سایر مردم به این نتیجه دست یافت که برجام خسارت محض بوده است، کشورهای آفریقایی مقصد بعدی مسائل اقتصادی ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اروپا در ظاهر از برجام حمایت می‌کند و هیچ‌گونه اقدام عملی در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ انجام نمی‌دهد، افزود: بازار اقتصادی در کشورهای آفریقایی نیز به همان اندازه کشورهای دیگر به ویژه اروپا می‌تواند برای کشورمان سودآور باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه موج جدید سفرهای ظریف به سوی کشورهای آفریقایی باید پیش از این و بسیار زودتر صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: با این وجود سفر وزیر امور خارجه ایران به آفریقا می‌تواند منشا خیری باشد که شاید دولت چهار سال گذشته با برجام و دلخوشی به غرب به دنبال آن بود.

میرزازاده با بیان اینکه باید از فرصت اتفاق‌های ایجاد شده در برجام به سود جمهوری اسلامی ایران نهایت استفاده را برد، تصریح کرد: حدود سه سال از آخرین سفر دوره‌ای به آفریقا در این دولت می‌گذرد و توجه به این امر می‌تواند موجب رشد و رونق اقتصادی در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه بدعهدی‌های فراوان غرب به ویژه آمریکا و حرکات منفعلانه اروپا چیزی جز نقض صریح برجام نیست و دولت باید نسبت به این امر واکنش نشان دهد، گفت: شاید پیدا شدن بازار جدید در پسابرجام در آفریقا یکی از پاسخ‌های مناسبی به این نوع رفتارهای غیر منطقی غرب و اروپا از سوی دولت تدبیر و امید باشد.

این کارشناس با بیان اینکه در این سفرها تصویر عیرواقع‌بینانه ناشی از ایران‌هراسی کشورهای آفریقایی نیز از ایران می‌تواند برداشته شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات یا موانع موجود بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی شناخت ضعیف و غیر واقع‌بینانه و غیر روز آمد نسبت به یکدیگر است.

میرزازاده در پایان گفت: به دلیل نبود روابط و تعاملات فعال و گسترده بین کشورمان با کشورهای آفریقایی، تصویر قدیمی و کهنه‌ای از آفریقا در نزد افکار عمومی کشور وجود دارد که با واقعیت‌های امروز جوامع آفریقایی بسیار متفاوت است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است