Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به وضعیت پرمصرف‎ترین میوه‌های پائیزی اصفهان، گفت: در حال حاضر با کمبود میوه‌های پرمصرف در بازار اصفهان مواجه نیستیم.

محمدصادقی ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به پرمصرف‌ترین میوه‌ها در فصل پاییز و زمستان اظهار داشت: پرتقال، نارنگی و انار پرمصرف‌ترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان هستند که در حال حاضر با کمبود این سه نوع میوه مواجه نیستیم البته اگر مشکلات جوی از لحاظ سرما و سرمازدگی میوه‌ها رخ ندهد هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در این راستا نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انار به نسبت تقاضای مردم در بازار وجود دارد، افزود: قدرت خرید مردم پایین است، اگر قیمت بالا باشد قدرت خرید کمتر می‌شود در غیر این صورت انار خوب در بازار میوه و تره‌بار وجود دارد و با کمبود مواجه نیستیم.

نایب‌رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه میوه‌های خشک و بدون آب را بازار پس می‌زند، تصریح کرد: هیچ گرانی بی‌علت نیست برای مثال انار با قیمت 4500 تومان جنس خوبی است اما با قیمت 2000 تومان انار کم آب و ضعیفی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم نارنگی 3500 تومان، هر کیلو انار 4500 تومان و هر کیلو پرتقال 4000 تومان است، بیان کرد: قیمت مرکبات بر اساس کیفیت آن‌ها متفاوت است، البته قیمت پرتقال به این مقدار باقی نمی‌ماند چون در حال حاضر پرتقال تنها از جنوب کشور وارد می‌شود که نارس و سبز است و درصورتی‌که رنگ آن‌ها غیر از رنگ سبز باشد رنگ آوری شده است.

ریاحی با اشاره به رنگ آوری میوه‌ها گفت: ما رنگ آوری میوه‌ها را رد می‌کنیم چراکه ازنظر پزشکی مشکل ایجاد می‌کنند ولی به‌زودی رنگ پرتقال‌های جنوب بهتر شده و پرتقال شمال از دو منطقه بزرگ وارد بازار می‌شود در این راستا هم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم محصولات بهتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون در بازار میوه و تره‌بار اصفهان با توزیع میوه‌های رنگ‌شده و واکسی برخورد کردید؟ خاطرنشان کرد: با افرادی که بیش‌ازحد مجاز میوه‌ها را رنگ کردند برخورد می‌کنیم، ناظرانی از اداره صنعت، معدن و تجارت، مجامع صنفی و اتحادیه مسئول نظارت بر این کار هستند که در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

نایب‌رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان بیان کرد: با افزایش قیمت لیموترش و لیموشیرین مواجه هستیم که قیمت لیموشیرین در حال حاضر وضعیت نرمال خود را حفظ کرده است ولی لیموترش همچنان قیمت بالایی دارد، لیموترش ریز جنس خوب هر کیلو 11000 تومان و لیموترش سنگی درشت هر کیلو 6000 تومان است.

وی ادامه داد: لیموترش از منطقه سیستان و بلوچستان، جیرفت و رودان و میناب وارد می‌شود که این مناطق باکم آبی و سرما مواجه هستند که این موضوع سبب آسیب رسیدن به درختان شده است که آثار این آسیب اکنون مشخص‌شده به همین دلیل قیمت لیموترش افزایش داشته است.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول