Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر سید امیر حسین مهدوی معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در ششمین همایش سراسری طب و قضا که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی در مسئله سقط جنین بسیار حساس است، اظهار کرد: سقط به دلیل اینکه به معنای سلب حیات است گواهی سقط تنها گواهی است که فقط در مراکز استان‌ها صادر شده و سپس تمام گواهی‌های سقط به سازمان پزشکی قانونی مرکزی ارجاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی مادران داوطلب سقط جنین درمانی به بخش معاینات زنان ادارات پزشکی قانونی مراکز استان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۹ هزار و ۶۶۸ نفر برای دریافت مجوز سقط جنین به سازمان‌های پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد برای هفت هزار و ۶۴ نفر مجوز سقط صادر شده است.

عضو هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه ۹۱ درصد مجوزهای صادر شده در سال ۹۴ مربوط به بیماری‌های جنین بوده است، گفت: در سال ۹۵ نیز تعداد ۱۱ هزار و ۸۱۴ نفر برای سقط جنین درمانی به سازمان‌های پزشکی قانونی مراجعه که تعداد هشت هزار و ۵۵۸ نفر آن‌ها مجوز سقط جنین را دریافت کرده‌اند که ۹۲ درصد مجوزها به دلیل بیماری‌های جنین و هشت درصد مجوزها نیز به دلیل بیماری‌های مادری است.

وی با بیان اینکه استان تهران با هزار و ۸۳۴ نفر مراجعه کننده بیشترین تعداد صدور مجوز سقط جنین را در استان‌های مختلف دارد، افزود: استان‌های خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب دومین و سومین استان در عرصه صدور مجوز سقط درمانی هستند و استان‌های ایلام، سمنان و خراسان جنوبی نیز کمترین تعداد مراجعه کننده و صدور مجوز سقط جنین را داشته‌اند.

مهدوی افزود: مراجعه اولیه پس از ۱۹ هفته، دارا نبودن شرایط لازم و عدم پیگیری مادر از جمله دلایل صادر نکردن مجوز سقط جنین برای مادران مراجعه کننده به مراکز پزشکی قانونی است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال ۹۴ بالاترین سن مراجعه کننده یک خانم ۵۴ ساله و کمترین سن مراجعه کننده یک خانم ۱۵ ساله بوده و در سال ۹۵ نیز بالاترین سن یک خانم ۵۰ ساله و کمترین سن یک خانم ۱۴ ساله بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعین برای سقط درمانی و به همان نسبت نیز تعداد مجوزهای صادر شده جهت سقط افزایش یافته است، گفت: بسیاری از مادران نیز با شرکت در کلاس‌های آموزشی شناخت حرج و بیماری‌های جنین و مادر که توسط متخصصان زنان برگزار می‌شود متوجه حرج نبودن شده‌اند و از سقط جنین صرف نظر کرده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان

براساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۲ مورد ابتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است که بیشترین مبتلایان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی بوده است. - اخبار اجتماعی -

شهنام عرشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور اظهار کرد: شیوع بالای بیماری سرخک به دلیل ضعف برنامه واکسیناسیون در کشورهای همسایه به‌ویژه در شرق کشور و تردد اتباع غیر آن‌ها به شکل مجاز یا غیرمجاز، تهدید مستمر برای دستاورد حذف سرخک کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از چرخش ویروس شامل هشدارهای مکرر به دانشگاه‌ها جهت واکسیناسیون به موقع اطفال و رفع موارد تاخیری واکسیناسیون انجام شد؛ همچنین واکسیناسیون جمعی در مناطق جنوب شرقی کشور شامل استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی در آبان ماه سال 1400 به دلیل پر خطر بودن منطقه ورود مهاجرین از نقاط مرزی  به داخل کشور انجام شد و بالغ بر یک میلیون و 100 هزار کودک 9 ماه تا 7 سال تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار گرفتند.

شناسایی 79 مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

عرشی ادامه داد: همچنین اعلام شد که در تمام نقاط کشور به تمام اتباع  غیر ایرانی تازه‌وارد از مناطق بومی بیماری در گروه‌های سنی 9 ماه تا 30 سال یک نوبت واکسن حاوی سرخک و سرخجه تزریق شود که بر این اساس بالغ بر 600 هزار دوز واکسن تزریق شده است.

براساس اعلام رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تعداد 8491 مورد تب و بثورات ماکولوپاپولار (نوعی ضایعه پوستی) در سال 1402 شناسایی و گزارش شده است؛ از این تعداد 8310 مورد تست آزمایشگاهی انجام شده است و تعداد 612 مورد تاییدشده آزمایشگاهی سرخک گزارش شد. این تعداد موارد سرخک در 21 استان کشور رخ داده است.

به گفته وی، از نظر ملیت 556 مورد ایرانی، 55 مورد افغانستانی و یک مورد پاکستانی بودند.

عرشی با بیان این‌که 358 مورد دربیمارستان بستری بودند، گفت: کاهش موارد در غیرایرانی‌ها می‌تواند به دلیل اثر بخشی واکسیناسیون جمعی این گروه در دی ماه سال 1401 باشد.

شرایط سنی استفاده از واکسن‌های "پنوموکوک" و "روتاویروس" برای کودکان اعلام شد

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ابتلا در استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی گزارش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: جهت افزایش سطح ایمنی در استان‌های پر خطر سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برنامه ریزی برای واکسیناسیون نوبت صفر سرخک در شش ماهگی انجام شده که در بهمن ماه 1402 به اجرا در آمده است؛ حفظ درصد پوشش واکسیناسیون MMR  نوبت اول ( 12 ماهگی ) و نوبت دوم ( 18 ماهگی) بالاتر از 95 درصد و تقویت مستمر نظام مراقبت استاندارد بیماری برای محافظت از دستاورد حذف سرخک و سرخجه ضروری است زیرا ویروس‌های سرخک وارده به کشور، به سرعت ممکن است در سطح کشور به چرخش دربیایند.

لازم به ذکر است؛ تصویر زیر تعداد موارد سرخک تأییدشده آزمایشگاهی را در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور از فردا
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان