Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز مطالعات بهره وری آب و انرژی در استان کرمان تشکیل شود تا با این ظرفیت بتوانیم پایلوت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور باشیم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز مطالعات بهره وری آب و انرژی در استان کرمان تشکیل شود تا با این ظرفیت بتوانیم پایلوت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان استان کرمان حسین امیری خامکانی در دیدار با انجمن کمیسیون انرژی و رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه در مجلس سعی کردیم قوانینی را وضع کنیم تا سهم انرژی‌های تجدید پذیر در سبد انرژی کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: در مجلس قانونی با عنوان بهینه سازی مصرف انرژی وضع کرده‌ایم که اگر همین قانون به درستی اجرا شود مشکل انرژی کشور رفع می‌شود.ما مشکل در قانون نداریم بلکه مشکل در اجرای قانون داریم.

امیری خامکانی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که مرکز مطالعات بهره وری آب و انرژی در استان تشکیل شود و بر روی بخش‌های بهره وری آب، برق، گاز و ... و فرهنگ سازی کار شود.

عضو کمیسون انرژی مجلس گفت: در راستای بهینه سازی مصرف انرژی یک کار بزرگ تحت عنوان بهینه سازی روشنایی معابر، تعویض لامپ‌های پرمصرف به ال ای دی در سه شهر کشور به صورت پایلوت آغاز شده است که یکی از این شهرستان‌ها زرند می‌باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در زرند این طرح در دو خیابان در حال انجام است.

امیری با بیان اینکه «آب مهمترین بخش در استان کرمان است» تاکید کرد: انجمن انرژی استان در بهینه سازی مصرف آب و برق چندین طرح ارائه دهد و در این راستا یک یا دو پروژه را اجرایی کنید. ما نیز در مجلس برای اجرایی شدن این طرح‌ها و پروژه‌ها به شما کمک می‌کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهینه‌سازی و نوسازی پست برق مالکریم در شهر مسجدسلیمان خبر داد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ و ۱۱ کیلوولت مالکریم، برق مناطق مهمی از شهر مسجدسلیمان را تامین می‌کند که برای افزایش پایداری و رفع افت ولتاژ بهینه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با احداث فونداسیون جدید، یک ترانس قدیمی این پست با ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانس نو با قابلیت‌های جدید جایگزین آن شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: ترانس قدیمی موجود در پست به صورت آفلود تپ‌چنجر (لغزانه ترانسفورماتور) بوده که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانس مذکور خاموش می‌شد ولی ترانس جایگزین با قابلیت آنلود تپ‌چنجر این امکان را به بهره‌بردار می‌دهد که بدون خاموشی، ولتاژ آن تنظیم شود.

اسدی با بیان اینکه پست برق فوق توزیع مالکریم در مجموع ۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، بیان کرد: با بهینه‌سازی و نوسازی صورت گرفته در این پست، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.

به گفته وی، با هدف آماده‌سازی شبکه پیش از این نیز چند پست برق فوق توزیع در شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟