Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@12:09:56 GMT

مصرف کدام نوشیدنی‌ها به هضم غذا کمک می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۵۹۶۲

مصرف کدام نوشیدنی‌ها به هضم غذا کمک می‌کند؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  آب بهترین نوشیدنی موجود برای تأمین آب بدن است و اگر در بین غذا نوشیده شود به عبور غذا از روده‌ها کمک می‌کند. اما اگر با هضم غذا مشکل دارید و بعد از صرف غذا در معده‌تان احساس سنگینی می‌کنید نباید در حین غذا آب بنوشید.

برای رفع مشکل شما لازم است که آب را قبل و بعد از غذا میل کنید تا آنزیم‌هایی که حین غذا خوردن ترشح می‌شوند رقیق نشده و گوارش غذا با مشکل مواجه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه داشته باشید که آب همچنین باعث کاهش حالت تهوع در بسیاری از خانم‌های باردار می‌شود.

درست است که این روش موقتی است اما در هر حال ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای مقابله با حالت تهوع محسوب می‌شود.

آب‌های گازدار برای هضم راحت غذا

آب‌های معدنی گازدار برای بهبود و تسریع هضم غذا کارساز هستند. این آب‌ها حاوی سدیم، کلسیم و منیزیم هستند که باعث کاهش احساس سنگینی بعد از صرف غذا می‌شوند. البته بهتر است از زیاده‌روی در مصرف این آب‌ها بپرهیزید به خاطر اینکه حاوی سدیم هستند.

چای سبز؛ کاهش‌دهنده چربی‌های بدن

در طب سنتی چینی، از چای سبز برای رفع مشکلات گوارشی و دفع سموم از بدن استفاده می‌کردند. نتایج پژوهش‌های جدید نیز ثابت کرده است چای سبز به حذف چربی‌های بدن و کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

با این حال اگر از مشکلاتی مانند مشکلات کبدی رنج می‌برید و یا باردار هستید یا بچه شیر می‌دهید نباید در مصرف این چای دچار زیاده‌روی شوید. افراد دیگر می‌توانند با نوشیدن روزانه‌ی چای سبز علاوه بر دریافت آنتی‌اکسیدان به بهبود گوارش خود نیز کمک کنند.

دمنوش‌های گیاهی؛ برطرف‌کننده سنگینی بعد از غذا

دم‌نوش‌های زیادی وجود دارند که شما را از شر احساس سنگینی بعد از غذا رها می‌کنند. در بین این دم‌نوش‌ها که به هضم غذا کمک زیادی می‌کنند می‌توان به دم‌نوش بابونه، آویشن، مریم‌گلی، نعنا، گیاه شاه‌پسند و بادیان رومی‌(زیره‌ی رومی) اشاره کرد. می‌توانید با عطار مشورت کنید و با توجه به مشکل از این دمنوش‌ها استفاده کنید.

آب سبزیجات؛ کارساز هستند

اگر در مصرف غذای چرب و سنگین زیاده‌روی کرده‌اید آب سبزیجات به دادتان می‌رسند. آستین‌ها را بالا بزنید و آب هویج، کلم، خیار و تربچه را بگیرید. لازم است که بلافاصله آب این سبزیجات را مصرف کنید تا از تمام خواص آن‌ها بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که آب هویج به تنهایی نیز برای رفع مشکلات گوارشی موثر عمل می‌کند.

قهوه: یک نوشیدنی کاربردی برای سیستم گوارش

تأثیر قهوه به مصرف‌کننده بستگی دارد. برای اکثر افراد نوشیدن یک فنجان قهوه در پایان غذا دستگاه گوارش را به راه می‌اندازد. به همین دلیل خیلی از مردم در پایان غذا یک فنجان قهوه می‌نوشند. اما برای برخی دیگر قضیه کاملاً فرق می‌کند. نوشیدن قهوه بخصوص اگر حاوی شیر باشد می‌تواند باعث نفخ و حتی حالت تهوع شود. در نتیجه فقط خودتان می‌توانید تشخیص دهید آیا قهوه برایتان کارساز است یا خیر.

چای؛ هضم‌کننده مفید غذا

نتایج پژوهشی که در British Medical Journal به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه برای هضم غذا مفید است. اما باید از نوشیدن چای داغ به طور جدی بپرهیزید چون سلامت مری را با خطر مواجه می‌کند.

مخلوط آب گرم و لیموترش؛ تأمین‌کننده‌ ویتامین C بدن

لیموترش کبد را تمیز می‌کند، تأمین‌کننده‌ ویتامین C بدن بوده و به هضم و دفع چربی‌ها کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی مفید باعث تحریک عملکرد کلیه‌ها شده و شما را از شر توکسین‌ها یا همان سموم زائد خلاص می‌کند.

ترکیب لیموترش با آب گرم به آرامی‌دستگاه گوارش را تحریک کرده و به تأمین آب بدن نیز کمک می‌کند. این نوشیدنی مفید احساس سنگینی بعد از غذا را برطرف می‌کند.

برخی از خانم‌های باردار از این نوشیدنی ساده برای کنترل و کاهش حالت تهوع استفاده می‌کنند. اما بهتر است که خانم‌های باردار از برش‌های لیموترش تازه استفاده کنند.

زنجبیل برای هضم غذا و مقابله با حالت تهوع

زنجبیل برای تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و مقابله با حالت تهوع مفید است. اگر از مشکلات گوارشی و احساس سنگینی معده رنج می‌برید کافی است یک نوشیدنی ساده‌ی زنجبیلی تهیه کنید.

به یک فنجان زنجبیل تازه‌ی ورقه شده، دو فنجان آب، یک فنجان شکر، پوست و آب لیموترش و آب گازدار نیاز دارید. زنجبیل‌ها را داخل آب ریخته و روی حرارت ملایم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بجوشانید.

سپس پوست و آب یک عدد لیموترش و شکر را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت یک تا دو دقیقه بجوشد تا شکر حل شود.

زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید محلول خنک شود. این شربت به دست آمده را داخل یخچال قرار دهید. به نسبت ۱ به ۳ از این شربت را داخل آب گازدار حل کرده و با یخ و برش لیموترش سرو کنید.

 

تیتر20

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

امتداد - مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این گزارش به توصیف و تحلیل سود و زیان ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مرتبط با هفت بانک بورسی ملت، پاسارگاد، اقتصاد نوین، تجارت،سامان،صادرات و پارسیان می پردازیم.

مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است.

بانک ملت با ۲۷ همت سود ۹ ماهه حدود ۴۹ درصد از سود مجموع هفت بانک را به خود اختصاص داده است.

پاسارگاد با ۱۷ همت ،اقتصادنوین ۹ همت ، تجارت ۶ همت ، سامان ۴ همت ، صادرات ۲ همت سود و پارسیان با هشت همت زیان که تنها بانک زیانده در بازه ۹ ماهه است در رتبه های بعدی از حیث قدرمطلق سود و زیان هستند.

نرخ بازده درآمدها که نشان می دهد به ازای هر ۱۰۰ واحد از مجموع درآمدها چه میزان سود خالص ایجاد می شود در بانک پاسارگاد ۵۸ درصد ، سامان ۴۹ درصد ، اقتصاد نوین ۴۷ درصد ، ملت ۴۳ درصد ، تجارت ۲۱ درصد و صادرات ۱ درصد می باشد بانک سامان به دلیل زیان ۹ ماهه بازدهی از درآمد ندارد.

در بانکهای ملت و پاسارگاد حدود ۸۶ درصد از درآمدها ناشی از درآمد تسهیلات است سهم درآمد تسهیلات از کل درآمدها در بانک اقتصاد نوین ۶۳ درصد ، صادرات ۵۰ ، سامان ۴۸ درصد و تجارت ۴۵ درصد است.

 

بنابراین ترکیب منابع دو بانک ملت و پاسارگاد از حیث منابع وکالتی و مالکیتی در وضعیت بهینه قرار دارد.

کم خرج ترین بانک ها

تجزیه هزینه های هفت بانک نشان می دهد سهم هزینه های اداری و تشکیلاتی از کل هزینه ها در بانک پاسارگاد ۳۹ درصد و از این حیث کم خرج ترین بانک در بین هفت بانک از نظر هزینه های اداری ، پرسنلی و تشکیلاتی است این شاخص در:

بانک اقتصاد نوین ۴۲ درصد پارسیان ۶۴ درصد ملت ۷۵ درصد صادرات ۷۷ درصد تجارت ۷۹ درصد و سامان ۸۱ درصد است.

اینکه سامان با توجه به تعداد شعب و تجهیزات و پرسنل اصلا در حد ملت و صادرات و تجارت نبوده اما بیشترین وزن هزینه اش ، اداری و پرسنلی است محل تامل است.

ضمنا میانگین سهم هزینه تامین مالی در هفت بانک از کل هزینه ها معادل ۹ درصد است در بانک پارسیان سهم هزینه تامین مالی از کل هزینه ها ۲۲ درصد و بسیار بیشتر از میانگین هفت بانک و بانک سامان با سهم زیر یک درصدی از این حیث مطلوبترین حالت را دارد.

طبق گزارش اخباربانک، میانگین سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها در مجموع هغت بانک معادل ۱۳ درصد می باشد.

در بانک ملت سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها چهار درصد و در بانک اقتصاد نوین سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها ۳۱ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین سهم را دارند این شاخص در:

بانک تجارت ۱۱ درصد پارسیان ۱۲ درصد صادرات ۱۳ درصد سامان ۱۶ درصد و پاسارگاد ۲۲ درصد است.

البته باید گفت ممکن است کم بودن سهم این هزینه در برهی بانکها بدلیل عدم ثبت کافی هزینه مطالبات باشد که گزارش حسابرسان نیز معمولا موید این نکته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • فینال جام حذفی در کدام استان برگزار می شود؟
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • ببینید | تصاویری از درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟