Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@00:17:00 GMT

مذاکره با روسیه برای توسعه ۱۰ میدان نفتی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۵۶۳۵

مذاکره با روسیه برای توسعه ۱۰ میدان نفتی

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران با بیان جزئیات تفاهم‌نامه‌هایی که با روس‌ها امضا شده است، گفت:‌ توسعه ۱۰ میدان نفتی را با روس‌ها مذاکره می‌کنیم.

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران با بیان جزئیات تفاهم‌نامه‌هایی که با روس‌ها امضا شده است، گفت:‌ توسعه ۱۰ میدان نفتی را با روس‌ها مذاکره می‌کنیم.

به گزارش انرژی امروز، سیدصالح هندی در گفت‌وگو با اسپوت‌نیک گفته است ایران و شرکت‌های روسی در حال مذاکره برای اکتشافات میادین نفت و گاز در  ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول ایرانی شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه‌هایی را با شرکت‌های روسی امضاء کرده‌اند و در حال حاضر منتظر امضای قرارداد نهایی و آغاز انجام پروژه‌ها است.

هندی گفت: براساس گزارشی که دریافت کرده‌ام NOIC تفاهم‌نامه‌ای با لوک‌اویل روس‌نفت، زارو‌بژنفت، تات‌نفت، گازپروم و گازپروم نفت امضا کرده و اکنون در حال مذاکره برای توسعه میادین بیش از ۱۰ نفت و گاز هستیم.

او همچنین اشاره کرد که همکاری در میادین‌ساحلی و فراساحلی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: فهرستی از میادین نفتی که مربوط به مذاکرات شرکت‌های روسیه و ایران هست شامل میادین منصوری، آب‌تیمور، کیش‌، یاران، مارون، لایه‌های نفتی پارس جنوب، کوپال، آبان، اسفندیار، پایدار غرب، دهلران، پارس جنوب، آذر، چنگوله و چشمه‌خوش هستند.

نماینده شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: شرکت‌های روسی می‌توانند سهم بیشتری از بازارهای نفت و گاز ایران را از طریق ایجاد پیمان‌های استراتژیک با اروپایی‌ها، چینی‌ها و شرکت‌های آسیایی جنوب شرق داشته باشند.

هندی تصریح کرد: از زمانی که ایران تصمیم گرفته است تا از ظرفیت‌های شرکت‌های روسی استفاده کند مذاکراتی را با دیگر شرکت‌ها انجام می‌دهد و قرار است که یک شریکی را برای شرکت لوک‌اویل پیدا کند.

وی همچنین اشاره کرد: مذاکرات تکنیکی با لوک‌اویل برای میادین نفتی منصوری و آب‌تیمور نهایی شده است و لوک‌اویل اظهاراتی را از طرف شرکت ملی نفت ایران دریافت کرده است و نسخه نهایی طرح پیشنهادی توسعه به زودی ارائه خواهد شد. پس از این مذاکرات قانونی و مالی آغاز می‌شود.

براساس برنامه‌های تعیین شده این مذاکرات باید طی ۴۵ روز آینده نهایی شود که ظاهراً مقداری سخت به نظر می‌رسد.

به عقیده سیدصالحی هندی شرکت ملی نفت ایران راه‌حلی را با شرکت‌های نفتی روسی برای بهبود سرمایه‌گذاری در ایران دارد.

وی اضافه کرد: ما مشکل جدی در اجرا با شرکت‌های روسی در بخش‌های بالادستی تاکنون نداشته‌ایم اما درباره طرح پیشنهادی که اخیراً دریافت کردیم متأسفانه باید خاطرنشان کنم که شاخص‌های کلیدی پیشنهاداتی که توسط شرکت‌های روسی ارائه شده بسیار محتاطانه و کمتر اقتصادی و بسیار گران است.

وزیر نفت ایران اعلام کرد که وزیر انرژی روسیه و شرکت‌های روسی درباره این مسئله توجیه شده‌اند که باعث می‌شود مقامات روسی و شرکت‌های این کشور را متقاعد کرد که آنها باید در پروژه‌های خود انعطاف داشته باشند.

ایران دوباره از ژانویه به بازارهای جهانی ورود پیدا کرده در حالی که اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا گفته شده که برخی تحریم‌ها را علیه این کشور برداشته‌اند. به هر روی ایران عضو کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که طی سال‌های گذشته به واسطه تحریم تولیدش کاهش یافت.

به گفته ولادیمیر پوتین روسیه ظرفیت‌های زیادی را برای همکاری بیشتر با ایران به ویژه در حوزه نفت و گاز می‌بیند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

رسانه روسی زنیت را بهترین باشگاه دوران حرفه‌ای سردار آزمون از نظر عملکرد فنی می‌داند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت چمپیونات روسیه در بخشی از گزارش خود درباره خریدهای موفق زنیت سن‌پترزبورگ از روبین‌کازان در طول سالیان اخیر با اشاره به سردار آزمون نوشت: آزمون پیش از پیوستن به زنیت در دو دوره زمانی مختلف برای روبین‌کازان بازی کرد.

روبین کازان نخستین تیم دوران حرفه‌ای سردار آزمون بود که سال  2013 از جوانان سپاهان ایران به لیگ برتر روسیه آمد. در تابستان، نخستین بازی این مهاجم برای روبین‌کازان در لیگ اروپا برابر یاگودینا صربستان بود. سردار در طول دو فصل در کازان، 32 بازی انجام داد که در آنها 7 گل به ثمر رساند. سپس قربان بردیف (سرمربی) او را به مدت دو سال به روستوف برد و در سال 2017 به همراه مربی خود به روبین بازگشت. این بازیکن ایرانی در یک فصل و نیم تنها 10 بار گلزنی کرد و در ژانویه 2019 با قراردادی 12 میلیون یورویی راهی زنیت سن‌پترزبورگ شد.

برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون

در ادامه این گزارش آمده است: سردار آزمون در زنیت توانست نمایش کاملی از خود را داشته باشد. در طول 3.5 سال، سردار 62 گل در 104 بازی به ثمر رساند؛ او یک کابوس برای مدافعان تیم‌های لیگ برتر روسیه بود. آزمون با زنیت 4 قهرمانی متوالی لیگ برتر و همچنین جام حذفی و دو سوپر جام روسیه را به دست آورد. در ژانویه 2022، آزمون 6 ماه پیش از پایان قراردادش به بایرلورکوزن فروخته شد؛ البته سردار آزمون در بایرلورکوزن و همچنین به صورت قرضی در رُم هرگز به یک بازیکن کلیدی و اصلی تبدیل نشد. بدون تردید زنیت بهترین باشگاه در دوران حرفه‌ای سردار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین