Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،وحید مجروح رئیس روابط بین‌الملل و سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان درباره گردشگران سلامتی که از افغانستان برای درمان به ایران می‌آیند، گفت: چندی پیش تفاهمنامه‌ای با ۵ پروتکل با وزیر بهداشت ایران امضا کردیم از آن پس قرار شده که ویزای (T) یا ویزای سلامت برای گردشگران افغان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما نمی‌دانیم اکنون چه تعداد از مردم افغانستان به ایران برای درمان مراجعه می‌کنند اما تقریبا آمار این تعداد بیمار را که به هند مراجعه می‌کنند را می‌دانیم چون باید سفر هوایی به این کشور داشته باشند از هر ۱۰۰ نفر دو نفر به سیاحت یا پنج نفر به سفر کاری به هند می‌روند اکنون بازاری که برای افغان‌ها جا افتاده کشور هند است و پس از آن ترکیه. اکنون میزان پولی که افغان‌ها در هند مصرف می‌کنند چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار اعلام شده است اما برداشت ما این است که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار افغان‌ها در دهلی مصرف می‌کنند.

مجروح ادامه داد: هزینه‌های درمان در ایران کم است اما افغان‌ها از کیفیت درمان در هندوستان راضی هستند ما فقط در موضوع ترجمه مشکل داریم. همچنین کسانی که به ترکیه می‌روند نیز از خدمات سلامت بسیار راضی هستند. ایران نیز باید تفکیک کند که در کدام بخش‌ها فعال تر است اکنون ایران در حوزه درمان کلیه، کبد، پوست و زیبایی بسیار خوب است اما هنوز به پای هند در زمینه درمان قلب و سرطان نرسیده است.

وی گفت: هنوز هم افرادی که از قبل به ایران برای درمان می‌رفتند همین مقصد را انتخاب می‌کنند این افراد بیشتر ساکن استان‌های غربی افغانستان هستند. سطح آگاهی افرادی که در سایر استان‌ها افغانستان سکونت دارند درباره ظرفیت درمانی ایران بسیار پایین است آنها هنوز پاکستان، هند و ترکیه را مقصدی برای درمان می‌مانند. ایران هم قابلیت رقابت با این کشورها را دارد و در این زمینه می‌بایست نسبت به تبلیغ کار خود در افغانستان بیشتر تلاش کند. اکنون افغان‌ها بیمارستان‌های معروف هند را می‌شناسند اما بیمارستان‌های ایران در بین افرادی که دور از مرز غربی هستند ناشناخته است.

رئیس روابط بین الملل و سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان ادامه داد: در دهلی منطقه ای وجود دارد که همه چیز حتی فروشگاه‌های عام توسط افغان‌ها اداره می‌شود در لاوی بیمارستان‌های دهلی اگر ۱۰۰ بیمار وجود داشته باشد ۸۰ نفرشان افغان هستند اکنون چهار پرواز به دهلی از افغانستان انجام می‌شود. ویزای هند نیز رایگان و شش ماهه است به این ترتیب افغان‌ها یک تیر و چند نشان می‌زنند؛ هم تفریح می‌کنند هم به درمان بیماری خود می‌پردازند، ضمن اینکه صدور ویزا برای آنها بسیار آسان است. هند نیز بزرگترین فروشنده خدمات در دنیاست اما برای ورود به ایران باید راه زیادی برای گرفتن ویزا طی کرد. هزینه آن ۴۰ یورو است حدود ۴۰ یورو دیگر نیز برای ضمانت دریافت می‌کنند ضمن اینکه ویزای افغانستان به ایران سه ماهه و یکبار ورود است به این ترتیب افغان‌ها هند را به ایران برای درمان ترجیح می‌دهند.

705

رئیس روابط بین الملل و سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان وحید مجروح گردشگران تفاهم نامه کیفیت درمان ترکیه هند افغانستان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه