Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوبیا چیتی محلی از محصولات تولیدی جمعی از روستائیان استان مرکزی است که مردان و زنان روستایی در کشت و برداشت آن نقش اساسی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش دیار آفتاب؛ لوبیا از محصولات تولیدی جمعی از روستائیان استان مرکزی است که امسال ۱۳ هزار هکتار از اراضی این استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین خدرایی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاوری استان مرکزی از پیش‌بینی برداشت ۳۲ هزار تُن لوبیا خبر داد و گفت: امسال از ۱۳ هزار هکتار از سطح زیر کشت لوبیا در استان مرکزی بیش از ۳۲ هزار تُن لوبیا برداشت شود.

وی افزود: در گذشته سطح زیرکشت لوبیا در استان ۱۸ هزار هکتار بوده که سعی شده است با روش‌های مکانیزه در آبیاری، و استفاده از ارقام جدید و مقاومِ لوبیا سطح زیرکشت کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند