Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > مجامع‌ جهانی - همشهری آنلاین:
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد از دولت عراق و اقلیم کردستان خواست که هرچه سریعتر جدول زمانی برای مذاکرات به منظور پایان دادن به بحران ناشی از برگزاری همه پرسی ماه گذشته در باره استقلال این منطقه تعیین کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این درخواست بالاترین نهاد سازمان ملل متحد پس از آن مطرح شد که بغداد، پیشنهاد اقلیم کردستان را برای تعلیق اجرای نتیجه این همه پرسی و برگزاری مذاکره رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرانسوا دلاتر سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، اعضای این شورا یادآور شدند که دولت های فدرال عراق و منطقه ای (اقلیم کردستان) باید برای تعامل و مشارکت در گفت وگو ابراز تمایل و آمادگی کنند.

وی پس از نشست غیر علنی شورای امنیت به درخواست فرانسه و سوئد برای استماع گزارش یان کوبس نماینده سازمان ملل متحد در باره این بحران گفت: ما از دو طرف می خواهیم که در اسرع وقت جدول زمانی برای برگزاری این مذاکرات، تعیین کنند.

وی افزود: اعضای این شورا، نگران افزایش تنش و گزارش ها در باره خشونت هستند و از هر دو طرف درخواست می کنند از کاربرد زور خودداری کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق، با رد پیشنهاد مقام های بلندپایه اقلیم کردستان برای تعلیق اجرای نتیجه این همه پرسی، خواستار باطل اعلام شدن همه پرسی 24 سپتامبر (2 مهر ماه) برای استقلال این منطقه از عراق شده است.

در همین زمینه: وقوع جنگ دفاع العبادی از نیروهای بسیج مردمی عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا پایان غائله جدایی اقلیم کردستان کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرد بارزانی با واگذاری قدرتش موافقت کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت