Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@14:44:44 GMT

اعتماد به آمریکا محو ارزش‌های یک کشور است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۹۰۷۲

اعتماد به آمریکا محو ارزش‌های یک کشور است

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب این هفته نمازجمعه تهران(5 آبان) در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به حوادث 7 صفر و ولادت امام موسی‌ بن جعفر(ع)، اظهار داشت: من حدود بیست سال قبل با "سلیمان کتّانی" در بیروت صحبت می‌کردم که درباره ائمه کتاب نوشته است. وی نقل می‌کرد یکی از اساتید مسیحی از من پرسید چرا فقط درباره رجال اسلام کتاب می‌نویسی؟ روز بعد کتابی که درباره امام موسی بن جعفر(ع) آماده می‌کردم به آن استاد مسیحی دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی مطالعه کرد به من گفت راست می‌گویی، ما انسان‌هایی نظیر اینها کم داریم.

وی افزود: انسان باید در زندگی همواره عبد و بنده خدا باشد. در محل کار، در خانه و پشت میز اداره، در ماموریت بنده خدا باشد. در همه جا باید بندگی خدا را کرد و اگر زبان، گوش و دل انسان آزاد باشد گناه سر می‌زند. دلی که در آن گناه باشد دلی مردد و شرک‌آمیز است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه با تبریک به کشور عراق برای بیرون کردن تررویست‌ها و همچنین جلوگیری از تجزیه عراق، گفت: اینکه دشمن نتوانست با بسیج کردن اراذل و اوباش داعش و با هزینه آل‌سعود عراق را اشغال کند و نتوانست تجزیه عراق را عملی کند، مدیون و مرهون ملتی بزرگ است. ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم توانستند تصمیم‌گیر باشند و این دارای ارزش و اهمیت است که انسان در آینده چنین روزی را تمجید می‌کند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر عراق، گفت: یکی از نکات این دیدار این بود که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و درست است چرا که اعتماد به آمریکا به معنی محو کشور و محو همه ارزش‌های یک کشور است. دوم اینکه به نیروها و جوانان اهمیت دهند و این مسئله‌ای با اهمیت و پرارزش است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال پیش و اواخر دوران ریاست‌‌جمهوری قبلی آمریکا، جان کری به منطقه آمد و در یکی از کشورهای عربی سیاست‌مداران جمع شدند و مشغول سخنرانی شدند و به جان کری پرخاش می‌کنند، گفت: آنها به جان کری گفتند ایران با اینکه دشمن ماست، چرا با ایران مخالفت نمی‌کنید. جان کری پوشه‌ای دستش بوده و محکم به میز می‌زند و می‌گوید شما که می‌گویید ما چرا تروریسم را درست از بین نمی‌بریم، در کشور شما چه کسانی را دارید که در نیروی زمینی وارد شوند و جلو بروند و مناطق اشغال شده توسط تروریست‌ها را بگیرند؟ شما در تمام کشورهای منطقه یک ژنرال سلیمانی دارید که این حرف‌ها را می‌زنید؟

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در این دیدار جان کری به آنها گفت دنیا متوجه شده تررویسم در کنار نیروهای امنیتی شماست و با تروریست‌ها همکاری می‌کنید، ولی ایران یک لحظه نشده از مخالفتش با تررویسم دست بردارد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: نیروهای شجاع و فداکار ما بایستی تمجید و تجلیل شوند. این کشور با عظمت و عزت یک زمانی زیر پای ژنرال‌های آمریکایی بود. سخنان بی‌ادبانه ترامپ علیه ایران و سپاه نشان از بغض و دشمنی و جنگ با فکر ملت ایران بود. این امنیت مرهون همین شجاعت‌هاست و لذا رهبر عزیز فرمودند اقتدار کشور و وسایلی که برای اقتدار کشور است، اصلاً قابل چک و چانه زدن نیست.

وی افزود: ما هر چه برای اقتدار و انسجام کشور نیاز باشد، همه را فراهم می‌کنیم و این یک نکته‌ای است که همه باید توجه کنیم و همه نیروها و همه آنان که دست اندرکار هستند بدانند دشمن با فکر ما می‌جنگد و این فرهنگ را باید حفظ کرد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی اربعین که چند سال است شروع شده و با این جمعیت استقبال می‌شود، اظهار داشت: یک نکته در اربعین وجود دارد و آن هم این است که کربلا محور و امام حسین(ع) معلم است و راه، راه فداکاری است. اینکه امام زمان(عج) خود را این‌گونه معرفی می‌کند که "یا اهل‌العلم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا" یعنی همه مردم بدانند جد امام زمان(عج) حسین بن علی(ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی نویسندگان در ذیل این ندا چنین تفسیر کردند که وقتی حضرت خود را به نام امام حسین(ع) معرفی می‌کند، می‌خواهد با ریشه ظلم بجنگد و اشاره به امام حسین(ع) یعنی این امام و کربلا موضوعی جهانی است و همه دنیا امام حسین(ع) را می‌شناسند.

302

آیت الله امامی کاشانی نماز جمعه تهران آمریکا اعتماد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • مرور یک تجاوز شیمیایی