Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: هدفگذاری اشتغال در استان کرمان ایجاد شده که سالانه باید 36 هزار شغل ایجاد کنیم و کمتر از 10 درصد این اشتغال می تواند در بخش دولتی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز چهارشنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: در سال گذشته 46 هزار و 455 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده که روند جهشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل استان کرمان بالغ بر 915 هزار و 75 نفر است، عنوان کرد: 27 هزار شغل در راستای مثلث توسعه اقتصادی، 11 هزار و 600 شغل در قالب طرح خوداشتغالی کمیته امداد، بهزیستی و ... ، چهار هزار و 685 شغل توسط معین های اقتصادی و بااجرای طرح های مختلف و 68 هزار و 696 طرح نیز سایر طرح ها در کرمان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: اشتغال ناقص در استان کرمان نیز از 15.4 درصد در سال 93 به 5.2 درصد در سال جاری کاهش یافته است.
رودری با بیان اینکه جمعیت استان در سال گذشته سه میلیون و 164 هزار نفر بوده است، ادامه داد: جمیعت بالای 10 سال 2میلیون و 558 هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: جمعیت فعال استان کرمان یک میلیون و 32 هزار نفر بوده است که از این تعداد 915 هزار و 75 نفر شاغل هستند.
وی با بیان اینکه برای تحلیل موضوع بیکاری باید به موضوع عرضه و تقاضای نیروی کار توجه کرد، ادامه داد: متوسط ورود به بازار کار در سال های 66 تا 65 بیش از 10 هزار نفر بوده و بیشترین وارد شدن به کار در سال های 75 تا 85 بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته نزدیک به 32 هزار شغل در هر سال ایجاد شده است که رشد بسیار خوبی دارد .
رودری عنوان کرد: نرخ مشارکت زنان در ایجاد اشتغال رشد بسیار خوبی داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در سال 93 به پائین ترین سطح خود رسید اما در تابستان سال جاری به 40.3 است که در مقایسه با سال 93 حدود پنج درصد رشد فعالیت و مشارکت اقتصادی را داشته ایم.
وی عنوان کرد: بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی استان را در بین زنان داشته ایم و این نرخ در استان کرمان 17.3 و در کشور 16.5 است.
وی تصریح کرد: با افزایش ورود بانوان به عرصه اشتغال 110 هزار نفر جوینده کار که جزو جمعیت غیر فعال بوده اند به جویندگان کار تبدیل شده اند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: زنان دیار کریمان این ظرفیت و پتانسیل را برای حضور در همه فعالیت ها دارند و امروز می توانند در جهاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دوشادوش مردان قدم بردارند.
رقیه حسینی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تنها جناح خدمت به مردم در کشور وجود داشت و به این مطلب رسیده بودیم که زنان می توانند با رعایت شئونات انسانی و اسلامی در همه عرصه ها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر یک زن مدیریت و مشارکت اجتماعی دارد به خانواده خود نیز توجه لازم را دارد.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان کرمان دانشجویان دختر هستند، گفت: باید با تکیه بر مشارکت و کارآفرینی زنان از این نخبگان استفاده شود و استان کرمان در استفاده از این ظرفیت ها پیشتاز است.
وی با تاکید بر اینکه باید به تعهد، تخصص و شایسته سالاری زنان و مردان تکیه کرد، گفت: باید از همه ظرفیت های استان و کشور استفاده کنیم .
وی با اشاره به اینکه امروز باید رسالت زنان شاغل را باور کنیم، گفت: انتظار داشتیم در دولت دوازدهم حداقل یک یا دو وزیر زن در کابینه ریاست جمهوری حضور داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد .
وی یادآور شد: به نظر می رسد که مطالبه گری زنان ایرانی به زنان عرب کمک کرد و بخشنامه 30 درصدی ریاست جمهوری کمی جامعه زنان را امیدوار کرد که شاید نقش زنان بیشتر دیده شود.
وی با اشاره به اینکه باید از استاندار کرمان برای معرفی اولین بخشدار زن در استان کرمان تشکر کرد، گفت: مدیریت بدون نگاه جنسیتی کمک می کند که که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید به معرفی بانوان نخبه و توانمند در سمت های مدیریت و معاونت دستگاه ها و سازمان ها توجه بیشتری صورت گیرد و مدیران باید به این موضوع توجه داشته باشند.
حسینی با بیان اینکه نیمه آذرماه خانم ابتکار به استان کرمان سفر می کنند، تصریح کرد: مدیرانی که توجه لازم را به استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های مدیریتی داشته باشند مورد تشویق استاندار کرمان قرار خواهند گرفت.
وی عنوان کرد: برای اشتغال سبز برنامه خاصی خواهیم داشت و در سال جاری مجلس مشورتی زنان استان کرمان، جشنواره مد و لباس اسلامی و شورای تعالی و تحکیم خانواده را دنبال می کنیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

کد خبر 6088876 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود