Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@04:51:51 GMT

اتصال ریلی 14 شهر ایران به آذربایجان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۲۰۹۵

وزیر اقتصاد کشورمان در سفر خود به جمهوری آذربایجان با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده و در این دیدار بر بهبود روابط اقتصادی دو کشور تاکید شد.

به گزارش شریان نیوز،وزیر اقتصاد کشورمان در سفر خود به جمهوری آذربایجان با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده و در این دیدار بر بهبود روابط اقتصادی دو کشور تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی‌اف در این دیدار با اشاره به افزایش چشمگیر حجم مبادلات دو کشور، گفت: این افزایش نشان می‌دهد که تمام توافق‌ های حاصل شده بین تهران - باکو در حال اجراست و نتایج آن به ثمر نشسته است. حجم گردش تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی 70 درصد افزایش یافت و 9 ماه نخست سال 2017 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش نشان می‌دهد همه توافق‌های حاصله میان تهران و باکو اجرا می‌شود.

علی‌اف به توسعه سریع و موفقیت‌آمیز روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و بر نقش سران دو کشور در تقویت این روابط تاکید کرد.

مسعود کرباسیان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، برای نخستین بار به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند، ابراز امیدواری کرد بتواند سهم خود را به توسعه روابط دو کشور ادا کند.

در این دیدار همچنین در خصوص همکاری دو کشور در عرصه های اقتصادی، حمل و نقل، بازرگانی، تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب ، بهداشتی، کشاورزی، بانکی تبادل نظر شد.

در این سفر همچنین مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت : مذاکراتی با مقامات آذری درمورد احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در آذربایجان انجام شده و این موضوع بطور جدی در حال بررسی است.

کرباسیان همچنین بیان کرد: چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور باکو، بزودی در تهران برگزار می شود و یکی از موضوعات مهم این کمیسیون، احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان است .

وزیر اقتصاد با اشاره به توافقات رئیسان جمهوری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت : چند پروژه مشترک مهم بین دو کشور در حال اجرا است ، که یکی از آنها ساخت کارخانه خودرو سازی در آذربایجان است که گمرک این کشور ، در واردات تجهیزات این کارخانه همکاری خوبی با طرف ایرانی داشت .

وی افزود: در زمینه ماشین آلات کشاورزی نیز ایران آمادگی ارائه کمک های فنی و مهندسی و صادرات را در این زمینه دارد تا کشور آذربایجان که دارای زمین های کشاورزی حاصلخیزی است، بتواند ماشین آلات را جایگزین نیروی انسانی در بخش کشاورزی کند.

کرباسیان گفت: در زمینه راه آهن نیز بین دو کشور دو پروژه و اقدام مهم در جریان است، یکی خط آهن آستارا - آستارا است که تا ماه دسامبر - آذر ماه - به بهره برداری می رسد و دیگری راه آهن رشت - آستارا است که در حال اجرا است.

وی افزود: با اتمام خط آهن رشت - آستارا ، تمام کشورهای همسایه ایران در جنوب ، غرب و شرق که شامل 14 کشور است به آذربایجان وصل می شوند و آذربایجان نیز از طریق خلیج فارس به آسیای جنوب شرقی وصل می شود.

بر اساس این گزارش، کرباسیان در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی برای سفر دو روزه، پنجشنبه وارد باکو شد. محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و اصغر فخریه کاشانی معاون وزیر راه شهرسازی و نمایندگانی از بانک مرکزی و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در این نشست، وزیر اقتصاد کشورمان را همراهی می‌کنند.

وی دیروز پس از حضور در نشست رئیسان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، با وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان، کمال الدین حیدر اف نیز دیدار کرد.

کرباسیان امروز - جمعه - نیز با آیدین علی‌اف رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان دیدار و با وی در مورد مسائل گمرکی دو کشور گفت‌وگو کرد.

وزیر اقتصاد کشورمان امروز با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.   خبرگزاری ایسنا

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان

نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس هیئت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور افغانستان به عنوان رئیس هیئت افغانستانی در سالن اجتماعات فرمانداری زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است.

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر 2 کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا 2 کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه