Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، همایش سه ساله های حسینی، امسال هم برای ششمین بار به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که از سه سال پیش با همکاری سازمان های بهزیستی ، شهرداری تهران ، شهرداری حرم امام خمینی ره ، ناجا ، راهنمایی و رانندگی ، سازمان اوقاف رسانه ملی و نهادهای دولتی و مردمی برگزار می شود، بیش از هزاران نفر از کودکان سه ساله به همراه مادر و مربیان خود شرکت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که با چهره های معصوم برای عرض تسلیت به بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب سلام الله لباس مشکی بر تن کرده بودند و با سربند های یا رقیه سلام االله و یا حسین علیه السلام، در مرقد مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمده بودند همان سربازانی بار دیگر جلوه ای صادق از « سربازان امام خمینی بودند که قریب 50 است در گهواره ها و آغوش های مادرانشان با فرهنگ عاشورایی بزرگ می شوند» یک نسل از آنها سربازان خمینی بودند و این نسل سربازان امام خامنه ای. پدربزرگ های شان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند و پدرهای شان مدافعان حریم ال الله ..

امروز مرقد امام خمینی (ره) میعادگاه کودکان خردسالی بود که با صفای دل های پاک و چشم های بیگناه، با فریادهای لبیک یا رقیه ، لبیک یا حسین ، با آرمان های انقلاب اسلامی پیمان بستند و در سینه زنی پرشورشان عشق به اباعبدالله و فرهنگ سرخ شهادت را به منصه ظهور رساندند.

امروز رقیه سلام الله، دیگر تنها نبود. 30  هزار کودک سه ساله ایرانی از دختر و پسر در 500  شهر کشور در غم لانه کرده در گوشه دلش اشک ریختند و برای پرواز ملکوتیش به سوگ نشستند.

امروز مادران فرزندان سه ساله ایرانی با حضور در مصلاها .. با " ام اسحاق " مادر دردانه امام حسین علیه السلام همدردی کرده و او را تسلیت و تعزیت گفتند و دل های شان را تا کنج خرابه شام به پرواز در آوردند تا رباب  را گویند فرزندان ما علی اکبر دیگری تربیت می کنیم تا شمریان زمان را به مسلخ نابودی بکشاند.

مرقد امام خمینی (ره) ساعت 10 صبح امروز به عطر حضور کودکانی سه ساله معطر شده بود که هر کدام از گوشه گوشه بزرگ شهر تهران خود را گروهی و انفرادی به این مکان رسانده بودند و در میان باز مادران بسیجی از سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ و  سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران طلیعه داران این قافله بودند.

ثمین عرب نژاد که لباسی سبز پوشیده و سربند « لبیک یا رقیه » بر پیشانی بسته است، می گوید: 5 سال دارم، آمده ام تا به حضرت رقیه  بخاطر شهادت پدرش تسلیت بگویم. من امام حسین علیه السلام را خیلی دوست دارم. من به حضرت رقیه می گویم که می خواهم بزرگ شوم و انتقام او را از دشمنان بگیرم.

سارینا چراغ زاده هم می گوید که 4 سال و نیم اش است و با مربی اش به مرقد امام خمینی آمده تا شهادت حضرت رقیه سلام الله را به حضرت زینب سلام الله تسلیت بگوید. سارینا که چشم هایش بخاطر نوحه ای که سه تا از پسران نوجوان به زیبایی می خوانند، خیس شده است، ادامه می دهد: من از حضرت رقیه می خواهم کمک کند تا سوریه آزاد شود و ما به زیارت مرقد ایشان برویم .

ملیکا آقابزرگی هم 6 سال سن دارد، او در مورد علت حضورش می گوید: دشمنان حضرت رقیه را خیلی اذیت کردند. مادر تعریف کرده است که کتکش زدند و بخاطر دزدیدن گوشواره هایش، گوشش را زخمی کردند.. من امروز با دوستان آمده ام تا به دشمنان او بگویم، حضرت رقیه خیلی کوچک بوده و ما او را تنها نمی گذاریم.

علی فصیحی هم به همراه مادرش آمده است. فاطمه ماهشیدی مادرش می گوید: ما خودمان آمده ایم. از بسیجان ناحیه ابوذر تهران هستم. علی هم بسیجی است. او به اهل بیت بسیار علاقه دارد آمده ایم تا با حضرت رباب و مادر حضرت رقیه همدردی کنیم و به حضرت زینب سلام الله تسلیت بگویم.

ماهشیدی می گوید: این ها لشکریان کوچک امام خامنه ای هستند. کودکانی که بیش از 6 سال ندارند اما به عشق اسلام و امام حسین از صبح تا حالا در این مکان گرد هم آمده اند و این همان چیزی است که اسرائیل را خواهد ترساند و ما نیاز به بمب اتمی و هسته ای نداریم.

با فراخوان مجری هزاران کودک یک صدا صلوات می فرستند. سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین به روی سن می آید. او به احترام بچه ها سلام نظامی می دهد و خطاب به مادران و مربیان هزاران کودک می گوید:  این که نگاه رفیع و بصیر والدین برای حضور از اقصی نقاط تهران به حرم امام خمینی (ره) قابل تقدیر است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین که خود از فرماندهان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است، می گوید: باید با توسل به حضرت رقیه (س) و ائمه اطهار برای پیمان دوباره با بنیان گذار انقلاب اسلامی در جهت تعالی و توسعه فرهنگ علوی در جهان آماده شویم.

وی با تاکید بر عهد و پیمان دوباره با امام خمینی (ره) گفت: ما باید با امام(ره) خود عهد ببندیم، که در عرصه فرهنگی تلاش های خود را ارتقا بخشیم.

دقایقی بعد با دعوت مجری برنامه سه نوجوان مداح برنامه خود را آغاز می کنند. بچه ها با شوق به مداحی این نوجوانان نگاه می کنند و چشم های مادران خیس خیس است. یکی از خانم ها که به شدت گریه می کند، بین بچه ها کیک های خشمزه پخش می کند و از آنها می خواهد دعا کنند تا خدا به او نیز فرزندی عنایت کند رقیه وار یا حسینی بزرگش کند. او می گوید: هر کسی دامن این بانوی کوچک را می گیرد دست خالی برنمی گردد. امروز آمده ام تا به حق نفس پاک این بچه ها با توسل به حضرت رقیه، من هم مادر شوم.
 

بعد از مداحی نوگلان حسینی حالا نوبت به مرثیه خوانی نوگلان زینبی می رسد. و چه زیبا مرثیه خوانی می کنند.. تا اینکه نوبت به عمو عزالی می شود. او چهره و نامی آشنا برای بچه ها دارد. تا مجری نام این چهره محبوب و مذهبی بچه ها را می آورد، چشم بچه ها برق می زند و لبشان به خنده باز می شود . جواب سلام عمو غزالی را بچه ها بسیار بلند می دهند و او با شعارهایی که می دهد بچه ها را به وجد می آورد..

حجت الاسلام غزالی با بیانی که بر دل کودکان می نشیند، شروع به صحبت می کند و از بچه های می پرسد، چه کسانی حضرت رقیه سلام الله را می شناسد و همگی بچه ها با شور و شعف می گویند: " من" می گوید: چه کسی نماز می خواند و باز بچه ها دست هایشان را بالا می گیرند.. غزالی در ادامه به زبان خود بچه ها واقعه کربلا را تعریف می کند تا به شخصیت حضرت رقیه می رسد و نحوه شهادت ایشان را برای بچه ها بازخوانی می کند واین بار خطاب به مادران بچه ها می گوید:  شناخت شخصیت و زندگی‌نامه حضرت رقیه(س) درس تکریم بزرگ‌ترها، حرف‌شنوی از پدر و مادر را به کودکان می‌آموزد.

وی ادامه می دهد: امروز بر ما که ادعای تشیع و رهروی از اهل بیت(ع) را داریم، واجب است تا راه و منش امام حسین(ع) را ادامه دهیم و با مطالعه تاریخ و زندگی نامه اهل بیت(ع) رفتار و منش آنان را در گوش، زبان و چشم خود جاری کنیم.

حجت‌الاسلام غزالی با بیان اینکه کودکان ایران اسلامی نوگل هایی حسینی هستند که به امانت از سوی خداوند به والدین سپرده شده‌اند، اظهار کرد: والدین باید در تعلیم و تربیت کودکان منطبق با تعالیم و ارزش های اسلامی کوشا باشند. در زندگی خود همیشه گوش به فرمان ولی امر خود باشیم و با زبان خود دروغ و تهمت ناروا به اطرفیان خود نزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان فرهنگی کشور در حوزه تعلیم و تربیت، تأکید کرد: ملت بزرگ ایران همواره در تمامی فراز و نشیب‌ها تاریخ انقلاب پیوسته حامی و مدافع انقلاب بوده است، ازاین رو باید مسئولان فرهنگی کشور در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این ملت بزرگ تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

 سخنرانی حوزه کودک با محوریت تبیین قیام عاشورایی، پرداختن به فرهنگ عاشورایی و نقش خانواده در این واقعه از محور‌های این همایش بود که با استقبال خوب مادران و مربیان حاضر در مرقد امام خمینی(ره) رو به رو شد.

مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت وگو با خبرنگار این سازمان می گوید:  زندگانی حضرت رقیه سلام الله دارای آموزه های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه به زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما می باشد.
وی می گوید : همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین ع هستیم زیرا ایشان با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کردند و صحنه هایی را بوجود آوردند که درس زندگی ما و انسانهای آزاده جهان است .
 

رییس بسیج زنان درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه سلام الله  و فرزند در خانواده که دارای هویت انکار ناپذیر است و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان و منطقه و جهان که زیر شدید ترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری آنها قرار دارند از اهداف برگزاری همایش سه ساله هاای حسینی است . 






 


 

بیرون مرقد مطهر امام خمینی (ره) نیز مملو از کودکانی است که در غرفه های مختلف خدمات فرهنگی دریافت می کنند. چندین غرفه تحت عنوان معرفت، غرفه های خدمات  بینایی سنجی و جلوگیری از تنبلی چشم، مشاوره و روانشناسی، خیمه معرفت و خیمه کودک .. در میانه محوطه چندین میز تدارک دیده شده است که بچه ها گرد آن نشسته اند و هر یک احساس خود را در مورد امام حسین علیه السلام و حضرت رقیه سلام الله به تصویر می کشند و در این بین هستند کودکانی که به دلخواه خود نقاشی کرده و جایزه دریافت می کنند.

فاطمه گنجی مسئول سازمان بسیج مداحان واحد خواهران در حاشیه این همایش معنوی از برگزاری همزمان این مراسم در 70 نقطه استان و با مشارکت 22 هزار کودک از کودکستان ها، مهد کودک ها و مهد های قرآنی خبر می دهد.

وی با تأکید براینکه  هدف اصلی برگزاری این همایش  گسترش و بسط فرهنگ عاشورایی از سنین پایین در کودکان است، می گوید:  کودکان باید از سنین پایین اهداف و ارزش های مکتب عاشورا را بشناسند و با ادامه دادن راه سید الشهدا(ع) روحیه استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم را در خود نهادینه کنند.

گزارش منیره غلامی توکلی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اهمیت سلام کردن در دین مبین اسلام از مهم ترین موارد مورد تاکید خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان پیرانشهر بود.

ماموستا هاشم آبادی گفت: توجه به روایات مختلف از پیامبر گرامی اسلام نشان میدهد که سلام کردن از کلمات مهم و از صفات انسان مومن و ملائکه و شخصیت های کامل اسلامی است که خیر و رحمت و برکت خدا رابه دنبال دارد.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: سلام کردن محبت و سادگی را به دنبال دارد و هدیه ای بزرگ از جانب انسان مومن به یکدیگر است.

ماموستا هاشم آبادی همچنین در ادامه موضوع سلام کردن اظهار داشت: سلام نکردن چندین مفهوم را به دنبال دارد که از جمله صفات ناشایست انسان بخیل و متکبر است که کم ارزشی طرف مقابل میباشد.

ماموستا هاشم آبادی توجه و اهمیت به این موضوع را مهم دانست و گفت: لازم است سلام کردن در جامعه عادی و امری ضروری باشد.

ایمان و شهادت،طاعت و عبادت و محبت به یکدیگر از دیگر موارد مورد اشاره ماموستا هاشم آبادی درخطبه های امروز بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم / آماده یک مسابقه تمام عیار هستیم
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت