Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: راهپیمایی اربعین اعلان موضع بسیار رسای با شکوه در برابر جریان یزیدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت ‌الاسلام مسعود صفی ‌یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا ، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی مراسم اربعین حسینی ضروری است اصول حاکم بر اربعین مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصول حاکم بر مسائل اربعین بیشتر در بعد فرهنگی است، خاطرنشان کرد:اربعین موجب همگرایی،انسجام و یکپارچگی بین مسلمانان می شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در مبانی معرفتی و دینی اسلام،خاطرنشان کرد: سفارشات بسیاری از سوی ائمه اطهار (ع) در خصوص زیارت اربعین بیان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در چند سال اخیر موضوع پیاده روی اربعین مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: زیارت اربعین در روایات مختلف به عنوان نشانه مومن و رمز شیعه گری و ولایت مداری مطرح شده است.

حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: پیاده روی اربعین مانور معنوی و راهپیمایی عظیم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود که باید از ظرفیت های آن برای ترویج فرهنگ شیعی استفاده شود.

 وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین اعلان موضع بسیار رسای با شکوه در برابر جریان یزیدی است،گفت: این موضوع از کارکردهای سیاسی مراسم اربعین است.

این مسئول با بیان اینکه راهپیمایی اربعین دارای تاثیرگذاری فرهنگی است،افزود: در این راهپیمایی جلوه های بارز اخلاقی از جمله ایثار،همکاری، صمیمت و همدلی نمود می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان حرکت میلیونی مردم را در این مراسم نماد پیوستگی، انسجام و اتحاد مسلمانان عنوان کرد و افزود: حضور حماسی مردم با انسجام،خالصانه و صادقانه ضمن عرض ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)،زمینه ای برای آمادگی ظهور امام عصر (عج)با شعار یالثارات الحسین و تحقق عدل جهانی است.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین از اجرای برنامه های فرهنگی در موکب های استان زنجان خبر داد و گفت:کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با ارائه آموزش‌ های پیش از اعزام و حین اعزام نسبت به آگاهی بخشی اقدام می کند.

وی از اعزام 10 نفر از مبلغان به اربعین خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

این مسئول با اشاره به ورود برخی از هیئت‌های مذهبی به بحث اعزام زائران،بیان داشت:هیچ هیئت مذهبی از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز اعزام زائر به اربعین را نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)

دریافت 123 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مردم شهر هشتبندی از توابع شهرستان میناب در اجتماعی عظیم و راهپیمایی بزرگ در سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام و هفتمین روز از درگذشت عالم جلیل القدر استان هرمزگان آیت الله رئوفی به خیابان آمده و به عزاداری پرداختند.

کد خبر 6096639

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران