Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@02:48:46 GMT

جشنواره یاقوت سرخ در بهشهر/ غفلت از برندسازی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۳۴۰

امتداد نیوزگروه استان ها-مریم نظری: پنجمین جشنواره «انار اشرف» ۱۱ آبان ماه در جوار غار تاریخی و باستانی هوتو در روستای شهیدآباد بهشهر برگزار می‌شود و برگزاری جشنواره انار بهشهر به ایستگاه پنجم رسید و امسال همچون سنوات گذشته این جشنواره در مجتمع فرهنگی و گردشگری هوتو در جوار غار هوتو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره‌ای که بناست تا امسال باکیفیت و استاندارد بیشتری برگزارشده و فرصت بیشتری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری به گردشگران و مسافران بدهد.

پاییز که می‌شود بهشهر با انارش ورد زبان‌ها می‌شود، انارهایی که در نوع خود بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است. انارهای خوش‌رنگ و طعم شیرین، تر، ملس، گل انار و… ازجمله میوه‌هایی است که بارنگ‌های سرخ و یاقوتی خود در کنار مرکباتی همچون پرتقال و نارنگی در فصل پاییز خودنمایی می‌کند.

دراین‌بین پنجمین جشنواره انار اشرف با برنامه‌ریزی‌های مختلف، باهدف شناساندن انار بهشهر به استان و کشور و تأکید بر برندسازی این محصول ارگانیک در بهشهر برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین جشنواره انار اشرف در بهشهر و برپایی نمایشگاه این جشنواره شامل عرضه انار تازه، رب انار، نان و غذاهای محلی و… از ۱۱ آبان ماه به مدت ۳ روز در مجتمع تاریخی، فرهنگی و گردشگری هوتو بهشهر برگزار شد و مردم می‌توانند از این نمایشگاه و خرید مناسب برخوردار شوند.

توسعه کشت باغات انار در بهشهر راهی برای رشد اقتصادی و کاهش بیکاری

فرماندار بهشهر در گفت‌وگو با امتداد نیوز با برشمردن اهمیت مختلف برگزاری جشنواره‌های مختلف گفت: انار ارگانیک بهشهر ازجمله محصولات مهم و اقتصادی این شهرستان است که می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای شهروندان باشد.

 سید خالق سجادی افزود: بهشهر با دارا بودن حدود ۱۳ هزار هکتار از باغات انار در میانکاله و دشت، بیشترین تولید انار استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: دارا بودن شرایط ویژه کشت انار در بهشهر می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه باغات انار و رشد اقتصادی در این فصل باشد که کارهای مختلفی برای ترویج این کشت انجام‌شده است.

برند سازی انار اشرف در کشور مهمترین هدف جشنواره

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر هم با اعلام اینکه اکنون بیش از ۸۰۰ هکتار باغات انار بارور و بیش از ۵۰ هکتار نهال انار پرورش داده‌شده است، به امتداد نیوز گفت: تلاش داریم تا اراضی شیب‌دار بیشتری به این نوع کشت اختصاص یابد.

خلیل حقیقی ادامه داد: این مقدار از کشت انار در کنار ۱۲ هزار هکتار انار ترش میانکاله از این شهرستان به‌عنوان قطب انار استان و یکی از قطب‌های مهم کشور ساخته است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه انار در حاشیه پنجمین جشنواره انار اشرف در بهشهر، بیان داشت: غرفه‌های مختلفی با استاندارد لازم، شامل محصولات مختلف انار از گونه‌های مختلف، رب انار، انار خشک‌شده و همچنین تولیدات بومی و محلی، صنایع‌دستی و… در این نمایشگاه به معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حقیقی گفت: برند سازی انار اشرف مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره در کنار شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و توسعه باغات است و با توجه به ظرفیت مناسب انار بهشهر و طعم و مزه خوبی که دارد این محصول آن‌چنان‌که باید برندسازی نشده و باید در این بخش با شتاب بیشتری وارد شویم.

ثبت جشنواره انار اشرف در فهرست آثار فرهنگی کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر هم با اشاره به ثبت جشنواره انار اشرف در فهرست آثار فرهنگی کشور به امتداد نیوز گفت: جشنواره انار اشرف با عنوان مهارت سنتی تهیه رب انار اشرف البلاد (بهشهر) با کد ثبت ۱۳۷۲ در ۲۲ بهمن ۹۵ از سوی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ثبت شد.

مسعود فلاح برگزاری این جشنواره را به‌عنوان یک جشنواره فرهنگی برای شناساندن آداب‌ورسوم و سنت‌های مردم منطقه عنوان کرد و افزود: این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جذب گردشگر است تا با استفاده از سرمایه فرهنگی و هنری این جشنواره به توسعه حوزه گردشگری و اشتغال منطقه کمک شود.

به گزارش مهر، شهرستان بهشهر با دارا بودن حدود ۲۰ نوع انار مازندران، دارای بیشترین انواع درختان است که انار ترش، شیرین، شکر و ملس از معروف‌ترین است و از ۱۳ هزار هکتار انارستان این شهرستان، ۱۲ هزار هکتار انار ترش ارگانیک در شبه‌جزیره میانکاله به‌صورت خودرو می‌روید

true برچسب ها : انار خالق سجادی فرمانداری بهشهر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، گفت: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کنند و در جهت راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و معلمان برگزیده مجتمع خاتم الانبیاء با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می کنند، اظهار کرد: معلم رسالتی دارد که این رسالت، هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد. 

وی عنوان کرد: اگر تعلیم و  تربیت به عنوان دو بال انسان با هم جلو بروند و آنگاه انسان به کمال خواهد رسید. 

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده اند، به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود، سبک زندگی خود مشخص می‌شود. 

 ناصری با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید بیان کرد: خداوند تمام عالم و هر آنچه در این عالم موجود است را برای بشر خلق کرده بنابراین جهان آفرینش هدف دارد و هدف آن رسیدن بشر به کمال الهی است. 

وی با بیان اینکه یکی از راه های رسیدن به کمال، کسب رضایت الهی و حرکت در مسیر الهی است، عنوان کرد: باید هر حرکتی که انجام می‌دهیم فقط به خاطر خدا باشد و فقط رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، افزود: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کنند و در جهت راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. 

ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مأنوس شوند، تاکید کرد: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم. 

وی تصریح کرد: باید ارزش های این کودکان را شکوفا و استعدادهای آ‌نها را کشف کنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کنیم تا دشمنان هر گونه که خود صلاح می دانند از آنها بهره برداری کنند. 

امام جمعه یزد یادآور شد: نقش معلمان در واقع همان نقشی است که خداوند متعال از حضرت موسی(ع) طلب کرد و از او خواست تا خدا را به نحوی به بندگانش معرفی کند که بندگان، دوستدار و محب الهی شوند. 

وی تاکید کرد: معلم شدن سعادت می خواهد و افتخار بزرگی است و باید مراقبت کنیم معلمی باشیم که حرکت او مورد قبول و رضایت درگاه احدیت است.  

فرمانده سپاه الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در زمینه تقویت تفکر، تعقل و تدین در مدارس و نقش موثر معلمان در این زمینه اظهار کرد: تلاش ما در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء، جذب معلمانی با این ویژگی و حرکت در مسیر رفع دغدغه نماینده ولی فقیه در استان یزد است. 

سردار حسین زارع کمالی با اشاره به محورهای مدنظر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان عنوان کرد: همه ما قدردان تلاش های معلمان هستیم و امیدواریم معلمان در زمینه رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب گام بردارند. 

در این مراسم از معلمان برگزیده و پیشکسوتان مجتمع خاتم الانبیاء یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد