Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد-ایرنا- چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از هشت استان منتخب در راستای اجرای طرح نویان توسعه مشاغل خانگی در کشور انتخاب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از جهاد دانشگاهی ، این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور به صورت نمونه (پایلوت) اجرا می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به عنوان یکی از مناطق کشور در اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی با مشارکت جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحید خلیلی اردلی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ و قرارداد اجرایی میان رئیس جهاد دانشگاهی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در زمینۀ پیاده‌سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی، گفت: مقرر شد این الگوی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیلگر در مرحلۀ اول در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه اجرایی شود.
خلیلی با بیان این‌که این طرح کاربردی، در سه مرحله مشخص اجرا می‌شود گفت: مرحله اول بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌ها است که در دستور کار جهاددانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هماهنگی‌های اولیه در این مرحله انجام ‌شده است.
به گفته وی، مرحله دوم این طرح، توانمندسازی است و در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران انجام می‌شود.
خلیلی اتصال به بازار را مهمترین بخش و مرحله سوم اجرای طرح دانست و عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در مرحله شکل‌گیری به‌علت نداشتن توجه به بازارهای هدف، با شکست مواجه می‌شود و از جمله عوامل موفقیت کسب و کار شکل‌دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و بنگاه‌های بالادستی، استاندارد سازی محصولات یا تولید استاندارد و برند برای آن‌ها، ارتقای کیفیت و بسته‌بندی محصول و در نهایت تنظیم برنامه‌های تولید و فروش است.
خلیلی بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی جهاددانشگاهی در پیاده سازی برنامه‌‎ها و طرح‌های وزارت کار، هم‌افزایی در اجرای برنامه‌‎ها و طرح‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی و همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع‌رسانی، مشاورۀ شغلی و کارآفرینی را ازجمله موضوعات تفاهمنامه عنوان کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری همۀ تلاش خود را خواهد کرد که تا با توزیع بهینۀ سهمیه در شهرستان‌های مختلف استان، این طرح را به گونه ای شایسته با هدایت مدیریت ارشد استان و با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مشاوره با نخبگان دانشگاهی و اقتصادی انجام دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در حدود 45 هزار بیکار در استان وجود دارد که از این تعداد 16 هزار تحصیلکرده در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهی هستند.
انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود