Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: اينکه امروز رئيس جمهور نادان و بي ادب آمريکا نسبت به ملت ايران و سپاه حرف مي‌زند از حسد و بغض و دشمني‌اش است؛ اين جنگ با انديشه‌ها و دل‌هاي ملت ايران است و عزت و عظمت امروز ايران مرهون همين شجاعت‌هاست که از جوانان و نيروهاي فداکار سر مي‌زند.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، آيت‌الله امامي کاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به هفتم صفر که بنا بر تقرير برخي مورخين و محدثين، سالروز شهادت امام حسن مجتبي و ولادت امام هفتم مي‌باشد، اظهار کرد: بنا بر نوشته علماي اهل سنت، موسي‌بن جعفر (ع) در بغداد در حال عبور از کوچه‌اي بودند؛ در همين حين يک کنيز از در خانه‌اي بيرون مي‌آيد در حاليکه صداي ناهنجاري از آن خانه بيرون مي‌آمد؛ در همانجا امام(ع) توقف مي‌کنند و کنيز را صدا مي‌کنند و خطاب به او مي‌فرمايند صاحب اين خانه «حر» يعني آزاد است يا «بنده»؟ آن کنيز در پاسخ به امام گفت که آزاد است؛ موسي بن جعفر(ع)خطاب به او فرمود راست گفتي اگر عبد بود از مولايش مي‌ترسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين کنيز به خانه بازگشت و «بشر بن حارث» صاحب خانه از اين کنيز پرسيد کجا بودي که براي بجا آوردن تشريفات دير بازگشتي؟ کنيز ماجرا را براي وي تعريف کرد و «بشر بن حارث» متوجه شد که آن فرد، موسي بن جعفر(ع) بوده است و با پا پياده به طرف بيرون دويد و بر پاي موسي بن جعفر(ع) افتاد و «بشر حافي» شد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران، تصريح کرد: اين «بشر بن حارث» از محدثين مشهور اهل سنت است که 50 نفر شاگرد داشت و شخصيتي بزرگ بود و لذا مورخين مي‌نويسند که او محدثي بزرگ بود ولي اين محدث يک مرتبه منحرف شد و به سراغ عياشي رفت. چه مي‌شود که يک انسان با آن سابقه طولاني به يک مرتبه اين همه احاديث را زير خاک مي‌کند و به سراغ مِي خواري مي‌رود؟ اين انحراف چيست؟ اين موضوع خود يک مطلبي است؛ در دعاها نيز ذکر شده که خدايا به تو پناه مي‌برم از اينکه عاقبت من بد باشد.
آيت‌الله امامي کاشاني افزود: دل و گوش و چشم اگر آزاد بود به هر گناه و باطلي متوجه خواهد شد؛ دلي که در آن گناه رخ داد دلي مردد و پرشرک است.
وي بيان داشت: ما اگر عبد و بنده خدا باشيم، بايد لباس و قيافه و کارها و نگاه‌مان مورد پسند خداوند باشد و در همه امور بنده خدا باشيم و پول و درآمد و زندگي‌مان بنده خدا باشد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران، گفت: امام حسن مجتبي(ع) در لحظه شهادت خود در توصيه‌اي فرمودند، آماده سفر آخرت باشيد و بدانيد همانطور که شما به سمت دنيا مي‌رويد مرگ نيز به سمت شما مي‌آيد.
وي در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه تهران با تبريک به ملت و دولت عراق براي شکست دادن تروريست‌ها و جلوگيري از تجزيه اين کشور، اظهار کرد: دشمن نتوانست با بسيج کردن يک مشت خونخوار و هزينه آل سعود، کشور عراق را اشغال کند و همچنين نتوانست اين کشور را تجزيه کند؛ که اين مهم مرهون فداکاري‌هاي ملت عراق و نيروهاي مردمي اين کشور و ارتش و مرجعيت عراق است؛ اين امر يک ارزش و اهميتي است که در تاريخ عراق ثبت شد.
آيت‌الله امامي کاشاني ادامه داد: رهبر عزيز انقلاب در ديدار نخست وزير عراق به همين نکته اشاره کردند و مطالبي فرمودند که من به دو مطلب آن اشاره مي‌کنم؛ نکته اول آنکه فرمودند به آمريکا اعتماد نکنيد که اين امر به معناي محو شدن کشور است و دوم آنکه به نيروهاي مردمي و جوانان اهميت دهيد.
خطيب موقت نماز جمعه پايتخت، تصريح کرد: در کشور ما نيز رهبري امام راحل و نفس گرم ايشان در خصوص جوانان بود که منجر به فداکاري‌هاي آنها شد.
وي در ادامه با اشاره به سفر وزير خارجه سابق آمريکا در دوران مسئوليتش به يکي از کشورهاي عربي،گفت: جان کري وزير خارجه سابق آمريکا به يک کشور عربي سفر کرده بود و سران و وزراي خارجه کشورهاي عربي جمع شده بودند و شروع به پرخاش به جان کري کردند و خطاب به او گفتند چرا آمريکا با ايران که دشمن ماست، مخالفت نمي‌کند؟ کري در همين حين پوشه دستش را روي ميز مي‌زند و خطاب به وزراي خارجه عربي مي‌گويد شما که به ما معترض هستيد که چرا تروريست را از بين نمي‌بريم، در کشورهايتان چه کساني را داريد که در نيروي زميني پيشروي کنند؟ شما در تمام کشورهاي عربي يک ژنرال سليماني داريد که اين حرفها را مي‌زنيد؟
آيت الله امامي کاشاني ادامه داد: وزير خارجه سابق آمريکا سپس خطاب به وزراي خارجه کشورهاي عربي مي‌گويد که دنيا متوجه شده که شما با تروريست‌ها همکاري مي‌کنيد ولي ايران در تمام حرکاتش يک لحظه نشده که از مخالفت با تروريست‌ها دست بردارد.
وي در ادامه با بيان اينکه سرداران سپاه، افسران ارتش و نيروهاي فداکار براي کشور ارزش محسوب مي‌شوند، گفت: خداوند سردار سليماني و تمامي سرداران و افسران و جانبازان را در سايه امام عصر(عج) از گزند حوادث حفظ بفرمايد.
خطيب موقت نماز جمعه پايتخت، افزود: مقام معظم رهبري در ديدار نخست وزير عراق به اين نکته هم اشاره کردند که نيروهاي فداکار بايد تجليل شوند؛ کشور ما نيز يک زماني زير پاي ژنرال هاي آمريکايي بود؛ که اگر اين نيروهاي فداکار نبودند ايران با عظمت و عزت که امروز در جهان مي‌درخشد، هم نبود.
آيت الله امامي کاشاني تصريح کرد: اينکه امروز رئيس جمهور نادان و بي ادب آمريکا نسبت به ملت ايران و سپاه حرف مي‌زند از حسد و بغض و دشمني‌اش است؛ اين جنگ با انديشه‌ها و دل‌هاي ملت ايران است و عزت و عظمت امروز ايران مرهون همين شجاعت‌هاست که از جوانان و نيروهاي فداکار سر مي‌زند.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري که تاکيد کردند اقتدار دفاعي کشور قابل حرف زدن و چک وچانه نيست، گفت: ما هرچه براي اقتدار و انسجام و اعتلاي کشور نياز باشد همه را فراهم مي‌کنيم و اين نکته بايد مورد توجه همه دست اندرکاران باشد و بدانيم که دشمن با فکرها مي‌جنگد و اين فکر و فرهنگ را بايد حفظ کرد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: اين اربعين که چند ساله شروع شده و با اين ازدحام مورد استقبال قرار مي‌گيرد در درون آن اين نکته است که کربلا محور است و حسين معلم است و راه، راه فداکاري و شهادت است؛ اين را از ندايي عرض مي‌کنم که امام عصر (عج) سر دادند که «يا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ يا أهل العالم إن جدّي الحسين قتلوه عطشان؛ يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين عليه السّلام طرحوه عريانا؛ يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين عليه السّلام سحقوه عدوانا».
وي خاطرنشان کرد: برخي مفسرين در خصوص اين نداي حضرت گفته‌اند که اشاره حضرت به حسين (ع) و کربلا نشان از آن دارد که حضرت مي‌خواهد با ريشه ظلم بجنگد و نشان از آن دارد که حسين(ع) و کربلا جهاني شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است

احمد وحیدی روز یکشنبه در بازدید از غرفه توانمندی‌های صادراتی کرمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران "ایران اکسپو ۲۰۲۴" افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از ظرفیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش مس باید به صورت کامل تعریف شود و تولیدات این حوزه ارزش‌افزایی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین تکمیل زنجیره ارزش خرما و فرش کرمان به عنوان کالاهای اساسی و شاخص این استان را مورد تاکید قرار داد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در حوزه زنجیره‌ ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است