Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  برای افزایش انرژی و احساس شادابی در فصل‌های سرد سال ساعت‌های بیشتری از روز را درمقابل تابش نور خورشید سپری کنید، پیاده روی روزانه یکی از بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از بروز افسردگی فصلی است.


انجام ورزش درفضای باز نیز می‌تواند سبب تولید هورمون شادی دربدن و محافظت در مقابل ابتلا به بیماری‌ها شود، ورزش‌های کششی، ماساژ، یوگا و دوچرخه سواری افزون بر تقویت ماهیچه‌ها سبب دریافت اکسیژن بیشتر توسط بدن و جلوگیری از بروز افسردگی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درفصل‌های سرد سال دنیایی از میوه و خوراکی‌های متنوع و مفید برای سلامت بدن وجود دارد که می‌تواند سبب بهبود خلق و خو و نیز جلوگیری از بروز اختلال‌های عصبی در افراد شود.

نوشیدن آب و نوشیدنی‌های گیاهی از جمله چای سبز و بابونه یا قهوه و شکلات داغ نیز می‌تواند سبب احساس شادی در افراد شود.


خوردن صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی در ماه‌های سرد سال است و کارشناسان توصیه می‌کنند خوراکی‌های مغذی شامل مواد پروتئینی، چون تخم مرغ، شیر و لبنیات، نان حاوی سبوس، عسل ارگانیک، کره بادام زمینی، بلغور جوی دوسر، مقداری شکلات تلخ، میوه تازه و دانه‌های غلات درآن وجود داشته باشد.


مصرف دانه‌های آجیل، چون پسته، بادام درختی، قندق، گردو و بادام زمینی افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن سبب جلوگیری از بروز افسردگی و مشکلاتی، چون ریزش مو و بروز چین و چروک در صورت افراد شود.

از جمله دیگر مواد غذایی مفید برای بدن درفصل‌های سرد سال ماهی و خوراک‌های دریایی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است که سبب تقویت سیستم ایمنی و حفظ تراکم بافت استخوانی بدن می‌شود.

مصرف مکمل‌های ویتامینی حاوی زینک، ویتامین C، D و منیزیم تحت نظارت پزشک نیز برای افزایش انرژی و مقاومت بدن در مقابل عوامل بیماری زا درفصل‌های سرد سال می‌تواند بسیار مفید باشد.

خواب به اندازه نیز یکی دیگر از راهکار‌های حفظ سلامت و افزایش انرژی در فصل‌های سرد سال است. هرشب به میزان ۸ ساعت استراحت کنید تا درصبح انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزمره خود را پیدا کنید.


خوراکی‌های حاوی مواد پروبیوتیک، چون ماست، دوغ و نیز خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان، چون انواع توت نیز می‌تواند مانع از ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزا در افراد و ضعف سیستم ایمنی بدن شود.


با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید حتی در سردترین روز‌های سال با انرژی بالا به فعالیت بپردازید و زمستانی بدون ابتلا به بیماری‌های فصلی را پشت سربگذارید.


منبع:Dailymail

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم

چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند . اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است./خبرآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران