Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@23:10:01 GMT

بخش قابل توجهی از دارایی بانک‌ها سمی شده است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۸۷۷۲

بخش قابل توجهی از دارایی بانک‌ها سمی شده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود بهمنی در خصوص بنگاهداری بانک ها گفت: دولت بابت بدهی های خود به بانک ها، کارخانه واگذار کرد، این در حالی است که بیشتر کارخانه های واگذار شده، زیان ده بودند که این موضوع به چالشی برای بانک ها تبدیل شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهیم بودن دولت در موضوع بنگاهداری بانک ها ادامه داد:گاهی بانک ها برای وصول مطالباتشان می روند و کارخانه ها را تملیک می کنند این در حالی است که اگر کارخانه ها عملکرد مناسبی داشتند مالکان به کار خود ادامه می دادند بنابراین در اثر این فرایند بانک ها با هزینه هایی نیز روبرو می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود:مطالبات بانک ها یا بخش قابل توجهی از دارایی بانک ها به دارایی سمی و کم بازده یا حتی بی بازده تبدیل شده که به ایجاد مشکل برای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

لزوم دقت در تعیین قیمت شرکت های مشمول واگذاری

بهمنی در ادامه به خانه ملت گفت:طرح های نیمه کاره در کشور بالا بوده و حدود 600 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، این در حالی است که بودجه دولت محدود است و تنها می توان حدود 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای انجام پروژه های عمرانی هزینه کرد. بنابراین باید واگذاری کارخانه ها صرفا به بخش خصوصی باشد.

او تصریح کرد: نباید ارزیابی ها در زمینه تعیین قیمت برای واگذاری شرکت ها به نحوی باشد که مشتری برای کارخانه پیدا نشود بنابراین دولت باید با حسن نیت، این جسارت را داشته باشد که واگذاری شرکت ها به صورت صحیح انجام شود تا به درآمد قابل توجه دست یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با طی کردن روند واگذاری صحیح، دولت می تواند از دارایی های بی بازده رها شود.

منبع: تسنیم

402

بانک دارایی بنگاهداری بدهی کارخانه وصول مطالبات هزینه اقتصاد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان افزود: از ۴۱ هزار مجوز معتبر کاغذی موجود در هرمزگان، هفت هزار مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی گفت: براساس قانون صاحبان همه مجوز‌های کاغذی باید مجوز الکترونیکی دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: در جزیره هرمز تمام کسب و کار‌ها مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند و نخستین شهر بدون مجوز کاغذی در کشور نام گرفته است.

دسینه افزود: متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت بوسیله گوشی همراه خود و ورود کد شماره سریال کارت ملی، شناسه، کد صنفی و کد پستی محل کسب، در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد