Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: اجرای قانون و برنامه های بالادستی در دستور کار استانداری قرار دارد و قرار نیست استانداری برنامه ای جداگانه ای ارائه کند.

به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان افزود: روش و سلیقه استاندارمربوط به شیوه اداره استان درچارچوب اجرای قوانین و مقررات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: سیاست های کلی مقام معظم رهبری در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، آب، گردشگری و سند چشم انداز بیست ساله کشور و برنامه های پنج ساله، قانون برنامه ، قانون سند آمایش و اسناد توسعه استانی ملاک کار استانداری دوره جدید است .
وی اظهار کرد: خدمت رسانی مطلوب به مردم یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی است و باید در دستور کار دستگاه ها و مدیران قرار داشته باشد
وی توضیح داد: خداوند به تعداد بسیار کمی؛ نعمت مدیریت و خدمت گذاری داده و این امر اتفاقی نبوده است ، بنابراین باید همه مدیران قدردان این فرصت باشند.
استاندار ادامه داد: مدیریت یک آزمون الهی و یک فرصت برای انجام وظایف در راستای خواست خداوند و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید با نهایت همت خود در این زمینه اقدام کنیم.
زاهدی با بیان اینکه انسان فی نفسه دارای کرامت است افزود: احترام به مردم اولین و مهمترین انتظار من از مدیران است که با انجام وظیفه و راه انداختن کار مردم محقق می شود.
زاهدی افزود: کار مردم درراستای قانون باید انجام شود و چنانچه مانع قانونی در این راستا وجود دارد باید به مردم توضیح داده شود.
وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت و کارفرما کارکنان دولن هستند ، گفت: نباید احساس کنیم نسبت به مردم برتری داریم و نباید این دیدگاه در رفتار ما تاثیر بگذارد.
زاهدی ادامه داد:عقاید و اعتقادات وگرایش های مراجعه کنندگان و ارباب رجوع نباید کوچکتری تاثیر در ارائه خدمات داشته باشد و همه باید سعی کنند در مدار قانون به مردم خدمت کنند.
زاهدی با بیان اینکه کرامت انسانی در مورد کارکنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد افزود: مدیریت بدون اخلاق یعنی مدیریت بدون دین و باید در برخورد با دیگران و قضاوت های خود دقت داشته باشیم.
وی ادامه داد: پاکدستی و پاک چشمی مدیران برای ما بسیار مهم است و دستگاه های نظارتی نیز به طور حتم به این مورد توجه داشته باشند.
وی افزود: رعایت قانون و تصمیم گیری های قانونی، وظیفه همه دستگاههای اجرایی است و در مواردی که جای سئوال وجود دارد ؛ شورای دستگاه های نظارتی می تواند به مدیران برای پیدا کردن راهکار ها کمک کند.
زاهدی خاطر نشان کرد: تنها در یک مورد می شود خلاف قانون عمل کرد و آن نیز در هنگام بحران و با تصمیم استاندار است که در این مورد دستگاه های قضائی و نظارتی با درک ضرورت، مسئولان را یاری می نمایند.
وی در خصوص انتصابات نیز گفت: اگر کسی نظام حاکمیتی را قبول ندارد نباید بپذیرد که در آن مدیریت کند و مدیران سیاسی در هر دولتی به طور حتم باید از جنس آن دولت باشند و بقیه مدیران نیز باید سیاست های دولت را اجرا کنند.
وی با بیان اینکه مدیران با هر نگرش سیاسی مدیر دولت وقت هستند افزود: روش انتخاب ما در مدیران غیر سیاسی از میان نیروهای اصلاح طلب، اعتدالگرا و اصولگرا است و در این زمینه ملاک کارآمدی و خدمت رسانی به مردم است.
وی افزود: جدا از نگرش های سیاسی مردم توقع دارند کارها انجام شود و همه اینها به عنوان کارنامه نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود و ما باید سعی کنیم کارنامه این نظام را شفاف تر و روشن تر به مردم ارائه کنیم.
زاهدی ادامه داد: مدیر حتما باید جسارت داشته و اهل خطر پذیری باشند و تا لحظه آخر برای انجام وظیفه خود باید تصمیم گیری و اقدام نماید.
وی با بیان اینکه بخشی نگری مانع توسعه است، افزود: امکانات دستگاه های اجرایی متعلق به دولت و نظام است و اینکه مدیری به این امکانات بچسبد و دیگران را از آن محروم کند ، بی توجهی به وظیفه مشترک کلی برای پیشبرد اهداف نظام ودولت مسحوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: وعده بدون پشتوانه نمی دهم و اگر بدهم و عمل نکنم به طور قطع محاسباتم اشتباه بوده است و نباید برای فریب دادن مردم وعده بدهیم.
وی افزود: به ترک تشریفات حساس هستم و کلنگ بدون پشتوانه نمی زنم و یه طور حتم باید یک پروژه برای کلنگ زنی تا مرحله تجیهز کارگاه و شروع پروژه پیش رفته باشد.
وی با تاکید بر ارتباط مدیران با مردم گفت: ملاقات مردمی و تلفنی سامانه سامد باید در دستور کار مدیران و دستگاه ها باشد تا در حل مشکلات مردم با سرعت و دقت بیشتری اقدام شود.
وی با تاکید بر انتقاد پذیری افزود: مدیران آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با رسانه ها ارتباط داشته باشند و از انتقاد دلخور نشوند.
وی با تاکید لزوم بر دیدار با خانوده شهدا و ایثارگران افزود:در این زمینه با هماهنگی بنیاد شهید به دیدار خانواده اقدام کنید چون ما به خانواده شهدا نیاز داریم تا جانفشانی های گذشته را به یاد آوریم.
وی هم چین بر رعایت بیت المال ،عدم نصب پلاکارد و بنر در سفرهای شهرستانی استاندار،بهره گیری از توانمندی زنان و جوانان در مدیریت و کادر سازی تاکید کرد.
6101* 6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها باید به مردم پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: استغفار آثار بسیار عجیب و خیره کننده‌ای دارد؛ به‌طوری که این آثار و برکات در مخیله کسی نمی‌گنجد.

وی به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در جمع کارگران اشاره کرد و افزود: حضرت آقا فرمودند همه مردم باید کار را ارزش بدانند، کار یک عمل با ارزش باشد و به کارگر به چشم یک موجود ارزشمند نگاه کنند. مسؤولان زمینه ساز حضور مردم در بحث تولید باشند و تسهیلات فراهم کنند سرمایه‌های بانک‌ها به سمت تولید هدایت شود.

امام جمعه عسلویه از حضور کاروان خدمت استانداری بوشهر در شهرستان عسلویه قدردانی کرد و ادامه داد: با ابتکار استاندار بوشهر کاروان خدمت به شهرستان جم و عسلویه آمدند و معاونین استاندار و مدیران کل دیدار مردمی با مردم داشتند و به شعار مردمی بودن دولت جامه عمل پوشیدند.

وی اضافه کرد: این اقدام ثمرات ارزشمندی خواهد داشت. دور تا دور مصلا مدیران کل ادارات استان نشسته بودند و در حال رسیدگی به مشکلات مردم و پاسخگویی بودند. استاندار بوشهر هم در فرمانداری با جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان نشست داشتند که کار بسیار خوبی بود.

هاشمی‌نژاد با تبریک ۹ اردیبهشت روز شوراها بیان کرد: کسی که در معرض رأی مردم قرار گرفت و انتخاب شد باید پایدار و وفادار بماند و گوششان باز باشد و تعلل نکنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر عسلویه از لحاظ عملکرد مورد سوال مردم هستند. مردم گلایه دارند عمر شورا دارد تمام می‌شود و خدمت قابل توصیف و بیانی مشاهده نمی‌شود و معلوم نیست در این مدت چه کرده‌اند که خودشان باید از خود دفاع کنند و گزارش بدهند.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: مرتب شهردار عوض می‌کنند انگار شهردار کارگر بقالی است. نزدیک سه سال گذشت و چیزی به عمر شورا نمانده است؛ عملکرد شورا باید زیر ذره بین باشد چرا شهرداران استعفا می‌دهند.

مسؤولان بی خیال کارنامه این دوره شورای عسلویه نباشند. کوچه‌ها خاموش و پر از چاله است، فردای قیامت باید جواب بدهند، اینها دارند مسیر اشتباه می‌روند. مدیران استانداری باید در این زمینه رسیدگی کنند. پرونده‌های قطوری برده اند ولی نتیجه این پرونده‌ها چه شد. از شوراهای دیگر منطقه که خدمت می‌کنند تلاش دارند تشکر و قدرانی می کنم‌.

کد خبر 6089097

دیگر خبرها

  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی