Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@01:31:42 GMT

ربیعی خبرداد: ایجاد ۴۰۰ هزار شغل درنیم سال اول

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۲۲۹۰

ربیعی خبرداد: ایجاد ۴۰۰ هزار شغل درنیم سال اول

علی ربیعی درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص  آمار اعلامی رییس مرکز آمار کشور مبنی بر اینکه 3 میلیون بیکار مطلق درجامعه وجود دارد، گفت: چندی پیش آماری از سوی معاون اول رییس جمهور درخصوص میزان اشتغالزایی دولت در نیم سال  اول سالجاری مطرح شد که متاسفانه برخی رسانه ها در اعلام این آمار به نوعی سفسطه کردند، این درحالی است که  آمار مطرح شده از سوی جهانگیری کاملا درست و میزان اعلامی از اشتغالزایی از بهار سال گذشته تا بهار امسال و از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ضمن اینکه در انتهای سخنان معاون اول رییس جمهور آمارهای اعلامی جمع بسته نشد، یعنی میزان اشتغال برای 6 ماهه سالجاری نبود؛ بنابراین هردو آمار اعلامی آقای جهانگیری  دربحث اشتغال درست بود، البته در 5 ماه و نیم اول سال حدود 440 هزار دفترچه تامین اجتماعی نوبت اول داشتیم؛ بنابراین این مورد نیز شاخص خوبی برای اعلام آمار درخصوص اشتغالزایی است، ضمن اینکه نسبت شغل رسمی به غیر رسمی در کشور در روند 20 ساله دو به یک یعنی دو رسمی و یک غیررسمی بوده است.

ربیعی تصریح کرد: البته ممکن است این میزان درحال حاضر افزایش پیدا کرده باشد، بنابراین اگر به این فرض توجه کرده و ریزش شغل را نیز کم کنیم ؛ می توان گفت که در نیم سال اول سال جاری نزدیک به 400 هزار شغل ایجاد شده است، ضمن اینکه درخصوص آمار بیکاری و میزان اشتغال میان دولت و مرکز آمار هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

 وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص برخی انتقادها مبنی بر نبود یک مرجع رسمی برای اعلام آمار بیکاری و  اشتغال، گفت: مرجع رسمی دربحث اشتغال و بیکاری مرکز آمار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون اول رییس جمهور در روز ملی استاندارد آماری از میزان اشتغالزایی دولت مبنی بر ایجاد یک میلیون و پانصدهزار شغل درسال جاری را اعلام کرد ، این درحالی است که دولت پس از این اظهارات آمار اعلامی معاون اول را مربوط به بهار سال گذشته  امسال و تابستان سال گذشته تا تابستان سال جاری دانست و تاکید کرد ایجاد یک میلیون و پانصدهزار شغل به هیچ عنوان درست نیست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور