Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@01:00:43 GMT

تردید مجلس برای رای اعتماد به غلامی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۷۷۳۵

تردید مجلس برای رای اعتماد به غلامی

رویداد۲۴- اعضای فراکسیون امید با بیان اینکه انتظار می‌رفت رییس جمهور از بین گزینه‌های اثبات شده یکی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کند، تاکید کردند که همچنان شناخت کافی و لازم را نسبت به منصور غلامی، وزیر پیشنهادی علوم پبدا نکرده‌اند و منتظرند تا با تشکیل جلسات آتی با حضور او، امروز به نتیجه فراکسیونی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فردا روز سرنوشت‌سازی برای جامعه بزرگ دانشگاهی است زیرا نمایندگان مردم در این روز تصمیم خواهند گرفت که پس از هفته‌ها بلاتکلیفی وزارت علوم به منصور غلامی، وزیر پیشنهادی رییس جمهور رای اعتماد دهند یا خیر؟

در هفته‌های گذشته دانشجویان برخی دانشگاه‌ها با تجمع علیه منصور غلامی خواستار مقاومت مجلس در برابر گزینه پیشنهادی رییس جمهور شدند.امروز هم در دانشگاه‎های تهران، شریف و خواجه نصیر الدین طوسی با برگزاری تجمع هایی تحت عنوان #دانشگاه_تنهاست نسبت به معرفی وزیر ناهمسو با دانشگاه اعتراض خواهند کرد. 
از طرف دیگر و در روزهای گذشته، منصور غلامی تلاش بسیاری را به کار بسته تا با دفاع از عملکرد خود به عنوان رییس دانشگاه بوعلی همدان خود را فردی اصلاح طلب نشان دهد. در همین رابطه و در جهت ارزیابی کارنامه وزیر پیشنهادی علوم نظر چهار تن از نمایندگان فراکسیون امید را جویا شدیم.

مهدی شیخ: فقط برنامه وزیر پیشنهادی برای رای اعتماد کافی نیست
مهدی شیخ، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با به رویداد۲۴  در رابطه با اینکه آیا معرفی منصور غلامی، وزیر پیشنهادی علوم در جهت خواست رای 24 میلیونی روحانی است یا خیر گفت: انتظار بود که آقای روحانی گزینه‎ای را انتخاب می کردند که این چنین بلاتکلیف نمی‌بود. بنده هم تا این لحظه در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم به نتیجه‌ای نرسیدم که به ایشان رای دهم یا نه؟ 
وی افزود: منش دکتر غلامی که اصلاح‎طلبانه است و در آن تردیدی نیست ولی اینکه ایشان بتواند به عنوان وزیر علوم، مفید فایده باشد را نمی‌توانم قضاوت کنم. 
شیخ ادامه داد: برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی فقط مطالعه برنامه‌هایش کافی نیست زیرا امکان دارد برنامه‌هایش خوب باشد ولی اشکالات دیگری در نحوه مدیریت‎اش وجود داشته باشد.
این نماینده مردم تهران در ادامه فضای عمومی مجلس را برای رای اعتماد به غلامی مبهم ارزیابی کرد و گفت: اکثر نمایندگان هنوز تصمیم نهایی خود را برای دادن رای به دکتر غلامی نگرفته‌اند و کمتر نماینده‌ای است که اکنون بگوید تصمیم قاطع خود را گرفته‎ام. از طرفی ما عضو فراکسیون امید هستیم و در حال بررسی موضوع هستیم و این امکان دارد که اعضا فراکسیونی رای ندهند و تصمیم در اختیار خودشان قرار گیرد.

محمد فیضی: رییس جمهور می‌توانست گزینه قوی‌تری را به مجلس معرفی کند
محمد فیضی، نماینده اردبیل و دیگر عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با اینکه مواضع منصور غلامی در گذشته نشان داده که تفکرش با دولت تدبیر و امید تطابق ندارد ولی اکنون گزینه رییس جمهور برای تصدی وزارت علوم است گفت: از نظر من وزارت علوم یکی از کلیدی‎ترین وزارتخانه‎های کشور است. معمولا اندیشه‎های مختلف از سوی دانشگاه ها به جامعه سرازیر می‎شود. 
او افزود: در رابطه با نظر خودم نسبت به ایشان باید بگویم که شناخت کافی و لازم را کسب نکردم. به هر حال با حضور دوستان دیگر دو، سه جلسه را برگزار کردیم و صحبت‎های دکتر غلامی را هم شنیدیم و بنده یک شناخت مختصری پیدا کرده‎ام و نیاز است که این شناخت در روزهای آینده بیشتر شود. 
فیضی ادامه داد: از طرف دیگر نظر فراکسیون امید هم مهم است و اگر در فراکسیون به جمع بندی خاصی برسیم به آن عمل خواهیم کرد. شنبه (امروز) قرار است همه اعضای فراکسیون امید نظرات خود را اعلام کنند و در نهایت تصمیم‎گیری نهایی را انجام دهیم.
این نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: نکته‎ای که برای من حائز اهمیت است این بود که در کلام دکتر غلامی شفافیت را دیدم و ایشان بر اصلاح‌طلب بودن خود تاکید داشتند. 
فیضی در ادامه راجع به اینکه آیا روحانی برای معرفی منصور غلامی تحت فشار بوده یا نه؟ افزود: من بعید می‎دانم آقای روحانی زیر فشارهای مختلف افراد و دستگاه‎های دیگر به این گزینه رسیده است زیرا نام‎های دیگر هم که مطرح بودند در همین حد و اندازه بودند ولی می‎توانم بگویم آقای رییس جمهور می‎توانست گزینه قوی‎تری را به مجلس معرفی کند.

فرج‌الله رجبی: غلامی باید بگوید چرا بسیاری از دانشجویان مخالف حضور او هستند
فرج الله رجبی، نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با صحبت‎های چند روز پیش غلامرضا حیدری، نماینده تهران که گفته بود منصور غلامی گزینه بیست و یکم آقای روحانی برای تصدی وزارت علوم بود گفت: ما به طور جدی در حال بررسی موضوع هستیم ولی جا داشت که فردی که مورد قبول جناح‎های مختلف است و مدیریت خود را ثابت کرده به مجلس معرفی می‎شد.
وی افزود: در حال حاضر دو مبحث برای ما خیلی مهم است. نخست عکس العمل نیروهای دانشجویی. ما به دکتر غلامی گفته‎ایم که باید این شبهه را برطرف کنند که چرا بسیاری از دانشجویان با شما مخالف هستند. دوم، ایشان مسئولیت ستادی نداشته است. وزیر پیشنهادی علوم در هیچ مقطعی حتی سمت مدیرکلی را هم در وزارتخانه نداشته و از ریاست یک دانشگاه درجه چندم به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده است و حالا نیاز است که به ما ثابت کند که از شایستگی لازم برای تصدی این پست برخوردار است.

فرید موسوی: در رای به غلامی فراکسیونی عمل خواهیم کرد
فرید موسوی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد۲۴ درباره اینکه آیا انتخاب منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در جهت خواست رای 24 میلیونی به حسن روحانی است گفت: تنها چیزی که می‎توانم بگویم این است که همچنان بررسی‎های ما درباره ایشان ادامه دارد و هنوز فراکسیون امید برای تصمیم‎گیری نهایی در مورد آقای غلامی به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: همانطور که عده‎ای از دانشجویان با حضور ایشان در راس وزارتخانه مخالف هستند عده‎ای از دانشجویان دیگر موافق حضور دکتر غلامی به عنوان وزیر هستند و ما نمی‎توانیم به یکباره نسخه‎ای را بدهیم و بگوییم همه دانشجویان با حضور دکتر غلامی در وزارتخانه مخالف هستند. امروز تصمیم فراکسیون امید راجع به این موضوع نهایی می‎شود و قطعا فراکسیونی عمل خواهیم کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی