Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - بيمه مرکزي ايران اعلام کرد: مرحله سوم طرح بخشودگي جريمه بيمه نامه موتوسيکلت ها که از ابتداي آبان ماه آغاز شده است، تا پايان دي ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، در اين طرح شرکت هاي بيمه مکلفند براي موتورسيکلت هاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث که از تاريخ ابتداي آبان تا 30 دي ماه امسال اقدام به خريد بيمه نامه شخص ثالث مي کنند، نسبت به صدور بيمه نامه با حذف 100 درصد مبلغ جريمه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحله نخست طرح بخشودگي دارندگان موتورسيکلت از پرداخت جريمه بيمه نامه، دهه فجر تا پايان اسفندماه پارسال و مرحله دوم از تير تا شهريورماه امسال اجرايي شد.
در اين طرح دارندگان موتورسيکلت هاي فاقد بيمه نامه مي توانند بدون پرداخت مبلغ جريمه ناشي از ديرکرد تهيه بيمه نامه براي وسيله نقليه خود که حدود 2 ميليون و 300 هزار ريال (230 هزار تومان) برآورد مي شود، بيمه نامه شخص ثالث خريداري کنند.
علي جباري مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدني کشور درباره اهميت اجراي اين طرح با يادآوري اينکه از 320 هزار مصدوم حوادث رانندگي در سال، بيش از 100 هزار مورد به راکبان موتورسيکلت اختصاص دارد، گفت: از حدود 16 هزار فوتي ناشي از حوادث رانندگي نيز سهم موتورسيکلت سواران حدود پنج هزار نفر است.
وي تعداد موتور سيکلت هاي موجود در کشور را 11 ميليون دستگاه برآورد کرد و افزود: نداشتن بيمه نامه و گواهي نامه رانندگي، دو مشکل پليس و صنعت بيمه در ارتباط با دارندگان موتورسيکلت است.
به گفته جباري، 95 درصد از موتورسيکلت هاي موجود در کشور فاقد بيمه نامه شخص ثالث هستند در حالي که بين 25 تا 30 درصد در حوادث منجر به فوت و جرح سهم دارند.
البته طي توافق بيمه مرکزي با پليس راهنمايي و رانندگي، صدور بيمه نامه براي موتورسيکلت ها پيش از شماره گذاري آن انجام مي شود که با اين کار، ديگر هيچ موتورسيکلتي فاقد بيمه نامه، شماره گذاري نمي شود.
**تسهيلات براي شماره گذاري ماشين آلات کشاورزي
همچنين با تصميم بيمه مرکزي، شرکت هاي بيمه مکلفند براي ماشين آلات کشاورزي، راه سازي و ساختماني، وسايل نقليه حمل زباله و خيابان پاکن هاي فاقد بيمه نامه شخص ثالث که از تاريخ ابتداي آبان تا 30 دي ماه امسال اقدام به خريد بيمه نامه شخص ثالث کنند، جريمه تعيين شده در قانون را 100 درصد حذف کنند.
*براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام*2025**1776
خبرنگار:ليلا جودي** انتشار: ليلا خطيب زاده
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)