Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:04:43 GMT

منطق مواجهه نظام با کارکنان بي بي سي فارسي

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۰۴۱۵

منطق مواجهه نظام با کارکنان بي بي سي فارسي

خبرگزاري آريا - «از كاركنان ايراني بي‌بي‌سي بايد پرسيد آيا شما در خدمت يك كشور متخاصم كه عليه وطن شما و دولت قانوني آن اقدام مي‌كند، نيستيد؟ آيا شما بخشي از ابزار انگليس در مبارزه با نظام جمهوري اسلامي نيستيد؟...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، روزنامنه جوان در سرمقاله خود به قلم عبدالله گنجي به «منطق مواجهه نظام با کارکنان بي بي سي فارسي» پرداخته و نوشت: چندي پيش از سوي نظام جمهوري اسلامي 152 نفر از كاركنان بخش فارسي بي‌بي‌سي در ايران ممنوع‌المعامله شدند و بي‌بي‌سي با اندكي تأخير ضمن شكايت به سازمان ملل، موضوع را در قالب اذيت و آزار خبرنگاران طرح و به عاصمه جهانگير گزارشگر ويژه سازمان ملل در ايران نيز رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سؤال اين است كه اين تصميم نظام را مي‌توان مواجهه با خبرنگاران ارزيابي كرد؟ و آيا بي‌بي‌سي فارسي فقط يك رسانه است؟ آيا مشغول تحكيم روابط ايران و انگلستان است؟
براي روشن شدن موضوع توجه به چند نكته اساسي لازم و ضروري است:
1- آيا انگليس دشمن جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود و شامل كشورهاي متخاصم است؟ آيا ايران و انگلستان هر دو نسبت به مسائل ديگري خود را ذي‌حق براي اظهارنظر، دخالت و فشار مي‌دانند؟ اين تخاصم يك طرفه است؟ يا دوطرفه؟ براي پاسخ به اين سؤالات بايد مسائل اختصاصي هر دو كشور را شناخت و موضع طرف ديگر نسبت به آن مسائل را ديد. انگلستان داراي مشكلات و چالش‌هاي جدي در ايرلند، جبل الطارق با اسپانيا و جزاير فالكلند با آرژانتين و... است.
آيا كسي مشاهده كرده است كه ايران نسبت به اين موضوع در سازمان ملل يا با كشورهاي طرف انگلستان همسويي و عليه انگليس توطئه كند؟ آيا تاكنون ايران به مسائل اختصاصي انگلستان ورودي داشته است يا در مسائل داخلي آن دخالت كرده است؟
حال در نقطه مقابل نگاه كنيد، انگليس همسوترين كشور اروپايي با امريكا عليه جمهوري اسلامي است. در تحريم ايران تلاش حداكثري را نموده است و به قول ظريف بعد از توافق هسته‌اي هم نتوانسته‌ايم يك حساب بانكي در انگليس باز كنيم. انگليس عليه ما در سوريه، عراق، لبنان و يمن فعاليت بين‌المللي و ديپلماسي مي‌كند. در مسائل داخلي ايران مانند مسائل حقوق بشري و فتنه 1388 دخالت مستقيم دارد. خود داراي برترين موشك‌هاست اما با موشك‌هاي ما مخالف است. خود داراي زرادخانه اتمي است اما از ما خواست تحقيقات هسته‌اي راه هم پلمب كنيم. علاوه بر آن در 200 سال گذشته محوري‌ترين عامل كودتا، قحطي، قراردادهاي استعماري، اشغال و فرقه‌سازي در ايران بوده است.
حال از كاركنان ايراني بي‌بي‌سي بايد پرسيد آيا شما در خدمت يك كشور متخاصم كه عليه وطن شما و دولت قانوني آن اقدام مي‌كند، نيستيد؟ آيا شما بخشي از ابزار انگليس در مبارزه با نظام جمهوري اسلامي نيستيد؟
2- اگر تحول در مفهوم جنگ را بپذيريم و سلاح گرم را به قلم و بيان تأويل كنيم شما چه فرقي با رجوي داريد كه در دامن صدام متخاصم قرار گرفت؟ اگر نظام جمهوري اسلامي اقدامات انگلستان عليه خود را خصمانه مي‌داند ـ كه مي‌داند ـ بايد با سربازان انگلستان در جنگ نرم چگونه برخورد كند؟ مگر تلويزيون بي‌بي‌سي اكنون در خدمت اپوزيسيون نظام جمهوري اسلامي به عنوان كارشناس از دانشگاه‌هاي مختلف دوقوزآباد نيست؟ چرا نظام تلقي دشمن‌انگاري از آن نداشته باشد؟ مگر قاعده هر جنگي اين نيست كه امكانات دشمن غنيمت به حساب مي‌آيد؟ اما هنوز نظام جمهوري اسلامي اموال شما را در ايران مصادره نكرده است؟
اگر ما با كاركنان بخش فارسي بي‌بي‌سي در اين نقطه عزيمت به تفاهم برسيم كه انگلستان در عرصه بين‌الملل به عنوان دشمن ايران عمل مي‌كند چرا بايد از برخورد نظام با پياده‌نظام آن تعجب كنند؟ مگر مي‌شود كساني لحاف و كرسي خود را در منزل پدري گذاشته باشند و به جبهه دشمن بپيوندند اما بخواهند هيچ‌كس به اين لحاف و كرسي تعرض نكند يا آن را به آتش نكشد. مگر ايرانياني كه بدون سلاح مشغول خريد تجهيزات از امريكا براي كشورشان بودند، اكنون در زندان‌هاي امريكا نيستند؟ آنان كه دشمن امريكا نبودند اما چون براي دشمن امريكا خريد مي‌كردند به زندان افتادند، حال چطور ايران به اقدامي كمتر از زندان بسنده نكند؟!
همه كاركنان بي‌بي‌سي فارسي عليه نظام جمهوري اسلامي فعاليت مي‌كنند اما در يك تقسيم‌بندي كلي دو دسته‌اند؛ دسته‌اي كه خود اپوزيسيون هستند و حقد و كينه خود را در زرورق روشنفكري و خبرنگاري مي‌پيچند و به صورت اتوكشيده، شيك، با كراوات، ساق‌هاي عريان و لبخند بيان مي‌كنند. اين جماعت بايد بدانند كه در ميدان مبارزه حلوا تقسيم نمي‌كنند و اتوكشيدگي تأثيري در برداشت طرف مقابل ندارد. شما ممكن است با استانداردهاي غرب و با سر به زير برف‌كردن، از اين صحنه، تلقي مبارزه نكنيد اما تلقي ما چيز ديگري است.
دسته دوم كساني هستند كه براي هويت‌يابي و شغل به آن پيوسته‌اند كه در ادبيات جنگي و مبارزه به آنان مزدور مي‌گويند و سرجمع رفتار آنان با دسته اول يكي است و حتي بدتر، چرا كه ممكن است باورهاي دسته اول با سياست‌هاي انگليس همسو باشد اما دسته دوم صرفاً «پول» مبناي ورودشان به مبارزه با ملت خود است.
بهترين راه براي اين جماعت كه نه عرق ايراني دارند و نه عرق شيعي، نه حميت ملي دارند و نه غيرت قومي اين است كه يا به رسانه‌هاي مستقل و غيرمتخاصم كوچ كنند يا از حداقل‌هاي مقابله به مثل نظام جيغ بنفش نكشند. از شبكه‌سازي، تيتردهي و خط‌دهي بعضي از عناصر بي‌بي‌سي فارسي به رسانه‌‌هاي داخلي فعلاً مي‌گذريم، شايد در نوشته اي ديگر به آن بپردازيم.
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این‌ها را ساماندهی کرد، نرخ تورم و رشد نقدینگی را به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آن‌ها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد 

آواربرداری از خرابی ۱۰ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی‌نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد