Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بلالی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار امتداد‌ در شهرکرد با اشاره به تعداد روستاهای دارای اینترنت اظهار داشت: در سال ۹۲ تعداد روستاهای‌ استان که دارای اینترنت بودند تنها ۵۳ روستا بود که این‌ تعداد روستا‌ در حال‌ حاضر ۵۰۱ روستا تحت پوشش‌ اینترنت است‌.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۱ روستای‌ دیگر استان‌ باید تحت پوشش‌ قرار گیرد، افزود: در استان مقرر گردید ۲ پروژه توسط شرکت هایبر‌ و کنسرسیوم‌ که نزدیک ۲۰۰ روستا در فاز اول توسط شرکت هایبر‌ و در فاز دوم‌ نزدیک به ۳۸۱ روستای‌ دیگر تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرد‌‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره‌ اطلاعات، ارتباطات و فناوری چهارمحال و بختیاری بیان‌ کرد: در راستای خدمات پولی و بانکی در حال حاضر ۲۰ درصد MTM در روستا‌ها نصب شده است‌، همچنین تعداد دستگاه‌های پُز راه‌اندازی شده در روستا از ۱۱۴ روستا به ۴۶۰ روستا رسیده است‌.

بلالی‌ با اشاره به ساخت مجتمع Atc استان خاطرنشان‌ کرد: زمین‌ و پیمانکار  این‌ مجتمع مشخص و در ۵۴۰۰ متر زمین احداث می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از طرح‌های اشتغالزایی  در حوزه فناوری اطلاعات گفت: اداره ارتباطات‌ و  فناوری به عنوان کار گروه اشتغال در راستای ایجاد اشتغال ۱۴ رسته‌ به عنوان‌ رسته‌های اشتغال فراگیر مصوب شد که یکی از این‌ رسته‌ها فناوری اطلاعات و شرکت دانش‌ بنیان  است که این اداره از طرح‌های فناورانه، تولید برنامه‌های امن تلفن همراه و اپلیکیشن‌ و تولید محتوای‌ چند‌ رسانه‌ای تلفن همراه حمایت می‌کند‌.

رئیس اداره اطلاعات، ارتباطات‌ و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت تسهیلات به افراد دارای‌ ایده‌در حوزه فناوری اطلاعات تصریح‌ کرد: این تسهیلات از طریق صندوق وام‌ وجوه  اداره‌ شده و محل تبصره‌ ۱۸‌ بند الف و ب قانون‌ بودجه سال جاری پرداخت و برای کسب و کار نوپا حمایت می‌کنیم‌.

بلالی با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته فناوری اطلاعات ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر ۱۴۵۰ فارغ التحصیل فناوری اطلاعات و رشته‌های مربوط به آن در استان‌ وجود دارد‌.

وی با بیان اینکه‌ خروجی‌ دانشگاه‌های ما دانشجوهای‌ دارای‌ مدرک‌ است، گفت: فارغ‌التحصیلان‌ فناوری اطلاعات باید ایده‌های نو را تبدیل به پدیده‌ کنند و از این‌ طریق اشتغال ایجاد کنند‌.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی