Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"اشتغال" یکی از برنامه های محوری "دکتر نجفی" از بدو ورود به استان بوده است و تحقق 45 هزار فرصت شغلی را تعهد مسئولان قرار داده است.
اهمیت موضوع اشتغالزایی برای جوانان، در استان رکورد دار بیکاری وقتی حائز اهمیت می شود که بدانیم برنامه" دکتر نجفی" برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان گیلان، جواب داده و این موفقیت نیز می تواند با اجرای تکالیف دستگاه ها به البرز جوان نیز تسری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدنبال اجرای این راهبرد،موضوع اشتغال محور نشست مدیران استان را در استانداری به خود اختصاص می داد.
دکتر محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که صبح پنجشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه شورای ویژه بانک های استان تشکیل می شود افزود: در این کارگروه با مدیران کم کار بانک ها اتمام حجت خواهم کرد.
کمیته آب استان تنگناهای صنعت را احصا کند.
وی در رابطه با دغدغه کمبود منابع آبی صنایع نیز گفت: کمیته آب تنگناهای صنایع را برای رونق تولید و افزایش سهم اشتغال احصا و اعلام کند تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.
سهم جذب تسهیلات بانکی مشاغل بانکی دستگاه ها مشخص شود
استاندار البرز به صورت مجزا سهم هر بانک را در تخصیص تسهیلات بانکی مشاغل خانگی مشخص کرد و گفت: بنا داریم سهم بانک ها را در این سرفصل بالاتر از صد در صد بگیریم.
وی افزود: باید سهم بانکی هر شهرستان برای جذب در دستگاه های مختلف اعم از کمیته امداد،بهزیستی و.. به فرمانداران هم ابلاغ شود.
وی تصریح کرد: تعللی در اجرای ابلاغ ها و تکالیف مشخص شده صورت نگیرد.
استاندار البرز ادامه داد: رقم تعهدی بانک ها در این جلسه توسط دبیرخانه ثبت شود تا در نشست آتی فرایند عمل،میزان رشد و موانع نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
رئیس کارگروه اشتغال استان با تاکید بر اینکه ارتباط مدیران برای رفع موانع شغلی نباید به جلسات کارگروهی محدود شود گفت: تلاش مدیران با مشارکت و همکاری در خارج از جلسات کاری است که می تواند خروجی مثبتی برای ایجاد شغل داشته باشد.
کمیته گردشگری استان برای رونق صنعت گردشگری تشکیل می شود
استاندار البرز در ادامه بیان کرد: ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد و برنامه وسیعی در استان ویژه این بخش داریم.
وی با اشاره به اینکه در البرز حتی یک هتل پنج ستاره هم وجود ندارد افزود: باید اول زمینه و بستر جذب گردشگر را ایجاد کنیم، بعد به دنبال شکوفایی پتانسیل ها باشیم، به همین منظور نیز کمیته گردشگری استان را تشکیل خواهیم داد.
دکترمحمدعلی نجفی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی فرصت جدیدی را برای کشور فراهم کرده است، گفت: در این رقابت همه استانها حضور دارند و هراستانی که بیشتر تلاش کند سهم افزون تری را برای اشتغال جذب خواهد کرد.
وی افزود: سهم استان البرز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان هزار و 70 میلیارد تومان است و سهم اشتغال فراگیر نیز 823 میلیارد تومان می باشد.
نرخ بیکاری استان در سه ماهه اول بهار قابل قبول نبوده است
استاندارالبرز ادامه داد: با روندی که دنبال می شود همه امیدوارهستند تحرک جدیدی در حوزه اشتغال استان صورت پذیرد.
دکتر نجفی با بیان اینکه تا کنون اقدامات در این بخش رضایت بخش نبوده است،گفت: در بخش اشتغال خانگی سهم بانک های ملت و تجارت 20 میلیاردتومان اعلام شده است.
استاندارالبرز در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سه ماهه اول بهار قابل قبول نبوده است و با اصلاحاتی به 13/8 درصد رسیده است،گفت: با وجود این امر هنوز البرز جزو 5 استان در رتبه بیکاری کشور است.
وی افزود: این درحالی است که پتانسیل های خوبی در صنعت،گردشگری و خدمات وجود دارد،نزدیکی به سه فروگاه و فرصت های تجاری متعدد باید رتبه استان را در این بخش ارتقا بخشد.
مدیران کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت،معدن و تجارت،کشاورزی و.. نیز در این کارگروه تخصصی گزارش کار دادند.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند شهر ملی شیشه گری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در جشن روز میمند حضور داشت با برشمردن ظرفیت شهر میمند در صنعت شیشه گری و اینکه شیشه گری یک مهارت اصیل در کنار گلاب گیری است، از تبدیل شهر میمند به شهر ملی شیشه گری خبر داد.
دکتر جلالی افزود: صنعت شیشه گری هم دوستدار محیط زیست است هم قابل بازیافت و هنری دستی و اصیل است که می‌تواند به ترویج صنعت گلاب گیری کمک کند.
وی گفت: عزم مسئولین محلی برای ایجاد کارگاه‌های شیشه گری در میمند و فراهم کردن شاخص‌های شهرملی شیشه گری زمینه تکمیل پرونده شهرملی شیشه گری را برای این شهردرآینده نزدیک فراهم می‌کند.
معاون باغبانی وزارت جهاد هم در مراسم جشن روز میمند گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۳۰ هزار هکتار گلزار گل محمدی کشور در فارس وجود دارد و میند با ۲هزار هکتار گل محمدی بالاترین عملکرد تولید گل را در کشور دارد.
برومندی با تاکید بر اینکه باید با کمک به بخش خصوصی زنجیره ارزش را در تولید، کامل و از خام فروشی‌ها خودداری کنیم، افزود: اعطای سرمایه درگردش و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار است تا در راستای تولید، خرید محصولات و حرکت به سمت کشاورزی قراردادی و بازار رسانی محصولات رونق ایجاد شود.
وی افزود: استان فارس که رتبه اول تولیدات باغی کشور و البته شهر میمند هم تعداد زیادی سرمایه گذار خصوصی دارد مشمول این دستور العمل هستند.
در ادامه مراسم مسئولان محلی از جمله امام جمعه شهر میمند، فرماندار فیروز آباد و معاون گردشگری استانداری فارس هم در خصوص چالش‌های تولید و گردشگری درشهر میمند سخنرانی کردند.
شهردار میمند هم در این گردهمایی روز میمند به اجرای سه طرح توسعه گردشگری در سال پیش رو در این شهر خبر داد و گفت: احداث پارک پردیس با احیای باغ‌های گل نسترن و گل محمدی، احیای بافت تاریخی میمند، و ساخت کارخانه عرقیات و اسانس با برآورد هزینه ۷۰ میلیارد تومانی از جمله طرح‌های دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر میمند است.
همزمان با جشن روز میمند پیاده روی و گردهمایی مردی هم در این شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان