Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران با بیان جزئیات تفاهم‌نامه‌هایی که با روس‌ها امضا شده است، گفت:‌ توسعه ۱۰ میدان نفتی را با روس‌ها مذاکره می‌کنیم.
به گزارش فارس، سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با اسپوت‌نیک گفته است ایران و شرکت‌های روسی در حال مذاکره برای اکتشافات میادین نفت و گاز در  ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مسئول ایرانی شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه‌هایی را با شرکت‌های روسی امضاء کرده‌اند و در حال حاضر منتظر امضای قرارداد نهایی و آغاز انجام پروژه‌ها است.
هندی گفت:براساس گزارشی که دریافت کرده‌ام NOIC تفاهم‌نامه‌ای با لوک‌اویل روس‌نفت، زاروب‌بژنفت، تات‌نفت، گازپروم و گازپروم نفت امضا کرده و اکنون در حال مذاکره برای توسعه میادین بیش از 10 نفت و گاز هستیم.
ز اشاره کرد که همکاری در میادین‌ساحلی و فراساحلی در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: فهرستی از میادین نفتی که مربوط به مذاکرات شرکت‌های روسیه و ایران هست شامل میادین منصوری، آب‌تیمور، کیش‌، یاران، مارون، لایه‌های نفتی پارس جنوب، کوپال، آبان، اسفندیار، پایدار غرب، دهلران، پارس جنوب، آذر، چنگوله و چشمه‌خوش هستند. 
نماینده شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: شرکت‌های روسی می‌توانند سهم بیشتری از بازارهای نفت و گاز ایران را از طریق ایجاد پیمان‌های ا ستراتژیک با اروپایی‌ها، چینی‌ها و شرکت‌های آسیایی جنوب شرق داشته باشند.
هندی تصریح کرد: از زمانی که ایران تصمیم گرفته است تا از ظرفیت‌های شرکت‌های روسی استفاده کند مذاکراتی را با دیگر شرکت‌ها انجام می‌دهد و قرار است که یک شریکی را برای شرکت لوک‌اویل پیدا کند.
وی همچنین اشاره کرد: مذاکرات تکنیکی با لوک‌اویل برای میادین نفتی منصوری و آب‌تیمور نهایی شده است و لوک‌اویل اظهاراتی را از طرف شرکت ملی نفت ایران دریافت کرده است و نسخه نهایی طرح پیشنهادی توسعه به زودی ارائه خواهد شد. پس از این مذاکرات قانونی و مالی آغاز می‌شود.
براساس برنامه‌های تعیین شده این مذاکرات باید طی 45 روز آینده نهایی شود که ظاهراً مقداری سخت به نظر می‌رسد.
به عقیده سیدصالحی هندی شرکت ملی نفت ایران راه‌حلی را با شرکت‌های نفتی روسی برای بهبود سرمایه‌گذاری در ایران دارد.
وی اضافه کرد: ما مشکل جدی در اجرا با شرکت‌های روسی در بخش‌های بالادستی تاکنون نداشته‌ایم اما درباره طرح پیشنهادی که اخیراً دریافت کردیم متأسفانه باید خاطرنشان کنم که شاخص‌های کلیدی پیشنهاداتی که توسط شرکت‌های روسی ارائه شده بسیار محتاطانه و کمتر اقتصادی و بسیار گران است.
وزیر نفت ایران اعلام کرد که وزیر انرژی روسیه و شرکت‌های روسی درباره این مسئله توجیه شده‌اند که باعث می‌شود مقامات روسی و شرکت‌های این کشور را متقاعد کرد که آنها باید در پروژه‌های خود انعطاف داشته باشند. 
ایران دوباره از ژانویه به بازارهای جهانی ورود پیدا کرده در حالی که اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا گفته شده که برخی تحریم‌ها را علیه این کشور برداشته‌اند. به هر روی ایران عضو کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که طی سال‌های گذشته به واسطه تحریم تولیدش کاهش یافت.
به گفته ولادیمیر پوتین روسیه ظرفیت‌های زیادی را برای همکاری بیشتر با ایران به ویژه در حوزه نفت و گاز می‌بیند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از گشایش یک جایگاه عرضه سوخت مایع در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی جایگاه سوخت اختصاصی «دنا»، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع این استان به ۳۷ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی بیان کرد: این جایگاه برای رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌ به هموطنان در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: جایگاه اختصاصی عرضه سوخت «دنا» با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۶ تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انواع فرآورده‌ نفتی تأکید کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج به‌صورت رسمی راه‌اندازی و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

خشایی توسعه خدمات، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث توسعه مجاری عرضه برشمرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان به‌منظور ایجاد رفاه حال همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر دعوت به همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین