Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، ظهر پنج شنبه با حضور ساحره میرسیدی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان، حسین اسماعیل پور فرماندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان فومن مراسم معارفه شهردار جدید این شهر برگزار شد.

در این مراسم «حسین غلام نیا» به عنوان سیزدهمین شهردار فومن معرفی شد.

۶۳.۳ درصد مردم گیلان شهر نشین هستند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در این مراسم ضمن تشکر از ارائه خدمات توسط پرسنل شهرداری با وجود همه کمبودها، اظهار کرد: استان گیلان دارای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ساحره میرسیدی با بیان اینکه  ۶۳.۳ درصد جمعیت گیلان شهرنشین هستند، افزود: از ۵۲ شهر استان ۴۱ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند، هشت شهر بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار نفر و سه شهر نیز بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان جزء هشت استان کشور بوده که دارای بیشترین شهر است، گفت: یکی از اقدامات دولت شاخص مند کردن توزیع امکانات و اعتبارات در کشور بوده که در سال های اخیر تحقق یافته است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه در مباحث کلان نیز سه لایحه توسط دولت در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: این سه لایحه می تواند شالوده مدیریت شهرداری را جامعیت بخشد.

وی لایحه مدیریت شهری، توسعه پایداری شهرداری ها و  اداره امور استخدامی شهرداری را عنوان کرد و یادآورشد: هرکدام از این لایحه ها به صورت جداگانه تاثیرات فراونی در روند مدیریت شهرداری ها در سطح کشور ایجاد می کنند.

 افزایش ۳۱ درصدی بودجه شهردارهای گیلان

میرسیدی به برخی از اقدامات در حوزه شهری و شوراهای استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: از سال ۹۲ تا ۹۶ بودجه مصوب شهرداری ها از ۴۱۰ میلیارد تومان به هزار و ۱۵۹میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی این میزان را نشان دهنده رشد  ۳۱ درصدی دانست و ادامه داد: همچنین کمک و مساعدت وزارت کشور از ۲۸ میلیارد تومان در سال ۹۲ به۹۶ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه مبلغ ارزش افزوده نیز در این سال ها از ۷۲ میلیارد تومان به ۱۲۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: در حوزه های دیگر نیز شاهد افزایش بوده ایم.

وی با اشاره به سیاست حمایتی در سطح استان گیلان، گفت: در جهان شهرداری موفق معرفی می شود که شهر را برای بهتر زندگی کردن  مردم مهیا کند.

میرسیدی با بیان اینکه شهردار باید با استفاده از ظرفیت و پتانسیل داخلی و جاذبه های شهری با ایجاد خلاقیت این فضا را برای مردم فراهم کند، افزود: این مقوله ای است که در شهر فومن به صورت کامل بستر آن برای شهردار فراهم است که باید نهایت استفاده را ببرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با وجود همه این پتانسیل ها هنوز از ظرفیت های این شهر به صورت کامل استفاده نشده است، تصریح کرد: این مواردی است که در چشم انداز توسعه شهر در قالب برنامه پنج ساله از شهردار مطالبه می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با تأکید بر تدوین برنامه پنج ساله با برش یک ساله براساس تأکیدات استاندارگیلان از سوی شورا و شهرداری، ادامه داد: امروزه فعالیت شهرداری ها تنها درحوزه عمرانی نبوده بلکه باید با پیوست فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی باشد تا مورد قبول واقع شود.

ضرورت برنامه ریزی برای ماندگاری مسافر در فومن

فرماندار فومن نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برخی اقدامات در سطح شهر فومن، اظهار کرد: تقویت ضعف برق یکی از این اقداماتی بوده که نیازمند همکاری شورا و شهرداری شهر فومن است.

حسین اسماعیل پور همچنین ساماندهی پروژه های مخابرات را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: یکی از مهم ترین انتظارات و مطالبات مردم و مسئولان از شورا و شهرداری فومن این بوده که شهر را از حالت گذری بودن خارج کند.

وی با تأکید بر اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه ماندگاری مسافر، گفت: باید برنامه ریزی مناسبی در زمینه گردشگری و ماندگاری مسافر اتخاذ شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان تحصیل کرده نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی فاضلاب و کانال های آب شهرستان نیز اقدامات خوبی انجام شده و نیازمند توجه بیشتر است.

وی در ادامه همچنین به همکاری و تعامل دستگاه ها براساس قانون و تا حد امکان با شهرداری فومن اشاره و تصریح کرد: انتظار می رود با تغییر در شهردار فومن شاهد تحولات خوبی در سطح شهر باشیم.

true برچسب ها : انتخاب شهردار حسین اسماعیل پور فومن مراسم تودیع و معارفه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک