Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس سازمان بسيج جامعه زنان کشور از ايجاد پايگاهها و موکب هايي براي خدمات رساني به زائران اربعين به ويژه بانوان در مرزهاي کشور خبر داد.

مينو اصلاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزد: اين موکب ها در استان هاي خوزستان، ايلام و کرمانشاه براي استقبال از زائراني که به سمت کربلا حرکت مي کنند ايجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: در اين پايگاهها و موکب ها علاوه بر اسکان زائران، موضوع پذيرايي و ارائه بسته هاي فرهنگي به بانوان زائر اربعين انجام خواهد شد تا زائران بتوانند با اطمينان خاطر بيشتري به اين سفر معنوي خود بپردازند.
وي بدون اشاره به تعداد پايگاه و موکب و شمار بانواني که براي ارائه خدمات به زائران اربعين در اين پايگاهها حضور دارند، تصريح کرد: همچنين با حضور تعداد زيادي از بانوان فعاليت هاي فرهنگي براي زائران انجام خواهد شد، که از جمله اين برنامه ها مي توان به برپايي نمايشگاههاي فرهنگي اشاره کرد.
اصلاني با بيان اينکه فعاليت اين پايگاهها از روز گذشته (جمعه) آغاز شده است، ادامه داد: با استفاده از بانوان کارشناس و مبلغان ديني به سوالات بانوان در زمينه شرعي و ديگر مشکلات آنان پاسخ داده خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: بسيج زنان براي کمک به برپايي دوره هاي آموزشي مربيان و مبلغاني که در موکب هاي نجف و کربلا حضور خواهند داشت، برنامه هايي داشته است و همه اين فعاليت ها براي بيان احکام و سوالات شرعي که بانوان دارند شکل گرفته است.
رئيس سازمان بسيج جامعه زنان کشور افزود: همچنين سه نشست تخصصي در دانشگاههاي تهران درباره تدوين نقش زنان در جهاني شدن اربعين برگزار شد که در اين نشست ها اعضاي هيات علمي و انديشمندان در حوزه مسائل زنان حضور داشتند که اميدواريم از محتواهاي اين برنامه هاي تخصصي در پايگاه هاي خدماتي رساني اربعين استفاده شود.
وي اظهار داشت: به طور يقين روزانه دهها هزار نفر در اين موکب ها حضور پيدا مي کنند و مدتي را اقامت کرده و پس از آن راهي کربلاي معلي مي شوند.
سال گذشته بيش از دو ميليون نفر در مراسم راهپيمايي اربعين حضور داشتند که امسال پيش بيني مي شود حضور مردم دوستدار اباعبدالله الحسين (ع) در راهپيمايي بزرگ اربعين به حدود سه ميليون نفر برسد.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه