Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@07:31:04 GMT

حادثه در جاده‌های زنجان سبقت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۹۸۳

حادثه در جاده‌های زنجان سبقت می‌گیرد

زنجان- آمار تصادفات منجر به فوت در استان زنجان در طی سال گذشته با کاهش روبرو بوده و به ۲۴۹ نفر رسیده است که بنا بر گفته فرمانده انتظامی استان زنجان شاید آمار خوبی باشد ولی قانع‌کننده نیست.

قدس آنلاین-گروه استان ها: سردار علی آزادی بیان می‌کند: هرچند که سال‌به‌سال آمار تصادفات جاده‌ای در استان زنجان کاهش پیدا می‌کند اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت در محورهای روستایی این استان تصمیم به کاهش نداشته و با افزایش روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان زنجان بابیان اینکه در ۲۰ سال گذشته آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده است، تصریح می‌کند: ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۲۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای بیشتر از شهدای جنگ تحمیلی است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه در اکثر تصادفات جاده‌ای سرپرستان خانواده جان خود را از دست می‌دهند و تصادفات منجر به فوت آسیب‌های اجتماعی را نیز به همراه دارد اضافه می‌کند: مهم‌ترین عامل در تصادفات عامل انسانی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان بابیان اینکه اگر نقاط حادثه‌خیز در استان ترمیم شود،وضع هندسی محورهای مواصلاتی استان زنجان اصلاح شود و مردم وادارات همکاری‌های لازم را داشته باشند با کاهش تصادفات منجر به فوت روبه‌رو خواهیم شد.

نقاط حادثه‌خیز

رئیس پلیس‌راه استان زنجان نیز  آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در نیمه نخست امسال را ۱۱۰ نفر عنوان می‌کند و می‌افزاید: در تصادفات جاده‌ای هرچند بیشترین عامل تصادف را به انسان باید نسبت داد اما از نقش نقاط حادثه‌خیز در این راستا نباید غفلت کرد.

علی‌اصغر شیرمحمدی بابیان اینکه از ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان زنجان ۴۷ نقطه مورد تائید سازمان راهداری کشور است اظهار می‌کند: ۱۸ نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان توسط علائم برطرف‌کننده ازجمله تابلو، اصلاح هندسی،ایجاد شیارهای لغزاننده و غیره آشکارسازی شده است و تعداد ۹ نقطه نیز در دست اقدام است  اما واقعیت این است که مابقی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان نیاز به اعتبار ملی دارد.

زنجان –قزوین بیشترین فوتی

رئیس پلیس‌راه استان زنجان بابیان اینکه ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان زنجان وجود دارد، عنوان داشت: بالای ۴۰ درصد تصادفات در محورهای زنجان- قزوین و زنجان- تبریز رخ می دهد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به سواری‌ها است، تصریح کرد: ۱۰ درصد وانت‌بارها،۱۱ درصد کامیون‌ها،۱۲ درصد موتورسیکلت‌سواران و چهار درصد مربوط به سایر موارد است.

وی بابیان اینکه ۴۲ درصد از تصادفات جاده‌ای در استان زنجان در شش‌ماهه نخست سال جاری مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی است، افزود: ۱۹ درصد واژگونی وسیله نقلیه و ۱۰ درصد انحراف به چپ در محورهای مواصلاتی استان زنجان بیشترین علت تصادفات جاده‌ای بودند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران